The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 6678 ggr
LeeKnow
7

Vad är det för fel?

Hej! Jag hade TS 3 och TS 3 Husdjur installerat, Men nu har jag köpt Destination världen och Kvällsnöjen. När jag installerat Kvällsnöjen och skulle spela det kom det upp "Ingen skiva hittad, Sätt i spelskivan för The Sims 3 Husdjur" Så jag avinstallerade Husdjur då gick det att spela Kvällsnöjen. Nu installerade jag Destination Världen och skulle spela. Då kom det upp att ingen skiva hittades och att jag skulle sätta i Kvällsnöjen! Så jag försöker ju självklart avinstallera Kvällsnöjen men det går ju inte!

Varför håller det på så här?  (Ni får gärna ändra gruppen om det är fel!)

Edit: Din tråd har flyttats från 06.(tas bort). Hjälp till - Teknisk hjälp / Pandiz Sajtvärden

Citronkola
0

Sätt i den skivan som det står ska vara i! Det spelar ingen roll om du spelar med husdjurskivan, alla kvällsnöjen-saker finns i spelet ändå. Det fungerar iallafall så för mig Glad

VeganGeek
0

Alla från tidigare är kvar i spelet men däremot måste alltid skivan till det inlägget som kommit ut senast vara i. Även om det står Sims Pets när du laddar finns allt de andra kvar i själva spelet.

LeeKnow
0

Ja det har jag testat med The Sims 2. Fast där skulle jag spela Double Deluxe men det stod att jag skulle sätta i skivan till Pets. Så jag gjorde så som ni har sagt här och då så spelade jag ändå Pets fastän att jag tryckte på Double Deluxe. Men ska väll testa med 3an ochså då :-)

Smullis
0

Har du installerat spelen i ordningen de kom ut? Ibland är det det som är problemet.. :/

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Aily
1

Det borde inte spela någon roll i vilken ordning spelen installeras. Det viktiga är att köra den skivan EA säger åt en att köra, vilken är den senaste expansionen som kom ut, inte den senaste man köpte.

Smullis
0

#5 Jo tyvärr :/ när man ringer till ea support är det det första de fråar en.

Aily
0

Ha… Jag brukar alltid stöta på problem, om det finns några, men installationsordningen har aldrig haft betydelse för mig. Spännande. :)

Smullis
0

#7 Märkligt :/

LeeKnow
0

Det funkade inte tyvärr :( Blir så arg! Och tyvärr så är inte jag så kunnig att jag vet vilken orning alla spel kommer ut heller :(

Mitchika
0

#9 Jag kan göra mitt bästa med att försöka hjälpa. Kan du säga mig vilka expansioner du har? :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

LeeKnow
0

Jag skriver alla sims 3  :)

The Sims 3

The Sims 3 Husdjur

The Sims 3 utomhuslyx (Inte installerat!)

The Sims 3 Destination Världen

The sims 3 Rampljuset  (Inte installerat)

The sims 3 Kvällsnöjen

Mitchika
0

#11 Okej, tack! :)

Innan du testar en ominstallering så skulle jag prova att installera Utomhuslyx (om du vill ha det installerat) och sedan Rampljuset. Efter det så kan du prova att spela med just Rampljusetskivan i.

Det borde fungera. :) Funkar det inte, så skriv här igen så får vi gå på problemet ur en annan vinkel.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

LeeKnow
0

Okej jag gör det om en stund :) Håller på att installera Husdjur igen! (Klarar mej inte utan husdjur!!)