The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1937 ggr
Kajzza
2

Tips om datorn är trög...

Tänkte bara komma med två små tips i all välmening. Ser att många har problem med att The sims 3 hänger sig. Så är det här med men på min dator är det grafikkortet som inte riktigt orkar med så datorn blir helt enkelt för varm. Hela datorn slöar bitvis.

Här kommer två tips för er som liksom jag spelar med laptop.

1. Köp självhäftande möbeltassar och klistra på baksidan av datorn. Flera st ovanpå varandra. Det blir då bättre ventilation under datorn och den kyler bättre.

2. Om du vet med dig att du kommer spela en längre stund och inte är så noga med hur det ser ut när du spelar…ta en frys/kylklamp och lägg under laptopen. Palla upp datorn med bågra böcker eller kanske träklossar så att den inte ligger precis på kylklampen om du är rädd för ev fukt. Det här kyler kanonbra och man sparar på datorns livslängd.

:)

ser bara lite kul ut…men vad gör man inte???

Skäms

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Övrigt" / Pandiz sajtvärden

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

mieeow
0

Jättebra tips! Nu har jag inte jätteslö dator, men alltid bra med såna praktiska tips , tack :)