Sims 2 får mig att somna ...
Har försökt spela sims 2 men mina ögon faller hela tiden och jag skulle kunna somna …
Är det Sims 2 som är så trist? Eller är det jag som är så himla trött?
Gäsp! 
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "TS1 & Ts2" Allmänt/ Pandiz sajtvärden
Sånna här PERFEKTA familjer med miljoner simsdaler lessnar jag på någon halvtimme :P
Men Legacyfamiljer därimot :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Ja tanken är ju att jag ska spela en legacy, men jag verkar hellre vilja sova just nu.
Vart hamnar bilderna man tar?
Jag vet inte, kör Sims 3, men syrran har sims 2 fast hon tar aldrig några bilder typ..
//Fanny 
Ja ja det löser väl sig :-) Ska ju orka spela först … 
Sims 2 är tråkigt när man spelat trean. I varje fall känner jag det så. Efter att ha sprungit runt fritt i trean känner jag mig som i ett fängelse med tvåan.
Håller med #5. ^^
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Oj, det kan jag inte svara på. :O Det är så individuellt.
Personligen så ÄLSKAR jag kontrollen jag har i Sims 2. I stort sett ingenting händer utan min tillåtelse. Jag styr alla kvarterets simmars liv och öden, deras åldranden och deras näras och käras öden! Okej, det där låter rätt hemskt… XD Men jag tycker om att sitta och blicka över staden och tänka för mig själv:
"Okej, vilket familj ska få min uppmärksamhet idag och förändras för alltid?"
När det gäller fängelsekänslan så stör det mig inte alls. Tvärtom. Det känns bra att ha ett litet, fast utrymme att spela på. Det är då lättare att fokusera på vad man gör, var ens simmar är och tar vägen och vad som händer runtom. Bättre kontrollkänsla.
Om man inte vill vara på tomten kan man åka iväg med sin sim och fokusera helt på den för stunden. Vad den gör, hur den mår, vart den ska och samtidigt så står alla andra på paus och man behöver inte oroa sig över dom alls.
Sims 3 är kul för att det är så annorlunda mot Sims 2, men ibland är det skönt att gå tillbaka till kontrollen som finns i Sims 2, enligt mig. :D
Att styra ett helt kvarters familjer och bygga på dom är en känsla jag gillar, även om Sims 3 med bara en familj under kontroll också är kul. :D
Dina Screenshots hamnar i EA Games/The Sims 2/Neighborhoods och sedan kvarteret du spelar på. Det finns en mapp i varje kvartersmapp som heter Storytelling. Där ligger dina Screenshots. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Men jag har bara hunnit skapa min sim … och somnat .. vad säger det? :-/
Men jag är nog ganska trött idag, hade ju vänt på dygnet och igår så tvärvände jag på det så det är väl inte så konstigt kanske .. ske ge det en chans, en ordentlig en men är man trött så känns väl inte spelet roligare när man vet hur 3:an är …
Åh tack ,jag hittade dom bilderna nu, men dom ligger ju ihpblandat med en massa andra bilder och inte i ordning heller … :-S Ja ja det ordnar väl sig …
Lite Gudskomplex? 
Man kan ju faktiskt begränsa simmarnas initiativförmåga i trean också, om man vill.
Det är väl bara en sak jag saknar med tvåan och det är Legacy. Jag tycker det var mer utmaning i tvåan.
#8 Du kanske bara är trött, som du säger. :)
Själv är jag trött och VARM. Mina grannar röker under mitt fönster, så jag kan inte ha öppet… :( Vill inte utsätta djuren för cigarettrök..
Nej, dom ligger inte i ordning. Det kan bli lite rörigt att hitta dom, men dom är där trots allt. :)
#9 "Lite Gudskomplex"…? Jag ÄR Gud!!! :D:D:D (Black & White förstörde mig fullständigt som liten… XD)
Jo, jag vet, men man kan inte styra hela kvarteret på samma sätt som man gjorde i tvåan. :)
Jag håller med, det är mer utmanande! Komfort och Miljö finns där och påverkar, samt att mätarna sjunker snabbare i tvåan än trean. Det är vad jag upplevt i alla fall, speciellt under graviditet. Jag fick nästan hjärtattack när jag såg hur snabbt Optimus' mätare sjönk! :O
Haha ;) Det löser sig nog SallysPigge 
Spelar hellre 3:an, men saknar varulvarna, plantsimmarna, vampyrernas ansikten och häxorna! Det glömmer man aldrig!
//Fanny 
Får sims 2 vila i någon dag tror jag ..
#10 åh usch grannar som röker, har jag med haft inget kul.:-( Hade en nydd bebis då … oj 17 år sedan … med ciggarettrök som välde in från alla håll … :-(
Det är varmt här oxå och jag vägrar ha öppet pga andra skäl, har bloggat om det om någon är nyfiken … men min familj har öppnat fönster mot min vilja även om det är skönt med luft .. :-/
Är jag kryptisk nu? Läs bloggen … :-P
#12 Jag överväger att klaga hos hyresvärden, det är inte kul att inte kunna ha fönstret öppet. Särskilt inte när vi alla dör av värmen.. (jag och djuren).
Jag ska läsa din blogg lite senare då jag har tid. :D Jag ska uppdatera ett par inlägg och sen rusa till affären. :)