Är det i The Sims 2 eller The Sims 3? :)
I The Sims 2 måste du ha expansionen Arbetsliv. En Sim måste sedan stå och arbeta vid Robotmakarbänken (jag har för mig att den hette något sådant) ända tills din sim får guldmedalj i Robotskapande.
Efter det kan din sim välja att bygga en Servo. Det var lång tid, men det är det oftast värt i slutet. :D
I The Sims 3 är det mycket krångligare att få en robot. Först och främst måste du ha expansionen Drömjobb installerat. Det lättaste sättet är att spara ihop 40 000 livspoäng och köpa en robot via din sims önskemålpanel. Man får då en rostig robot som bästa vän i hushållet.
Det andra sättet är svårare, men roboten du får är rostfri, finare (en smakfråga) och räknas som din sims barn. Först måste din sim få upp färdigheten Uppfinnande till nivå 10 (maxnivån). Efteråt måste du vänta tills din Sim får en möjlighet kallad "Den största/hemliga uppfinningen" eller liknande.
Det påbörjar en uppdragskedja man måste slutföra. Det första uppdraget innebär att man ska hitta en bit Palladium och lämna in till Forskningsanläggningen. Efter det ska man samla in 10 Livsfrukter och ge till Forskningsanläggningen. Sist, men inte minst och absolut inte lättast, ska man hitta en Rosa Diamant och slipa den i Hjärtformad slipning.
När det är klart ska man lämna in även den till Forskningsanläggningen. Då har man alla "ingrediensera" och får då ett föremål från Forskningsanläggningen kallad "Livets Kärna". Med den i sin ryggsäck kan din Sim gå till Uppfinnarbänken och bygga sig en robot! :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Inser att jag aldrig haft någon robot alls varken i Sims 2 eller Sims 3 och jag har både arbetsliv och drömjobb … Kanske dags nu då? Är det fusk att ha robot i legacy?
sims 2
Är det där bordet man gör typ en leksaksrobot =)
#2 Jag tror inte det är fusk alls! :D Bara du inte försöker göra den till arvingen, då den inte blir blodssläkt med din sim. :)
#3 Okej!
#4 Ja, det ska vara det bordet om jag inte missminner mig. :) Det var ett tag sen jag spelade Sims 2.
Ja Jag gjorde en robot !! =)
Kan robotar få barn :-P
#6 Grattis, vad kul!!! :D
#7 Tjae… inte vad jag vet… XD Dom kan myspysa med andra simmar och robotar, men graviditet är omöjligt tror jag. (Kanske med min mod…?)
Däremot kan dom räknas som föräldrar i The Sims 3 om dom bygger sina egna SimBotar. Men biologiska barn kan dom inte få, vilket är rätt logiskt egentligen eftersom att dom inte är biologiska heller egentligen! :D
Nä det är klart :-)