Så trött på the sims
Jag är simnördarnas nörd, alltså jag har ALLTID spelat the sims.
Sen det kom, jag har lagt över 10 000 på spelen räknade vi ut en gång och jag har spelat över 3 månader totalt i mitt liv. nonstop alltså.
Men nu har jag blivit så jäääädra trött på The sims, speciellt 3an.
Det som hade varit bäst hade varit om de kunde göra en remake på the sims 1. Alltså samma möbler, expansionspaket, interaktioner ALLT precis likadant som ettan förutom att grafiken skulle vara bättre och att det skulle funka att spela på nya datorer, då hade jag varit så lycklig. Då hade jag köpt det utan en pust.
Men the sims 3 har gått så långt ifrån orginalthesims så jag är bara så osugen på hela konseptet. Jag köpte senaste expansionen Showtime i vetskap om att jag kommer hata det, men jag köpte det ändå, eftersom jag är en nörd egentligen. Och visst hade jag rätt, har jag egentligen inte ens testat själva expansionen än för jag är så osugen.
Vad tycker ni om min idé om ett remake the sims 1?
Kan ni ge mig lite tips på hur jag ska spela the sims 3 så jag får lite sug igen, typ gör upp ett mål till mig eller en liten story som jag kan nöta på.
Sådär blev jag också ett tag till 2:an eftersom jag fuskade hela tiden och hade inget speciellt mål. Men sedan slutade jag fuska och gjorde upp mål, t.ex nå upp till nivå 10 inom karisma innan man fyllt åldring. Och du söker på internet efter utmaningar till the sims 3 så får du nog kämpa lite. :)
Har du kört legacy? 
#2 yup det har jag :P
Jag tröttnar jag med ibland, är väl lite av en "periodare" på sims. Jag spelar bara 3:an nu, har inte 2:an installerat och lär inte installera det heller, men jag gjorde precis som #1 och fuskade med pengar hela tiden, nu skaffar jag bara fuskpengar så jag kan bygga ett hus som jag vill ha sedan spelar jag på.
Den simen jag spelar med nu har jag inte ens använt ngt pengafusk alls och henne vill jag verkligen kämpa med uppför musikkarriären och livet
Jag är en periodare med, köpte nu showtime. men knappt orkat spela. Spelar inte alls nu :-)

Kan hålla med om att The Sims 3 har gått lite väl långt ifrån själva konceptet, men tycker att det är riktigt roligt att spela endå. Köpte 3:an för bara några dagar sedan efter att jag fått testa djurliv och såklart var man fast hihi.
Men för mig går det i perioder också, när jag spelar har jag alltid olika mål med familjerna och det brukar alltid vara roligare, och sen inte att man fuskar för mycket. 
#6 jo jag har också olika mål med mina gubbar/familjer. Men jag har ju spelat SÅÅÅÅÅ många timmar och gjort sååååååå många olika familjer och haft mååååånga olika ideér.
Det började när jag köpte generations, då spelade jag inte alls många timmar när jag hade köpt det. Sedan när jag köpte husdjur spelade jag typ bara 1 timme och nu det sista har jag egentligen inte ens testat än, och har haft det ett väldigt bra tag nu.
#7 En paus är inte allt fel, även från dom saker som är roligast här i världen. :)
Annars, om du verkligen vill ha lust att spela Sims 3 igen, kan du prova att tänka igenom lite. Vad var det som gjorde det så kul förr? En idé du hade? En känsla du hade?
Jag skapar ibland simmar som får speciella betydelser för mig (se min sim Eithan, bland annat.. XD) och som jag alltid blir glad när jag spelar med och hittar på nya äventyr med. Så brukar jag även skapa mig själv och mina kompisar ibland för att se hur vi kan utvecklas i Simvärlden. :D
Såna saker tycker jag är kul, samt det nya djurlegacyt jag börjat med som tar upp min tid mest nu. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows