Baby Tomte!
Men har man sett på maken, vad puttinuttigt!! :D:D
Dom söta Tomtarna som Chell hade grävt upp med sin Grävarmaskin har på ett konstigt sätt lyckats få en liten baby! Trots att alla är av manligt kön, vad jag har sett. Alla har skägg i alla fall, men det kanske inte räknas som bevis av kön…? Kanske adopterade dom sin baby?
Här har vi i alla fall bilden på lilla babytomten som jag bara kallar för Junior.
Det är första gången mina hustomtar får barn, så jag är lite uppspelt. :D
Jag hittade Junior såhär med vad jag misstänker är hans två föräldrar som har ögonen på den lille.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
haha vad söta. men dem förökar sig ju precis som simmarna gör :D Ska inte ta bort mina tomtar jag hittar ska försöka spara dem =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Awww… Jag vill också ha tomtar!
Naaaww Så söt, hur gullig som helst ju … jag har ju bara fått en död en i min legacy … :-(
Är så sotis nu 
Mina får inte Babytomtar D;
Vad häftigt! Aldrig varit med om.
#12 Jo, jag vet! :D Jag läste om det på engelska Sims 3 wikia. Men jag trodde att man behövde en fru tomte för det. Tydligen så kan dom vara fru tomtar även med skägg. :D Eller så adopterar dom, alternativt bygger sina barn…?
#13 Om du har Drömjobbexpansionen, låt din sim lära sig Uppfinnande och bygg en Grävare! :D Jag använde en sån grävare och fick upp totalt 5 tomtar bara genom att gräva.
#14 Jag kommer säkert sluta upp med flera döda också, när mina börjar åldras. Det känns sorgligt.. jag kommer bli ledsen när tomtarna börjar trilla av pinn… Särskilt lilla Junior… :O :'(
#15 Har du expansionen Leva Livet? Tomtarnas förmåga att skaffa familjer och leva egna livsåldrar kom med den expansionen. :)
#16 Det här var första gången för mig också! :D Jag tyckte det var så häftigt att jag ville göra en tråd om det och dela med mig av Juniors hela livscykel.
Kanske ska låta djuren få gräva i trädgården … :-)
#17 Jaa, har alla expansioner förutom Ramljuset :o
#19 Släpp ut flera vanliga tomtar ute på din tomt! Bara såna som visas på mina bilder kan få barn och åldras, inga andra varianter. Jag hade fyra tomtar springandes runt på Chells tomt när lilla babyn dök upp. :)
Vänta kan man få tomtar i spelet? :o
hur då? Vilket spel behöver man då?
#21 Dem kommer upp lite var som helst. Finns även kaniner som kallas för Kylskåpstomtar =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#21 Det är dom vanliga, klassiska tomtarna från The Sims 2! :)
Man får dom vid olika tillfällen när man gör olika saker, som att borra med Grävaren, skicka ädelstenar till slipning (dom kan finnas inuti såna ibland) och vid olika tillfällen utomlands har jag även för mig.
Olika tomtar finns för olika varianter av spelet. Dom här tomtarna som får barn och åldras via expansionen Leva Livet tror jag fanns med i grunspelet? Rätta mig om jag har fel.
Kan tomtarna från kina, frankrike och egypten också få bebisar? :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#24 Nej, tyvärr inte. :( Bara den varianten jag visar på bild kan få familj, vad jag har läst.
#25 Typiskt :/
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hahahaha en tomtebebis!!
Hade ingen aning om att man kan få tomtar i spelet!! Haha vad roligt! Läste att man ska uppfinna en grävare, ska se till att göra det med ngn sim snart! Jag tröttnar alltid på spelet långt innan jag uppnått färdigheter etc, då missar jag ju allt detta roliga oxå! Nu får jag inte sluta spela förrän jag upptäckt massa roligheter!
Men det är ganska spännande hur det blir tomtebebisar, med tanke på hur mycket de där tomtarna rör sig. :)
Sommaren är här och vi alla vill ut på tomtejakt 
#27 Nej, man missar jättemycket om man inte spelar länge på samma sim och får den att lära sig roliga färdigheter! :)
#28 Haha, ja! :D
#29 Vi får väl ordna någon rolig jultävling sen i vinter med tomtarna som tema? :D Vore ännu bättre om EA hunnit släppa en form av Årstider till Sims 3 då som man kan använda sig av…
#30 Låter som en bra idé :-D