The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 6738 ggr
Kajzza
2012-05-15 00:55
0

Ädelstenar

Vad gör man med slipade ädelstenar? Kan man sälja dem…var isåfall?

Sims 3, husdjur och kvällsnöjen

Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Mitchika
2012-05-15 01:11
0

Slipade ädelstenar brukar jag sälja direkt i ryggsäcken där dom ligger, genom att dra dom till säljrutan! :) Så tjänar mina simmar det mesta av sina pengar när dom inte jobbar. :D

Vissa ädelstenar har ett syfte, som till exempel Hjärtslipad Rosa Diamant används för att bygga en SimBot. :) Det finns kanske fler, men det är vad jag har koll på för stunden.

En Regnbågssten kan lämnas in till Forskningsanläggningen för att göra ett barns låtsaskompis verklig, kom jag också ihåg.

Annars blir dom fina prydnader att ha i huset, om man inte vill sälja dom. :D Har en vampyr med en sådär 12 Hjärtslipade Vampyröga (visst hette den så?) nära sin krypta bara för att. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[SallysPigge]
2012-05-15 01:29
0

Då undrar jag tjänar man mer eller mindre på dom slipade?

Mitchika
2012-05-15 01:33
0

#2 Det är jättekrångligt, men man kan tjäna mer på att slipa dom om man vet vilken slipning som gör vilken sten mer lönsam! :)

Vissa ädelstenar, som kanske bara var värda drygt 100 simdaler oslipade, kan stiga till 500-600 simdaler med rätt slipning.

Tyvärr har jag inte koll på alla varianter av slipningar på rätt sorts stenar, då det trots allt är ganska många som finns…

Kajzza
2012-05-15 01:52
0

Men…säljruta….vardå???

Jag kan bara sätta fram dem som prydnad. De är ju vackra men jag vill ha pengar haha.

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

Mitchika
2012-05-15 02:03
0

#4 Har inte dina simmar en liten ruta i sin Katalog? Med ett simdalertecken i mitten? Drar du ädelstenarna dit så säljs dom! :)

[SallysPigge]
2012-05-15 02:15
0

Säljrutan finns vid familjekatalogen :-)

Jag plockar ädelstenar hela tiden men knappt gjort något med dom.

Kajzza
2012-05-15 10:47
1

Oj jaaaaa.tack ska ni ha nu kan Familjen Axelsson bygga ut huset lite och sätta in en spis!!!

[SallysPigge]
2012-05-15 10:50
0

Skönt :-D

Mitchika
2012-05-15 15:18
0

#7 Vad roligt! :D Det är ett bra sätt att tjäna pengar i början på Legacyfamiljerna. :)