The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1973 ggr
målle
0

Presentera era familjer!

Kanske bara jag som smått börjar tröttna lite på alla dessa miljontals legacy-familjer som presenteras här? ObestämdFlört

Hur som helst skulle jag tycka det vore kul att få lära känna era andra familjer, vanliga som ovanliga! På så sätt kan man ju få lite tips och/eller idéer på hur man själv ska göra nästkommande familj!

Jag älskar att skapa simmar och hus, spelar med de gör jag alltid till en början men beroende på hur kul det blev kan det bli både mkt spel och lite spel Skrattande

Tänkte börja med att presentera min nyaste familj;

familjen Tovlund:

Pernilla (mamma)

Thomas (pappa) och deras 4 tonårsdöttrar;

Julia

Andrea

Sandra och

Michaela

Kommer inom kort presentera deras egenskaper/intressen och lite bilder!

Aily
0

Jag skriver ganska mycket, och när jag spelar sims händer det ofta att jag skapar historier med mina simmar.

Legacy är ju en kamp mot spelet, som också är rolig. Det har faktiskt hänt att jag fått "Game Over" med legacy, därför att den arvingen som krävdes aldrig föddes. Tungan ute

Ser fram emot att få läsa mer om din familj.

målle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi börjar med att presentera pappa Thomas Tovlund.

Pappa Thomas är vattuman. Han älskar att jobba, han kallar sig själv arbetsnarkoman då han älskar sitt jobb och är väldigt ambitiös i det han åtar sig. På fritiden gillar han att skulptera i lera eller trä, han är en riktigt skicklig skulptör, eller så meckar han med någon gammal hushållsapparat som gått sönder. Han är mycket händig enligt hans familj. På tal om hans familj är han otroligt familjeinriktad och älskar sin fru och deras fyra underbara tonårsdöttrar.

Han ska söka jobb så fort deras hus är färdigbyggt, hans framtidsplaner är att en dag få bli VD på ett megaföretag.

målle
0

Sedan har vi mamma Pernilla som är född i oxens tecken. Hon älskar att laga mat, hon är en riktig kockbegåvning! Hon tycker även mycket om att spendera tiden franför datorn, då gärna med ett parti shack. Enligt hennes make och döttrar är hon ett riktigt geni. Eller så åker hon till den lokala handels -och bytesaffären och handlar eller byter grejor hon hittar eller gör, hon är född till säljare, hon! Som mamma är Pernilla perfekt då hon är god och mycket familjeinriktad och gör allt för att hennes älskade make och döttrar ska ha det så bra som möjligt!

målle
0

Sedan har vi ungarna, vi kan börja med den förstfödda, Julia. Hon är född mitt i vintern, nämligen bestämt i fiskarnas tecken. Hon är klassens och familjens pajas då hon har ett bra sinne för humor. Ännu så länge har hon ingen pojkvän, men killarna står på kö då det ryktas om att hon är bra på att kyssas! Julia älskar en rolig fest, hon är en riktig festprisse men man får se till att det går lite efter hennes önskemål då hon är en dramatisk ung dam.

målle
0

Bara lite drygt ett år senare, i juni, föddes familjens andra flicka Andrea, då i tvillingarnas tecken. Andrea är en trevlig tjej som många skulle kalla god. Hon älskar bilar och motorer, hon är en riktig fordonsentusiast och hon älskar sport. Atletisk och ambitiös som hon är bara måste man ju spela i stadens fotbollslag!

målle
0

2 år senare, på julafton i stenbockens tecken föddes tredje dottern Sandra. Hon har sedan barnsben älskat böcker, i skolan kallas hon för klassens bokmal. Efter skolan på fritiden går hon en målarkurs eftersom hon är riktigt konstnärlig och älskar att måla. Hemma brukar hon hjälpa mamma att fixa och dona i trädgården, hon har riktigt gröna fingrar och kan få den mest vissna blomman att blomma igen! Barnslig brukar hon kallas av sina systrar då hon älskar att smyga upp bakom dem och skrämmas!

målle
0

Sist och minst i syskonskaran är Michaela. Hon är född mitt i heta sommaren, i kräftans tecken. Michaela är en riktig donna som är otroligt mån om sitt utseende. Hon anses vara riktigt flörtig och dessutom är hon festens mittpunkt som den festprisse hon är. Hon älskar en riktigt bra fest, men hon har även en allvarlig sida. Hennes mamma tror hon kommer bli politiker då hon är både karismatisk och en riktig snackare. Ibland får man sår i öronen av hennes snackande!

Aily
0

Inte illa att få fyra så välartade barn. Flört

Mina tenderar att spåra ut fullständingt. Skrattande

målle
0

Haha jag har inte ens börjat spela med dem ännu, är snart klar med deras hus (foton kommer då) sedan får vi se hur välartade de är Flört

Tänkte iaf låta minst en av de spåra ur! Skrattande Kanske pappan ska vara otrogen….skit att inte tonåringar kan bli gravida!

Aily
0

Min dotter spelar med något addon, där tonåringar kan få barn… Vet inte vilket det är, men borde ju gå att googla.

målle
0

men jag är så rädd att spelet ska börja lagga och bråka om jag fixar och trixar för mkt. Nu har jag även laddat ner en hel del kläder, fisyrer o annat så det är ju ett under att inget hänt ännu! Men tillverkarna av spelat kan ju fixa så tonåringarna kan bli gravida och att man kan ha piercade simmar! Skrattande

Aily
0

Hehe… Det kommer aldrig att hända, att tonårs-simmar kan få barn. Det är ett amerikanskt spel riktat mot barn du spelar. :)

målle
0

Jo jag vet, det är kanske inte så "smart" att gräva den graven, så att säga Skrattande Men det hade varit lite kul i spelet, men hua vilka protester det säkerligen skulle orsaka! Och är det Amerika vi pratar om så kan de ju räkna med tiotusentals stämningar haha!

Aily
1

Inte så mycket stämningar som tonårsgraviditeter. Cool

målle
0

hahaha nej kanske inte! Skrattande