The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2454 ggr
Namiko
0

Egenskaperna försvinner

Är det fler än jag som har problem med att simmarnas egenskaper försvinner? Händer väldigt ofta att simmen fyller år, får en ny egenskap och när jag kollar några dagar senare så finns den inte där. Det slutar med att simmarna får 4 egenskaper istället för 5 och även om man väljer en ny personlighet så får man bara välja 4 nya egenskaper. Börjar bli riktigt irriterad på det nu när jag har deras personligheter noggrant utplanerade och så försvinner det jag har valt åt dom.

Har för tillfället ett trillingpar i barn-åldern med endast 2 egenskaper var och en tonåring med 3 egenskaper.. Finns det något man kan göra åt det?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[SallysPigge]
0

Oj, det har aldrig hänt mig och det är även första gången jag hör talas om det.

Måste ju vara en slags bugg av något slag. Är det bara i en familj det händer eller även i andra?

Hoppas det löser sig för dig snart.

Namiko
0

Det har hänt minst en sim i nästan alla mina familjer. Har hänt nån gång att jag fått en vuxen sim med bara 3 egenskaper och det blir ju ingen vidare personlighet av det. Simmarna som redan finns i spelet och dom jag gör själv är det inga problem med, det är bara dom som växer upp på min tomt som drabbas.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

Otroligt jobbigt… :(

Jag har nog aldrig upplevt det själv. Jag tycker att mina simmar som växer upp på tomterna får alla egenskaper som dom ska ha när dom växer upp..

Använder du dig av några mods/core mods när du spelar? Awesomemod ställde till med några riktiga "roligheter" i mitt spel innan jag tog bort den. Nu använder jag den bara temporärt i vissa tillfällen, mest för att fixa allvarliga buggar och spelfel.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Aily
0

Det har hänt mig ibland, men bara om jag glömt stänga av testingcheats efter att ha använt det. Av någon anledning händer det mycket underliga saker när jag kör med testingcheats igång när jag spelar.

Mitchika
0

#4 Gör det? :O Vad konstigt…! Det händer aldrig mig någonting när jag lämnar det igång. Min favoritfamilj kör med det igång jämt och dom krånglar ingenting..

Namiko
0

#3 Jag fick så otroligt mycket problem med sims 2 när jag använde fusk så jag har aldrig använt fuskkoder eller mods i trean. Har inga nedladdade föremål (förutom riverview och det som följde med djurliv) men det här problemet hade jag redan innan. Har uppdaterat allt som går men det fortsätter ändå.

Mitchika
0

#6 Det låter jätteskumt, som sagt… jag ska se vad jag kan hitta om problemet.

Mitchika
0

Det här var den enda hjälp jag hittade angående dom försvunna egenskaperna:

Lägg till Egenskapen manuellt genom att aktivera testingcheatsenabled true, shift+klicka på din sim och välj "Välj egenskaper åt aktiv sim" tror jag det heter.

Om det fortfarande inte fungerar och egenskapen försvinner igen, ta simmen i fråga till en spegel, ändra frisyren på simmen och gör om det igen.

I förebyggande syfte ska man tydligen vänta tills porträttet av ens Sim (som syns i litet format i rutan där man väljer Egenskaper) har förändrats till dess nya åldersutseende innan man accepterar den valda egenskapen.

Jag talar inte av erfarenhet här, utan av en hjälpguide som jag ofta använder mig av. Hoppas det kan hjälpa!

Namiko
0

#8 Tack :)

Vill inte använda mig av koder som jag sa tidigare men det där sista ska jag vara noga med och se om det hjälper.

Mitchika
0

#9 Okej, tala gärna om ifall det gör någon skillnad! :)