The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 8553 ggr
jessie8905
0

Tämja & adoptera vildhäst

Hej jag försöker tämja & adoptera vildhästar men det går inte. Hur gör man? Hörde att man måste vara vän med en hund, en katt & en häst för att adoptera enhörning. Men vildhästarna då? Jag är bästa vän med dom men dom tycker fortfarande inte om min sim. Har nivå 10 i ridning osv. Hur & vad gör man? Tacksam för svar :)

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden

carsbo
5

asså jag kollade inte viljen sajt jag hamnade på, klickade på senaste inlägg, så jag hade ett ganska epic face när jag läste vad du skrev. sen insåg jag att jag var på sims sidan Tungan ute

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

jessie8905
0

Okej, du har inte spelat det nån gång? eller du vet inte hur man kan få dom? :P haha annars får jag vänta & hoppas på att nån kan ge mig svar svart :) haha

carsbo
0

nepp, spelade sims 1 för 5 år sen typ och i 10 min Flört du får nog ett vettigt svar snart

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[SallysPigge]
0

#1 Kul :-D

Och Ts tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag aldrig försökt mig på detta själv. :-)

Mitchika
1

#1 Haha, jag har faktiskt råkat ut för liknande situationer… :D Glömmer aldrig när jag såg ett Uppdaterat inlägg som hette något i stil med: "Äta sina barn?" och som också hörde till Sims… XD Men gissa om mitt hjärta stannade några sekunder då jag såg det… XD

TS, när det gäller din fråga om att adoptera vildhästar! :)

Har du fuskat upp mätarna för att bli bästa vän med vildhästarna? Det är bara en undran, eftersom det annars kan vara riktigt jobbigt att få mätaren så högt som bästa vän med vildhästen genom att bara "Titta på" den. :)

För att kunna tämja en vildhäst (utan fusk) måste din sim spendera mycket tid med att bara "Titta på" den specifika vildhästen. Det gör hästen mer van vid din sims närvaro och relationsmätaren stiger lite.

Tillsist kommer din sim kunna börja närma sig hästen lite för andra interaktioner, så som att låta den sniffa på handen. När dom har kommit varandra tillräckligt nära så finns interaktionen "Adoptera", eller något i den stilen.

Nu var det länge sen jag tämjde en vildhäst, men sist jag gjorde det så behövde min sim försöka flera gånger med det alternativet innan han tilläts komma tillräckligt nära vildhästen för att göra det. Efteråt gick det bra och hästen blev en del av familjen. :D

När det gäller Enhörning så behöver din sim vara Bästa Vän för evigt med tre husdjur i hushållet. Oavsett om det är katt, hund eller häst. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

jessie8905
0

Mitchika

Tack så mycket för svaret. Har inte fuskat :P haha blev bästa vän med vildhästen & har kunnat gett en morott men efter det så springer den iväg & lika så jag har fått den att snitta på handen men efter det så springer den iväg igen. Det är ett stäck över min gubbe alltså på hästens "tänkander" om du förstår vad jag menar. Ska jag bara fortsätta & titta på den, ge morötter & låta den sniffa på handen? Får upp knappen att adoptera men det går inte för hästen vill typ inte :p

Mitchika
0

#6 Oj, imponerande att du orkade så långt utan fusk, måste jag säga! :D Det skulle jag aldrig klara av… dom springande små snabba sakerna…

Där måste du vara envis! :) Vildhästen kommer gå att adoptera, men din sim måste vara lite pushig. Upprepa flera gånger, så ska det funka! :D Eithan (min sim) fick prova massa gånger för att tämja sin vildhäst.

jessie8905
0

Jaha okej :) tack så hämskt mycket :)

Jag gick in på din sida & såg att din ort är Håbo. jag är uppväxt i Bålsta. Bor inte där nu, men hela min släkt bor kvar :)

[SallysPigge]
0

Pust säger jag då det låter jobbigt med att adoptera e vildhäst ….:-S

jessie8905
0

Mitchika

En fråga som jag hoppas du kan svara på. När jag går fram till en vildhäst & den sniffar på min hand men den får som et huvud på min sim & ett sträck över "tycker inte om simen". Måste den vara borta innan man kan adoptera? Hur får man den att försvinna? Ska jag titta på hästen mera eller mata den med att sniffa på min hand?

tacksm för svar igen.

Mitchika
0

#8 Åh, vad kul! :D Ja, det är i Bålsta jag bor. :)

Hmm, man blir nästan fundersam på om det är några man känner. :D

Min familj bor utspritt över hela landet i stort sett, vi flyttade hit då jag var liten. :)

#9 Det kan bli en del arbete, men känslan av att ha lyckats gör det värt det! :D

#10 Ja, det är det klassiska. Alla vildhästar hatar dig, det får man nästan lov att acceptera… XD Njae, den har nog aldrig försvunnit på mina simmar när dom har adopterat sina vildhästar. Jag kan berätta lite mer detaljerat hur jag gjorde med min sim Eithan och vildhästen han ville adoptera.

Eithan hittade en vacker vildhäst som han ville ha. Han lärde känna den genom att titta på den, låta den sniffa på handen och dylikt. Alla gånger funkade det inte att sniffa på handen eller klappa, utan hästen fick den överkryssade rutan och sprang iväg. Men Eithan följde efter och fortsatte envist.

Tillsist dök alternativet "Adoptera" upp och deras relationsmätare var väldigt hög. Efter att det dök upp struntade jag i alla andra interaktioner med vildhästen och valde bara Adoptera, om och om igen. Sprang hästen iväg så lät jag Eithan jaga ikapp den och försöka igen.

Tillsist kunde Eithan gå fram till vildhästen med alternativet Adoptera och jag fick upp en dialogruta där spelet frågade om jag ville adoptera hästen! :)

[SallysPigge]
0

#11 Eithan är duktig han Skrattande

Mitchika
0

#12 Duktig och effektiv inom flera områden! :D (Han tackar för komplimangen)

Tämjer vildhästar, utomjordingshästar, "tränar" koplantor, tävlar och vinner på Internationell nivå på Ridcentret och min första manliga sim att föda en baby. :D

Han är den sim jag använder mig av i SimBotartikeln och även artikeln om Vildhästar och Enhörningar, som jag ska påbörja efteråt. :)

[SallysPigge]
0

Ska bli en spännande läsning :-D

Jusse.
0

#13 Hur kunde han få barn? Bugg? :O

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
0

#15 Core Mod. :)

Jusse.
0

#16 Cooolt :D Hur går det med vargfamiljen?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
3

#17 :D

Vad kul att du frågar! :D Jag har spelat mer än vad jag har uppdaterat och har några halvfärdiga kapitel på lager som jag snart ska avsluta. Jag har inget vettigt för mig ikväll så jag lär lägga upp lite kapitel på olika Legacys. :)

[SallysPigge]
0

#18 Tungan ute