Är ni nöjda nu?
Efter allt prat om Sims 2 på sista tiden är på sidan står jag inte ut något mer! XD
Nu sitter jag och installerar hela Sims 2 på min nya dator. :D
Aliens, varulvar, plantisimar, häxor, gamla Legacyfamiljen på generation 12, här kommer jag! :D
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "TS1 & Ts2" Allmänt/ Pandiz sajtvärden
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Åh jag blir avundsjuk ….. så då måste jag göra detsamma
Så jag är väldigt NÖJD …. men det tar sådan tid, och byta skivor fram och tillbaka
… men spela blir kul … hoppas jag 
#2 Haha! :D
Men ett problem har uppstått för min del… flera expansionspaket har försvunnit… Studentliv och husdjur är borta… samt även Nattliv, som jag var säker på att jag hade…
Man måste inte ta dom i ordning va?
#3 Näää
Du måste väl ha dom någonstans? Din slarver 
#3 Jag tror inte det..
#4 Vart i såna fall…? :( Jag minns att en tjej på gatan hos mina föräldrar lånade spelen väldigt ofta från mig innan jag flyttade… Kan hon ha glömt att lämna tillbaka dom, tro…? :O
#4 Oj då … du får kolla med henne, var det länge sedan?
#6 Snart 2-3 år sen… :(
Jag menar, mina expansioner kan ju inte bara vara borta, eller hur?? :(
Nattliv är jag inte 100 % säker på att jag själv hade, men jag tror att jag köpte det billigt på rea någon gång. Jag vet att jag hade Husdjur och Studentliv, däremot.
Utan dessa expansioner förlorar jag både mina zombies, mina varulvar OCH mina vampyrer!!! Vilket liv är värt att leva då!?!?!? (Överdramatiserar)
Oj oj inte bra alls …. gråter med dig 

Jag som såg fram att se mina familjer så mycket… 
Då blir det väl inget Sims 2 för mig ikväll… jag får väl sitta och spela Jade Empire eller något… 

Nä usch vad tråkigt, du känner inte någon som lånar ut? Synd att du bor långt borta :-(
Oj glömde … 

#10 Det skulle ju vara tjejen där på mammas och pappas gata… om det inte är mina spel hon har, vill säga..
Jösses, vad dum jag känner mig.. Trodde aldrig att jag skulle slarva bort expansionerna…
#12 Bor hon kvar då? Du kan ju alltid kolla med henne, och förhoppningsvis så finns dom kvar och att hon minns att dom är dina …
#13 Hon bor halvt om halvt kvar… Hon går på ett gymnasium med internat, så hon är bara hemma på helgerna… och hennes mamma hade inte koll, så jag får vänta till helgen på att få reda på om hon ens har mina spel…
Men den lokala spelaffären hade Studentliv och Djurliv inne. :)
Jag fick dom och fyra prylpaket för drygt 300 spänn. Och prylpaket hade jag inga alls innan! :D Så… kul! :)
Men inga vampyrer, så mina gamla familjer kan jag inte få tillbaka…
#14 Öh vad händer har du ringt och kollat och shoppat på denna lilla stund 
#14 Jaaa… :D
Cykel gör underverk för konditionen. :D
Jag har alla expansioner och prylpaket förutom det sista prylpaketet hem och trädgård, då jag hoppade över det för att sims 3 skulle komma. Ångrar det idag :-(
…
….
…
…
….
Blev sugen och glad för dig nu … och butiken blev lycklig över att någon ville ha dom.
Längtar tills mina simmar öpnnar en IKEA-butik, … dom brukade det :-P
#19 :D:D:D:D:D:D:D:D
Det bästa är att Nattliv är beställt nu (kostade 29 kronor…!) och kommer till mig troligtvis på onsdag. :)
#20 Åååh, öppna IKEAbutik!! :D Vilken rolig idé! Mina simmar har oftast robotaffärer och kennlar/djuraffärer. Fyller kvarteret med massa husdjur och Servos! :D
Tappade lusten för dig förut och nu ska jag nog fortsätta installationen :-) Skriver på Lucinda Legacyn samtidigt … tar hand om sonen, ska sova nu … döttrarna är hos sin pappa så här är allt lugnt … gubben påväg till jobbet … Så det är jag och datorn igen … :-P
Fyra expansioner kvar att installera! Ser fram emot att spela igen, även om jag kommer sakna vampyrerna…
Trots allt, mina gamla planer om en invasion av zombieutomjordingar kan nog fortfarande bli av! :D
#22 Okej! :D
Men tappa inte lusten för min skull, det gör ingen glad.. :(
Nu har jag fått megaproblem igen… koden för Sims 2 Djurliv fungerar inte så då måste jag ringa EA supporten… jag HATAR att ringa…
Inte vår dag idag … jag hittar inte Arbetsliv, Året runt och studentliv …. har alltid dom samlade … förstår inte … 
#25 Det var precis mitt problem!! 

