The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 6113 ggr
Mitchika
0

Er största familj?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det här är den största familjen jag har i The Sims 3 just nu! :D

Jag har skapat den och spelar på den tillsammans med min bästis. Åtta simmar och sju små vovvar, samt att två i familjen vill ha häst på köpet. :D

Kvinnan i familjen väntar dessutom barn och både hon och hennes man har Superfruktbarbelöningen… så det lär bli en större familj om ett litet tag! :D

Hur ser er allra största familj ut? :D Hur många är det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
0

En bild på alla samlade utanför, då vi bygger på deras tomt just nu och inte kan ha dom där. :D

VilmaKristina
0

Jag har en som nu två är döda(ålder), men det var mormor/morfar, mamma/pappa, dotter/dotter/dotter.

Brukar inte skaffa mig så stora familjer egentligen :)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[SallysPigge]
0

Ja min familj består av 4 st just nu… spelar tillfälligt bara på en familj Glad

Flöffo
0

Haha min har bara 5 djur + jag ska skaffa ett föl också.Och 4 simmar + jag ska skaffa ett till barn snart.

Men vilket fusk använder du då?

//Flöffo

Mitchika
0

#2 Oj, det var en rätt stor familj också! :D Så såg min största familj innan den här nästan ut också. Det var mormor/morfar, farmor/farfar, pappa, mamma, son och dotter! :D

#3 Okej. :D

#4 Fem djur och snart fem simmar är en stor familj det med. :D

Ingen som har några bilder på familjerna? :D

saffran123
1

Vilket fusk använder man så mankan vara mer än 6personer?

EDIT: JAG FICK BILD PÅ EN GRODA PÅ MIN TOMT I SJÖN! XD

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Mitchika
0

#6 Det är inget fusk direkt, det är en mod. :)

Flöffo
0

Nu har jag 6 djur.Hittade en super söt valp som jag adopterade Skrattande

//Flöffo

Smullis
0

Jag tror bara att den största familjenvarit på 5 simmar, utan djur. Tycker det är så jobbigt med stora familjer + att jag hatar att använda fusk hehe Flört

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

iidajjackson
0

min största familj består av 7 simmar och 3 katter ;) har ju 10 st och det är max.. :) har lix nt moden, för har nt vågat ladda ner den eftersom jag hade en annan mods innan och den gjorde så spelet hackade men kanske ska testa ladda ner den, :)

#7 kan du länka moden? :D och den gör inte så att spelet hackar elr ngt? :)

Mitchika
0

#8 Det är en stor familj, ja. :D

#9 Spelet kan lagga ibland vid stora familjer, så det är inte heller alltid optimalt hos mig. :)

#10 Vilken mod var det du provade som fick spelet att hacka? Blev nyfiken.

Den mod jag har får inte spelet att hacka på min dator, men den är ganska avancerad. Plus att jag inte riktigt gillar att länka till Core Mods som kan orsaka så mycket som den här kan.

mejamylove
0

Hur kan man göra så att man kan ha fler än 6 husdjur?

Flöffo
0

#12 Man använder en Core Mod till det.Det står ju högre upp. Flört

//Flöffo

Jetta
0

Min största familj hade 12 barn fast alla bodde inte hemma. När de hade 6 barn fick pappan flytta ut och ta med sig några av dem. Sen bjöd jag över pappan ibland så de kunde försöka skaffa barn. Jag flyttade också in vänner som fick flytta ut igen och ta med sig några av barnen. Så småningom flyttade jag in pappan och de barn han hade tagit med sig vid flytten fast de buggade en del så jag har inte spelat med den familjen sen dess.

mejamylove
0

#14 Jag vet, men hur? Alltså HUR gör man?    :) Kan inte det där med mods o grejer vet knappt vad det är :P

iidajjackson
0

#11 det var en mod som tog väck censuren [okej, fråga mig nt varför jag hade den haha..] och den gjorde så att det tog 90 år att komma in på familjen och när man snabbspolade så hackade den, och det var väldigt jobbigt, har för mig att den finns på modthesims men vet nt exakt vad den heter.. :)

okej, men tack ändå! :)

Mitchika
0

#12 & 15 Det finns en jättebra artikel här på sidan som förklarar hur man laddar ner och installerar innehåll så som mods! :) SallysPigge har skrivit den.

http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall?articles-1

#14 WOW, det är en stor familj det! :D Även om man inte hade alla åt gången är det en ruskigt stor familj likväl.

#16 Haha, en sån mod har jag också haft… XD Fast min hackade inte.

