The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 2253 ggr
Michaela-N
0

Nygammal medlem (frågor!)

Hej!
Några kanske fortfarande kommer ihåg mig från tidigare trådar. Har varit riktigt aktiv härinne förut, dock med andra medlemmar.
Sedan min speldator gick sönder för ett antal år sen, och en ny inte har köpts, har jag försvunnit härifrån, men då jag igår fick en ny dator (happy girl!) så tar jag nu upp mitt sims-spelande!
Jag har spelat både Sims 2 & 3, har haft alla expansioner till tvåan och spelat sedan 2005.

Trean är rätt ny för mig, köpte det bara några dagar innan datorn pajat. Nu väntar jag på att beställa expansioner och det ska bli så härligt att börja spela igen, med helt nya spel! Skrattande

Tänkte avsluta med mina frågor…

1. Vilket The Sims 3-spel är nyast? Jag vill köpa det nyaste, så lånar jag resten från kompisar och installerar Glad
  2. Vilket TS3 är roligast?
  3. Var är det bäst att beställa dom?
  4. TS2 VS TS3?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden

[Paulinerm]
0
  1. I Rampljuset tror jag? :O
  2. Hmm… Leva livet har mer nya saker osv, så Leva Livet :)
  3. -
  4. The Sims …. 3! Flört
Namiko
0

1. Tror att I rampljuset (eller vad det nu heter) är nyast.

2. Jag tycker att Drömjobb och Leva livet gör mest för att förbättra den allmänna spelkänslan då det tillkommer väldigt mycket som man gör i vardagen i dom med olika hobbys och sånt. Har dock alla utom I rampljuset så jag kan inte riktigt hålla isär dom olika.

3. Sök på pricerunner eller nån liknande sida så brukar det dyka upp nånstans där dom har rea och säljer spelen för under hundringen.

4. Jag saknar vissa saker från TS2 men jag tror inte att jag skulle klara av att gå tillbaka nu när jag är van med TS3, det skulle kännas alldeles för begränsat. Jag gillar att grannarna åldras, utvecklas och skaffar barn, att släktingar jag flyttat ut fortsätter åldras så jag kan fokusera på enbart ett hushåll. Men jag måste ändå erkänna att jag är lite småsugen på att spela lite TS2 igen, bara för att det var så länge sen men skulle säkert tröttna ganska snabbt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[SallysPigge]
0

Välkommen tillbaka säger jag då som Medarbetare här på sajten då vi har fått en ny ledning. :-)

Hoppas du ska tycka om att vara här inne även nu. :-)

Som svar på dina frågor

1. Rampljuset

2. Roligast? Hm! svår fråga då jag gillar dom alla vilket dom alla tillsammans gör spelet väldigt roligt.

3. Jag köper från Cdon vilket fungerat bra för mig.

4. Lite svårt att svara på då jag älskade sims 2 innan, och i dagarna tänkte spela det igen, men det blev trist bara när jag skapade en sim, då han blev så ful .. men ska ge det en chans igen då jag saknar många funktioner i 3:an som fans i 2:an.

Mitchika
2

Hej, välkommen tillbaks hit igen! :D Hälsningar från även en annan ny Medarbetare. :)

Jag ser att du redan fått många svar, men jag tänkte flika in lite med mina åsikter också. :D

Vilket TS3 är roligast?

Oj, vilken otroligt svår fråga! Alla expansioner lägger ju till något som gör spelet extra kul och tillsammans blir det en fantastisk upplevelse. :D

Destination Världen (om än det finns lite problem i det) ger ju möjligheten att åka på riktigt roliga äventyr utomlands! Fyrbarnsmamman som är hemma och sköter hemmet på heltid kan plötsligt lämna allt bakom sig en tid och utforska pyramider, slåss mot mumier och hitta gamla, värdefulla skatter! :D

Samt även lära sig nya förmågor, som Kampsport, Nektartillverkning och Fotografering. :) Men det bästa som läggs till måste ändå vara MUMIEN! :D Åh, jag får inte nog av dessa underbara mumier i mina hushåll. :D

Kvällsnöjen lägger till en fruktansvärt buggig stad, Bridgeport, men som är ruskigt mysig att spela i oavsett. Jag vet inte om dom har löst buggarna i någon av expansionerna, men vissa saker vägrar fungera i den staden. Som att bygga simbotar. Men Kvällsnöjen erbjuder även VAMPYRER, vilket gör att jag ändå ger expansionen två tummar upp! :D

Samt att man då även kan bli en berömd kändis och förföljd av paparazzis och galna fans, om man har "tur". :) Men man tjänar tonvis med pengar på gratisprodukter som man får från företag då man är kändis, så det väger upp en del. :D