Alla spel finns ALLTID där jag lägger dom. Är dom inte där så är dom borta, helt enkelt. 

Har haft dom jämte mig i någon månad nu, då dotters kompis lånade dom för installation. Och dottern var med då och tog med dom hem igen.
När jag inte hittar saker så hispar jag en del och hittar inget. Så jag ska lugna mig och kolla igenom dom alla igen. sims 1-3 i salig röra.
Annars blir det förhör med barnen … kan även lagt dom så att dom inte ska få ben då dom 3 är mina favoriter …
Suck blir trött på mig själv. :-(
#27 Jag med! Jag blir alldeles knäpp om saker inte finns där jag "vet" att dom ska vara.
Det är bara att börja göra en grundlig genomsökning av alla spelytor. När jag bodde hemma kunde mina föräldrar (spelokunniga som dom är) placera PCspel bland TV-spelen av misstag. Där kunde man alltid leta om man tappat bort något.
Jag är säker på att dom finns där någonstans. :) Till skillnad från mina… :(
JORDEN RUNT ÄR OCKSÅ BORTA!!!!!!!!!!!!!!! 

Det här känns som en mardröm!! Nästan hälften av mina expansioner har försvunnit!!!! 

Det blev tyst här inne på sajten när vi två började hispa hysteriskt …
Jag fattar inte vart dom har atgit vägen, har ju haft superkoll på dom …
#31 Vi skrämde nog bort dom…
Speciellt jag med min övergalna tråd.
#32 Hoppas dom vågar tillbaka igen … :-(
Hehe intressant samtal ni har :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#33 Jaa, det var verkligen inte meningen att skrämma bort folk.. :(
#34 Japp! Min överkänsliga, explosiva reaktion över dom försvunna expansionspaketen borde hamna i någon slags Hall of Fame för Sims iFokus eller något… XD
#35 Du är för go, du ;) Skulle dock också fått flipp på mig själv om jag verkligen vart taggad x) Fick sånt aggro-flipp en gång när jag inte hittade mitt Sims. Jag är hopplös xD
Ja denna tråden kanske kan vara kul att läsa för andra men inte för oss :-( Kanske en annan dag.
Men vad kul att vi inte skrämde bort Smullis :-)
#37 :D Mig skrämmer ni aldrig x)
:-D
#36 :D
Jo, jag blev rätt tokig. Ringde runt till alla jag kände och frågade om dom hade mina spel… XD
#37 Jag nästan lovar att vi ser tillbaka på den här tråden och skrattar en dag! :)
#38 Oooh, låter som en utmaning! :D XD Neeej, jag skulle aldrig skrämma bort någon med flit. 
#40 xD hmm.. Vem vet :-D
Spelar du nu Mitchika? Själ orkade jag inte installera mer än första … :-S