[SallysPigge]
0

Jag har spelat större familj än så här men min ända och nuvarande familj ser ut så här. Man dom vägrar samsas för ett gruppfoto. :-)

Mitchika
0

#18 Haha, aww, vad söt bild ändå! :D Jag undrar verkligen vad barnen tittar på, som verkar vara så intressant.

[SallysPigge]
0

Mamman reste sig upp, ingen i familjen gillar varandra direkt …. Familjen vader du vet …. Förhoppningsvis uppdatering imon. :-)

Mitchika
0

#20 Jo, jag ser att det är dom! :D Jag längtar efter att få veta vad hon fick för ond tanke i slutet på förra kapitlet. :D

[SallysPigge]
0

Ja det du … :-P … Spelar på familjen och fotar och fotar. Hoppas på ett lååångt kapitel så småningom :-D

Mitchika
0

#22 Yay, vad kul!! :D

Jag borde också sätta igång och göra det, men jag har tankarna på så mycket annat…

[SallysPigge]
0

Blir så ibland :-)

heatherm
0

Jag kanske har hittat nått som gör att man kan vara mera än 8 i ett hushåll, och då menar jag inte med mastercontrollers, att man lägger till, utan en annat mod

Laddade ner nått som heter "woohoo" mod, det gör att man får upp "försök att bli med barn" typ när som helst hela tiden, behöver inte vara på g för att få upp den, kan lika gjärna vara en vän. På så sätt så kunde hon bli med barn fast det var 8 i hushållet! 

Men det gick inte att skapa mer än 8 simmar i skapa familj…..tyvär…

men hoppas det är nånting :)

Mitchika
0

#25 Jag har den core modden också! :D (Börjar känna mig lite som ett modfreak… XD)

Det är en minivariant av Master Controller moden, då den använder samma system som Master Controller om jag inte missminner mig. Men ja, med den går det att fixa så att simmar och husdjur kan bli gravida trots att man har max antal simmar i familjen.

Jag tror att det är samma mod som jag har, åtminstone. Kan inte finnas så många varianter därute. Men det är också en Core Mod om det är samma som jag du använder dig av.

Den kan göra lite mer… saker också… vilket är varför jag inte förespråkar modden helt.

heatherm
0

Jo, det är ett core mod om jag förstått det rätt. 
men iaf så använder jag ju den och potraitPanel för att se familjens nya meldem i sidan, annars kan man inte välja dom.

men ja, lite roligt :)

Mitchika
0

#27 Där är Master Controller jättepraktisk och lägger till porträtten för dom extra familjemedlemmarna av sig själv! :)

Jag har en screenshot på det här. Jag har laddat upp den förr, men en extra gång skadar väl inte. :)

heatherm
0

Okej :) räcker bara med mastercontroller då? :)

Mitchika
0

#29 Dom mods jag har nu är huvudsakligen Master Controller och Woohoo… controller, kanske den kallades? Det är dom jag har i syfte att kontrollera mina simmar lite mer, samt att kunna ha fler än totalt 10 simmar och husdjur i en familj. :)

Så har jag även Poseplayer, några poser till Poseplayern och en mod som tar bort den irriterande censuren, som jag alltid ser som ett frustrerande ögonsår när jag spelar.

Det är allt jag använder och det funkar utmärkt ihop än så länge. :D Vi får se hur det blir när nästa patch kommer ut, däremot.

heatherm
0

Använder också poseplayer, rätt kul faktist! :) :D

Men jobbigt när man måste kontrollera och ändra höjd på dom för att det ska se bra ut..tex om det är par som ska poseras..lite jobbigt..men blir väldigt fint när man väl tar den tiden :)

Har ett mod också som gör att dom äter saktare…för jag vill att dom ska kunna sitta hela familjen och äta och inte gå från bordet så snabbt xD

Mitchika
0

#31 Ja, det är kul att kunna arrangera och ta så fina bilder som den erbjuder! :D Min bästis blev alldeles lyrisk över bilderna jag arrangerade på hennes favoritsimmar. Enda problemet med den är att jag blir så fast i moden att jag kan sitta i flera timmar och arrangera fina bilder… XD

Exakt, det är riktigt segt och riktigt pussligt ibland… men när man väl lyckas och har den fina bilden så har det klart varit värt det! :D

Haha, det skulle jag aldrig orka på mina legacyfamiljer! XD Men det skulle ge fina familjebilder vid bordet, måste jag erkänna. :)

mylife00
0

Hur får man den där roboten??

Det är flera som har den, men hur får man den??

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

[SallysPigge]
0

#33 Du kan läsa om det här då det nyss diskuterats :-)

Mitchika
0

#34 Tack för att du länkade! :D Orkade inte skriva om allt en gång till. Jag får ta itu med min artikel om robotar i Sims snart. :)

mylife00
0

Tack^^

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