Drömjobb tycker jag är den bästa expansionen då man spelar med bara en sim. Då kan man verkligen gå in för deras karriärer och följa dom helt på deras jobbdagar som Brandmän, Spökjägare, Privatdetektiver och även egenföretagare som Trädgårdsmästare, Författare, Uppfinnare och annat kul. Denna expansion lägger även till en ny varelse i spelet, den underbara och dödligt charmiga SimBoten! :D

Leva Livet var en expansion som jag kände mig tveksam till, åtminstone i början. Jag tyckte den kändes lite överflödig, men jag läste på mer om den över internet efter ett tag och blev mer och mer fast. Busen man kan ställa till med som barn/tonåringssim, deras låtsaslekar, tjurigheten, möhippor och svensexor, samt det bästa av allt! Låtsasvännen! :D

Små simmar kan växa upp med en "magisk" docka som kan bli deras osynliga låtsasvän när dom är äldre. Samma låtsasvän växer upp och åldras med dom och kan även göras till verkliga simmar! :D Plus att tonåringarna får humörssvängningar, vuxna simmar får medelålderskriser, en ny karriär där man kan öppna ett dagis och massa annat ger en härlig krydda till spelet. :)

Husdjur sa egentligen allt om sig själv redan i trailers och reklam. "Livet blir bättre med husdjur" och det gäller definitivt simmarnas liv. :D

Massa gulliga, fluffiga hundar, katter och HÄSTAR som springer runt överallt i kvarteren och är allmänt bedårande (och även jobbiga ibland). Dom är jätteroliga tillskott till familjerna och fullständigt styrbara utan fusk. Vill man ha husdjur i familjen men inte spendera mycket tid på att sköta dom, skaffa ett par, tre stycken så sköter dom sina flesta behov tillsammans, oavsett vilket djur det är.

Träna sina hästar till skickliga hoppare och galloppörer, samt tävla om prispengar och pokaler på stadens ridcenter och syssla med avel är också ruskigt kul och en ny karriär som kommer med. :D Samt att om man gillar sånt (vilket jag gör) så finns det Enhörningar med i spelet. :D Fina små varelser med extra roliga funktioner och förmågor. Jag kommer aldrig glömma den galna enhörningen en av mina simmar hade som gick och satte eld på trädgården konstant… XD

Så, som sagt, det är väl helt enkelt upp till var och en vad det är man gillar och vill ha ut av spelet. :) Själv vill jag ha rubbet, så samma familj kan spelas länge utan att kännas tråkig då det finns så mycket att "utsätta" dom för. :D

Var är det bäst att beställa dom?

Jag rekommenderar också CDON. Där har jag köpt dom flesta spelen ifrån och det är sällan något krångel. Annars köper jag många av mina spel överlag från Webhallen.

TS2 VS TS3?

Det är, i ärlighetens namn, nästan en omöjlighet att jämföra… :O

Båda två är episka spel i sin egen rätt och har bägge innehåll som det andra saknar. The Sims 2 har en evig plats i mitt hjärta med sitt kvartersystem, där man kunde ha i stort sett 100 % koll och övervakning på alla hushåll. Inget hände utan ens tillåtelse, i stort sett. :D Samt utomjordingar, zombies, plantisimmar, bättre magi med häxor och häxmästare, bättre lägenhetssystem (min åsikt) och mer utmanande enligt mig.(Två extra humörsmätare att ha koll på, samt att jag tycker att mätarna sjunker snabbare än i trean.)

Allt positivt jag tycker finns med Sims 3 står ovan bland expansionerna. :) Plus att spökena är charmiga, men gud, så jag saknar mina zombies…

Om vi skulle ta The Sims 3 och The Sims 2 med alla deras expansioner och slå ihop spelen till ett och uppdatera grafiken ytterligare… så skulle man få världens mest episka, fantastiska spel… :D

Puh, så! Det är mina åsikter om ämnena. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Tufsenmilano
0

1. Det nyaste är väl I Rampljuset Katy Perry Edition, men snart kommer ett prylpaket med Katy Perry också. Katy Perry sötsaker heter den typ. Sen kommer det ett till prylpaket också, Diesel någonting.

2. Jag vet faktiskt inte, har bara Pets. Men husdjur är ju roligt, men det är inte så mycket mer än att man får husdjur.

3. CDON funkar väl, men är rätt dyrt jämfört med att köpa i butik. Jag vet inte om du har de affärerna hos dig, men GAME och Gamestop är bra, riktigt bra priser! Köpte Pets där för 99 sek. :)

4. Oj. Väldigt svår fråga. Det som är bra med trean är ju att man är mer fri, kan hälsa på grannar, vandra runt i kvarteret, och så kan man göra mer unika & verkliga simmar. Men samtidigt saknar man ju 2:an! Jag saknar året runt riktigt mycket, och det är många funktioner jag saknar också.. Men TS3 är nog lite bättre.