#42 Jag är redo att spela, men det känns så omotiverande när jag saknar både Nattliv och Jorden Runt, sistnämnda som jag vet till 150 % att jag äger och har men som är borta… :(
#43 Hoppas du får lusten snart :-)
#44 Jag lär spela imorgon, alternativt lite senare. Jag är sömnig, men värmen och allergi gör mig trött.
Spelen är hittade …. hispade i onödan så klart då dom låg 20 centimeter från min fot …
Spelen har legat i en stor trave, och som antagligen vält någon gång då dessa 3 åkt under ett hyllplan på databordet. Jag letade på hyllan och brevid aldrig under då jag tyckte det var ganska smalt där.
Men idag stack jag in foten och kände något … mina tre spel 
jag klarar inte hitta saker när jag stressar upp mig, som jag sagt tidigare.
#46 Åh, vad kul att dom återfanns! :D
Det har inte mina gjort än… dumma försvinnande spel… men jag får väl vänta tills på fredag och se om det visade sig att tjejen lånat dom. Suck och pip och gnäll… XD
HUr gick det med discshop?
#48 Det gick faktiskt bra! :)
Problemet löste sig och jag var mycket lugnare idag än jag hade varit igår. :D Så allt fixade sig och det är installerat och klart. :D
#49 Skönt :-D
En fråga har du installerat patcher?
#51 Det har jag! Eller… det beror på vad du menar med patcher. Spelet uppdaterar sig själv när jag installerar det. Det är det enda jag har gjort.
Ja jag funderade på det då man jämt skulle hämta hem patcher, men det gör den väl automatiskt nu då? Jah har dom alla kvar visserligen någonstans ..
Installerar för fullt men det tar tid, orkar snart inte mer … för nu … kanske mer sedan … är trött idag och godis och tv sugen … :-P
#53 Mitt spel har alltid hämtat hem på egen hand. :)
Det funkar utmärkt och väldigt få buggar, samt en rolig InSIMinatormod att leka med som jag saknat. :D
Jo, det tar lite tid.. Jag är förvånad över att min dator installerade dom så snabbt som den gjorde. Duktig dumburk! :D
Bra! Men dom du köpte igår, låg allt på en skiva eller var det 3 skivor i?
Jag har ju alla prylpaket med …. och godiset och tv lockar mest just nu för stunden, men ska väl installera en till först…. nattliv :-P
#55 Ja, det stämmer. Djurliv och två prylpaket var på en skiva, Studentliv och två prylpaket var också på en skiva. Så jag förstår om det tar längre tid för dig så sätt. :)
Dom fyra jag fick igår är dom enda prylpaket jag har. Plus försvunna skivor, så det kan ha gått snabbare tack vare det..
Får hoppas att du får tag i dina spel :-)
Här kommer en till ni inte skrämt bort ;) Vad skönt att du hittade spelen SallysPigge men jag tycker synd om dig Mitchika som fortfarande saknar några :( Det är aldrig kul då ett spel försvinner och för den delen inte fodralet heller. Jag har nämligen tappat bort mitt och typ instruktionsboken för originalskivan så kvällsnöjen blev min räddning för att kunna göra någe på ts3:s hemsida :) Men jag hade riktig ångest först då jag inte kunde hitta det för jag har verkligen letat överallt. De SKA finnas där man har lagt det men det gör inte det 
#58 Vilken lättnad, vi har några medlemmar kvar!! :D:D
Nej, fy för saker som vandrar iväg självmant, säger jag bara! :(
I mitt fall hoppas jag verkligen att det är mina föräldrars granntjej som har lånat dom och glömt ge tillbaka dom. Annars så får jag väl sätta igång och vänta upp och ner på hela lägenheten och se om jag hittar dom…
#59 Ja helt öde får det ju inte va här ;D ;D Hoppas verkligen att det är hon som har dem eller att de blir lätta att hitta typ sådär då man ligger i sängen och just ska somna så kommer minnena tillbaks och man minns vart de tagit vägen! :)
#60 Nej precis, det vore en katastrof. :O
Ett sånt ögonblick hoppas jag verkligen på, även om dom är sällsynta för mig.. :)
#58 Får hålla med om att det är skönt att vi inte skrämt iväg alla :-)
Håller fortfarande på att installera då det går trögt eftersom jag glömmer av det hela tiden då jag surfar runt efter andra kläder och dylikt …. :-P
#62 Jaa! :)
Jag tänkte spela vidare på familjen Prime, men jag sjönk in lite i RPG Maker VX Ace igen… XD Har lovat min bästis att ha något att visa nästa gång hon kommer över, så jag får jobba lite där också. :)
Ja Sims försvinner inte, man måste inte stressa :-) Det ska vara kul inte ett krav :-)
#64 Håller med dig till 100%, man ska spela som nöje! :)
Japp! :D Ni säger så kloka ord. Nu har jag däremot blivit spelsugen, så vi ska se vad jag hittar på i Sims 2. :D
Lyckas jag hämta ut det så får jag även Nattliv idag och kan sedan plocka upp alla mina gamla familjer i Sims 2!! :D
Åh, vad jag saknar dom…
#66 Härligt! :D Själv ska jag köra lite på min legacy så jag får ut någe nytt kapitel :)
själv orkar jag nog inte spela alls idag … kanske sedan får se … :-/
#67 Vad skoj! :D
#68 Orkar man inte så orkar man inte. :) Som du själv säger, det ska vara kul och inget tvång. Vissa dagar orkar jag inte ens se på mina Simsspelfodral ens en gång. Så nästa dag gör jag inget annat än att spela. :D Det går i vågor. :)