The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 6907 ggr
Tufsenmilano
0

Vilken expansionspaket är bäst?

Jo, jag har Pets installerat och när som helst ska Drömjobb dimpa ner i brevlådan. Men vilka mer expansionspaket tycker ni jag ska köpa, eller prylpaket?

Mitchika
0

Oj, vi får många såna här trådar, märker jag! :) Jag kan kopiera det jag skrev i en annan tråd.

Alla expansioner lägger ju till något som gör spelet extra kul och tillsammans blir det en fantastisk upplevelse. :D

Destination Världen (om än det finns lite problem i det) ger ju möjligheten att åka på riktigt roliga äventyr utomlands! Fyrbarnsmamman som är hemma och sköter hemmet på heltid kan plötsligt lämna allt bakom sig en tid och utforska pyramider, slåss mot mumier och hitta gamla, värdefulla skatter! :D

Samt även lära sig nya förmågor, som Kampsport, Nektartillverkning och Fotografering. :) Men det bästa som läggs till måste ändå vara MUMIEN! :D Åh, jag får inte nog av dessa underbara mumier i mina hushåll. :D

Kvällsnöjen lägger till en fruktansvärt buggig stad, Bridgeport, men som är ruskigt mysig att spela i oavsett. Jag vet inte om dom har löst buggarna i någon av expansionerna, men vissa saker vägrar fungera i den staden. Som att bygga simbotar. Men Kvällsnöjen erbjuder även VAMPYRER, vilket gör att jag ändå ger expansionen två tummar upp! :D

Samt att man då även kan bli en berömd kändis och förföljd av paparazzis och galna fans, om man har "tur". :) Men man tjänar tonvis med pengar på gratisprodukter som man får från företag då man är kändis, så det väger upp en del. :D

Leva Livet var en expansion som jag kände mig tveksam till, åtminstone i början. Jag tyckte den kändes lite överflödig, men jag läste på mer om den över internet efter ett tag och blev mer och mer fast. Busen man kan ställa till med som barn/tonåringssim, deras låtsaslekar, tjurigheten, möhippor och svensexor, samt det bästa av allt! Låtsasvännen! :D

Små simmar kan växa upp med en "magisk" docka som kan bli deras osynliga låtsasvän när dom är äldre. Samma låtsasvän växer upp och åldras med dom och kan även göras till verkliga simmar! :D Plus att tonåringarna får humörssvängningar, vuxna simmar får medelålderskriser, en ny karriär där man kan öppna ett dagis och massa annat ger en härlig krydda till spelet. :)

I Rampljuset kan jag inte svara för, då jag inte har hunnit skaffa mig det än. Det blir nästa månads projekt. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Tufsenmilano
0

Vad tycker du om Drömjobb då, kommer jag bli besviken?

SimsBrooke
0

#2 Nej du kommer inte bli besviken på drömjobb =) 

Och I rampljuset är roligt det med, har dock inte spelat så mycket. Ska försöka göra en recension på expansionspaketet "I rampljuset" Ska försöka göra det i helgen :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
0

Själv så älskar jag ALLA Oskyldig

Mitchika
0

#2 Kopierar det också! :D

Drömjobb tycker jag är den bästa expansionen då man spelar med bara en sim. Då kan man verkligen gå in för deras karriärer och följa dom helt på deras jobbdagar som Brandmän, Spökjägare, Privatdetektiver och även egenföretagare som Trädgårdsmästare, Författare, Uppfinnare och annat kul. Denna expansion lägger även till en ny varelse i spelet, den underbara och dödligt charmiga SimBoten! :D

Så jag kan inte spela utan Drömjobb, för jag kan inte spela utan mina älskade SimBotar längre. :)

I min älsklingsfamilj (som inte är Legacy) så har vi en söt liten Simbot som arbetar som Uppfinnare. Vid sidan av har vi mamman i familjen som arbetar som Spökjägare och pappan som arbetar som Brandman. Plus två barn i skolan, en tonårsfarbror i skolan, en vuxen farbror som jobbar inom Vetenskap och en farfar som arbetar som Trädgårdsmästare. DET är jobbigt att bolla mellan, kan jag säga!

Men jag älskar varje minut jag spelar på den familjen, aldrig en lugn stund. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows