The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 6577 ggr
Tufsenmilano
0

Familjen Joline

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sim heter Clove Joline och bor i lugna och underbart vackra Appaloosa Plains. Hon kan inte få nog av djur, vilket gör henne till en djurälskare. Hon är också händig, vänlig, vegitarian, och tursam. Hon älskar Tortilini med ostsås och lysnnar alltid på country, och gillar färgen orange. Hon älskar sin hund Cameron som ingenting annat.

Tufsenmilano
0

Och här är hennes fina hund Cameron.

Tufsenmilano
0

Clove kommer från landet, och är en riktig bondtjej. Hon har Oklahoma dialekt och har aldrig haft på sig en gnutta smink. Innan hon flyttade bodde hon ensam med sin pappa på en bondgård i staden Sunset Valley. Pappan började klaga på Clove's arbete och att hon spenderade för mycket tid med hunden, så Clove bestämde sig för att flytta ut och lämna allt arbete åt sin far. Hon fick med sig en del fickpengar och fick flytta in i en liten villa som gått genom släkten, men som stått helt tom i snart 10 år. Hon hade ångest om pengar, och visste att hon inte skulle klara att försörja både sig själv och Cameron så lång tid utan ett jobb, och det sista hon ville var att flytta tillbaka till sin far. Så hon hämtade tidningen och tog jobbet som Diskplockare inom Matlagning.

Efter en lång och tröttsam dag så bestämde sig Clove för att ta med Cameron till Hundparken rakt över gatan. Det var ganska tomt, men det fanns de leksakerna som Clove inte hade råd med, vilket roade Cameron. Medans han hade roligt med alla leksaker så försökte Clove skaffa sig ett socialliv. Hon presenterade sig själv för några personer, och upptäckte att de flesta hade samma dialekt som henne, vilket gjorde så att hon kände sig hemma.

Shalin
0

Ska bli spännande att följa denna :D

[Paulinerm]
0

Följer :c

Tufsenmilano
0

När Clove hade kommit hem från sin första dag på jobbet så sov lille Cameron i sin hundsäng, så Clove tänkte att hon också skulle lägga sig och sova. Men mitt i natten så kände sig Cameron lite ensam, så han gick ut och utforskade kvarteret lite. Tillslut fick han lite sällskap.

Tufsenmilano
0

Clove har alltid varit en pojkflicka. Hon var aldrig med de tjejer som bara pratade om killar och smink, utan föredrog att vara med killarna. Det är av den anledningen hon aldrig varit intresserad av killar. Men killarna har faktiskt lagt märke till henne. Även fast hon inte bryr sig ett dugg om sitt utseende så har hon en naturlig skönhet, som gör henne vackrare än de som använder smink och färgar håret.

Tidigare när Clove var i hundparken och försökte få Cameron att simma lite hundsim så kom Liam Jonson fram och började flörta lite, vilket inte Clove var van vid, så hon visste inte riktigt hur hon skulle reagera.

- Du har väldigt fina ögon, det vet du väl? sa Liam.

- Öh.. Ja.. Det vet jag nog.. Eller.. Jag menar.. Tack. sa Clove och skyndade sig hem.

Hon vet inte hur hon ska klara av att ha en man, någon som lever livet ut med henne. Problemet är att hon aldrig skulle kunna älska någon lika mycket som hon älskar Cameron.

Tufsenmilano
0

Cameron är så långt ifrån feg som man kan bli. När matte hade åkt hemifrån så passade han på att smita över till hundparken och öva lite på hundsim, så han kunda imponera nästa gång. Men någin simning blev det inte. När en stor vit häst kom gående så gick Cameron - som den hästälskare han är - rakt fram till hästen och började sniffa på den. Samtidigt kom en liten råtta som också ville vara med i samtalet.

Tufsenmilano
0

Tidigt på morgonen vaknar Clove upp av ett sorgset ylande. Hon går upp ur sängen och går ut. Väl utanför på trappuppgången ligger en hjälplös hund och tittar sorgset på henne. Och som den djurälskare Clove är bjuder hon självklart in hunden. Hon borstar av den alla smutsfläckar, ger den mat och låter den låna Camerons hundsäng. Innan hunden ger sig iväg på nya äventyr så ger den Clove ett slick mitt på munnen. Clove känner sig glad över att ha hjälpt ett djur i nöd, och har nu alltid en matskål extra.

Clove blev befodrad som kryddbärare! Ny tjänar hon lite mer och hoppas att kunna bygga ut släkhuset snart, så hon får plats med lite mer saker.

Tufsenmilano
0

Under den vanliga morgonpromenaden runt i kvarteret med Cameron så gick det upp för Clove, är hon verkligen lycklig? Visst, hon har ett fint hus, en hund som hon älskar, och ett jobb som duger. Men är det verkligen så hon vill ha det? Vill hon bo ensam i ett stort hus, bortsett från Cameron. Hon saknar någonting. Hon vill inte erkänna det för sig själv, men hon saknar en partner, någon att dela dubbelsängen med. Någon som kan bli lika glad som Cameron när man kommer hem.

Tufsenmilano
0

Clove satsar högt på karriären, i hopp om att kuna få nog med pengar för att kunna bygga ut huset, och förhoppningsvis skaffa en partner åt Cameron, som känner sig lite ensam.

bambiiii
0

Följer>!!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

mylife00
0

följer

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Tufsenmilano
1

Ända sen han kom med räkningen har hon känt ett litet pirr i magen hela tiden, och drömt om honom. Clove har nog blivit kär i sin brevbärare. Det började en dag när Clove var ut och tränade jakt med Cameron. Då kom han förbi med räkningarna, och Cameron störtade dit och hoppade upp i hans famn.

- Cameron! Dumma hund, sådär kan du ju inte göra! skriker Clove, och rodnar lite lätt.

- Det är ingen fara, jag har en hund hemma som är minst lika hyperaktiv. säger brevbäraren och ler.

- Förlåt så mycket, kan jag gottgöra dig på något sätt? säger Clove och sätter handen för pannan.

- Tja.. Du kanske kan ge mig ditt nummer? säger brevbäraren. Clove skrattar och tar upp sin mobil.

- Ja, visst kan du få det. Jag känner ändå inte så många här i Appaloosa Plains..

Sedan den dagen har hon ringt honom nästan hela tiden, och hon skrattar som aldrig förr. Men, han kanske har en fru? Vi får väl se.

Tufsenmilano
0

Clove är förkrossad, hon fick nyss reda på att brevbäraren som hon älskade, men inte ens visste namnet på blev överkörd igår kväll. Hon gråter mycket, men såklart tröstar Cameron henne.

Cameron har fått en vän för livet. Gringo Mango och Cameron är oskiljaktiga. Varje natt smyger Cameron över dit för att leka tagare, och så länge Cameron är lycklig så låter Clove honom göra det.

Tufsenmilano
0

Clove är lite orolig att den där skumma glassbilen förföljer henne..

Mumsing
0

följer :)

Tufsenmilano
1

Efter brevbärarens död så gick Clove och Cameron till Äventyrsstranden, som dom hade hört mycket gott om. Och visst var det fint. Hon släppte lös Cameron så han fick hälsa på alla och springa omkring lite. Själv gick hon fram till en av vildhästarna och klappade den på ryggen.

- Gillar du också hästar? Clove vände sig förskräckt om och såg in i ett par klara, mellanblåa, vackra ögon.

- Ja, jag gillar alla typer av djur. svarar Clove, och försöker att inte tänka på att han är så snygg att man kunde dö. Mannen ler och presenterar sig som James Lockwood.

- Jag älskar hästar. Jag har en hemma. Desteny heter hon. säger James. Den kvällen har Clove jättekul, och känner verkligen inte för att gå hem. Plötsligt tystnar James, och tar Cloves hand.

- Du, jag vet ett jättefint ställe, inte så jättelångt bort. Jag skulle vilja att du följer med mig dit. säger han. Clove rodnar och tillsammans tar dom en taxi till det vackraste ställe hon någonsin sett. Någonstans, högt uppe bland bergen, börjar ett vattenfall som forsar ner till en liten, fridfull sjö. Dom flörtar lite, men när Clove försöker kyssa James ryggar han bakåt.

- Vad är det? frågar Clove bekymrat.

- Kan vi inte lära känna varandra innan vi går till nästa fas? svarar han. Clove säger ja, och resten av kvällen spenderar dom i varandras sällskap.

Tufsenmilano
0

Nu har skolan börjat igen, vad tråkigt! Så nu blir det många läxor och stuff, så det blir inte lika många inlägg. Skolan, vänner och aktiviteter kommer faktiskt före legacy. Men ska försöka uppdatera så ofta jag kan.

Jusse.
0

Följer :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Smullis
0

Följer

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Natalb
0

följer :)

Tufsenmilano
0

Blir så glad att så många följer! Tack!

- Någon gång måste den väl åka någon annanstans? mumlade Clove tyst för sig själv medans hon tittade ut på glassbilen genom fönstret. Efter att ha gått ut och in många gånger bestämde hon sig för att köpa en glass.

- Hej, en färgad isglass tack. säger Clove, och försöker se föraren, vilket hon såklart inte gör.

- Det blir 20 simdaler. säger en mystisk röst. Clove rotar i fickorna och får fram en ihopknöglad tjuga. Hon räcker fram den och är lite missnöjd över sitt detektiv arbete, men glömmer snabbt bort det när hon smakar på glassen.

Tufsenmilano
0

När Clove kommit hem från jobbet så låg Cameron och sov, och hon kände sig lite ensam. Så hon tog en taxi hem till James. Dom flörtade lite, och sedan var det dags. Han kysste henne. Hon blev helt till sig och började grovhångla med honom. Sedan när hon lugnat ner sig så hände andra grejer.

- Du, James? säger Clove.

- Aa.

- Vi har ju träffats ett tag nu, och… Clove börjar stamma.

- Och vad? Jame är otålig.

- Kan.. Kan inte vi bli ihop? säger Clove och är röd som en tomat. James ler och viskar ja i hennes öra innan han kysser henne.

[-Pandan-]
0

Följer :)

Tufsenmilano
0

Nu så, efter lite väntan så kommer ett nytt kapitel! Jag har haft mycket att göra, så det kanske kommer 1 - 2 kap i veckan..

- Oj. Det här gick fort. tänker Clove när hon ligger i sängen i ett alldeles nytt hus. Nu får vi nog ta och backa lite. Vad hände egentligen?

Jo, efter den första kyssen så kröp James och Clove ner i James säng. Efter den natten så var Clove kär som aldrig förr, och gjorde det hon aldrig trodde hon skulle göra.

- James.. sa hon.

- Ja? sa James frånvarande.

- Vill du.. gifta dig med mig? säger Clove och går ner på knä. James blir helt paff och säger ja. Eftersom Clove är ganska blyg så höll dom i ett privat bröllop, i bara underkläderna. Clove flyttade in med Cameron i James och hans häst Destenys hus, men kände sig aldrig som hemma.

- James.. Kan inte vi bygga ett eget hus? säger Clove en dag vid middagen.

- Jo.. Men jag har ju inte direkt några arkitektkunskaper.. svarar han.

- Men vi kan ge det ett försök.

En vecka senare står dom framför ett otroligt fult, men stort och rymligt hus. Clove och James är glada, och Desteny och Cameron med.

saffran123
0

Följer! ;D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Tufsenmilano
0

Förlåt mig för att jag inte har lagt upp något på en vecka nu, jag har bara varit ute i solen och blivit lite brun. Men nu så! Nu blir det bara bilder på huset då, men precis efter detta kommer ett riktigt inlägg.

Tufsenmilano
0

Och hästhagen..

Tufsenmilano
0

Clove har fått ett gott öga för hästar, eller rättare sagt, hästen Desteny. Såklart älskar hon inte henne mer än vad hon älskar Cameron, men hon är ju en djurälskare.

- James, jag går ut och matar Desteny! skriker Clove i huset, så högt att det ekar.

- Ja gör det! svarar James, en aning lägre. Clove går ut och in i hagen, och möts av en glad och ganska blyg häst.

- Hallå där. Vad söt … och varm du var. säger Clove. Hon tryckte sig intill Desteny och blev genast värmd.

- Just det ja, din morötter. säger Clove, och häller upp alla morötter i matskålen och går motvilligt där ifrån.

Tufsenmilano
0

- Åh nej! var det första Clove tänkte när hon kände sig väldigt illamående. Hur kommer det här att sluta, tro?

Tufsenmilano
0

Ja, nu har familjen fått det konstaterat. Clove Joline är gravid. Själv vet Clove inte om hon ska bryta ihop eller dansa lyckodansen. Men innerst inne så vet hon nog att hon är så lycklig att hon nästan smäller av. James också.

James har efter en period av giftermål, hundar och husbygge äntligen fått lite tid över till sin käre häst Desteny. Han tog med henne till Ridcentret och bokade en tid till träningsarenan, och fick tid direkt. James och Desteny såg så lyckliga ut, men lite ont i baken fick nog James efter ett tag, men det var det värt.

Tufsenmilano
0

Gud, Clove kan verkligen inte få nog av djur! Efter att ha gått och spanat i Kattdjungeln några gånger så bestämde hon sig, det var dags att välkommna Humla till familjen!

Tufsenmilano
0

Clove vaknar upp med ett skrik:

- Bebisen kommer! James! James vaknar upp på en gång med panik.

- Clove! Nej, inte nu! Men… Vad ska jag göra?! Sjukhuset! Men! Vad är numret nu igen?! James och Clove är panikslagna båda två, men efter ett tag så får Clove tag på en taxi, och dom far iväg till sjukhuset. Nu väntar vi spänt på om det blir en pojke eller flicka.

Tufsenmilano
0

Noelle har kommit till världen! Den lilla flickan fick egenskaperna Ivrig och Lättimponerad. Clove kan knappt stå på sina egna ben för att hon är så lycklig! James och Clove älskar varandra som aldrig förr.

Tufsenmilano
0

Desteny och James har börjat hårdträna varje dag på ridcentret, James sa upp sig från det usla diskplockarjobbet för att satsa på sin ryttarkarriär. Dom är redan uppe i nivå 6, snart 7 i hoppning, och har kommit en bit i kapplöpning också. För inte så länge sedan var Desteny och James t.o.m med i en tävling i kapplöpning! Men det gick inte sådär jättebra, dom kom på sista plats. Men James är iallafall superstolt över hans och Destenys instats!

Tufsenmilano
0

Något som Clove tycker är viktigt är att Noelle växer upp med djur, precis som Clove gjorde. Därför brukar hon låta Cameron eller Humla sitta på fotöljen i Noelle's rum och ja, prata lite med henne.

Tufsenmilano
0

Efter en lång dag blev babygråt, trötta djur, och trötta människor så kom gick Clove och James och la sig. James kysste henne, och den kvällen blev det myspys, vilket behövdes! Men dagen efter var inte lika underbar… James och Desteny ställde upp i en Internationell Hopptävling, och kom på 6:e plats! Dom satsade allt, och kammade hem 600 kr. James är oerhört stolt över Desten.

Tufsenmilano
0

Mycket har hänt på sistone i familjen Joline. Noelle har lämnat babystadiet och växt upp till småbarn. Den lilla fian ärvde sin pappas blonda hår, vilket Clove är lite sur över. Dom har också skaffat en till katt! Dom döpte katten till Bee, eftersom det hör ihop med Humla. En häst, två katter, en hund och tre människor. Hur ska detta går, får man fråga? Men så får vi inte glömma -

Clove är gravid, igen!

Tufsenmilano
0

Humla har lämnat barndomen bakom sig och vuxit upp till en otroligt vacker vuxen katt! Clove funderar på att para henne med Bee, och sälja ungarna - mörjligtvis kan man kanske behålla en och annan - och tjäna in lite extra pengar…

Tufsenmilano
0

Och förresten har ni ju inte sett Bee än! Men här har ni den ståtliga mannen, Bee!

Tufsenmilano
0

Efter att ha varit nära att bryta ihop så stack Clove iväg till gymmet, för att få¨lite ensamtid och överlämnade allt ansvar till James, som förstod helt och hållet. Han tog tillfället i akt och passade på att sätta sig ner en stund med Noelle och högläsa.

Tufsenmilano
0

Efter gymmet så gick Clove en välbehövlig promenad med Cameron. Mitt under promenaden släppte hon kopplet och kände hur vattnet gick och värkarna smög sig på. Cameron satt lugnt där hemma och läste en godnattsaga för Noelle, så Clove fick slänga sig framför en taxi, och är nu påväg till sjukhuset.

bambiiii
0

Hahah intressant :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Tufsenmilano
0

Eftersom det avbröts förra gången så har jag fått spela ett tag nu för att få till det, men tillslut så!

Ut från sjukhuset kom en atletisk & galen som fick namnet Theodor. Nu måste de bara få ihop en barnkammare så ska nog allt gå bra. James hade hoppats på en till flicka, men insåg när han såg Theodor att det var allt han någonsin kunnat önska sig.

Tufsenmilano
0

Vi välkommnar Fame till familjen Joline! Cameron har blivit lite deppig på sistonde, så James adopterade i smyg en stor och fin hund som han trodde Cameron skulle gilla.

Men det är inte bara Fame som är nu i familjen. Snart kommer små kattungar. Bee och Humla smög en en varm sommarnatt för att mysa lite i kojan, och vips! Nu är Humla dräktig och Clove väntar spänt på dom små liven.

Tufsenmilano
0

Jag funderar på att lägga ner detta legacy. Ni vet, att man alltid letar efter att skapa det rätta legacyt, någonting om man är riktigt nöjd med? Jag blev inte så nöjd med detta, och skapar ett nytt sålänge som jag funderar. Men det är inte säkert.. Förlåt.

[SallysPigge]
2

Ska inte behöva säga förlåt, känns det inget kul att spela så ska man ju inte fortsätta för andras skull. Ska vara för din egna :-)

Jusse.
0

Skriv gärna här vad det nya legacyt heter :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )