Medeltiden?
Hittade The sims Medeltiden på spelaffärren där jag bor för 99:-.
Men vet inte riktigt om jag ska köpa de eller inte, därför tänkte jag fråga här vad ni som spelat spelet tycker om det. :)
Tacksam för era "resensioner" :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag köpte det för dyra pengar som 500:- vilket jag ångrar. Tyckte inte det var som jag trodde och har inte spelat det sedan det kom. Men efter att ha läst andras inlägg om spelet så har jag funderat på att ge det en ny chans någon gång.
Jag älskar det och spelar det mycket hellre än The Sims 3. 
I TS3 ser simmarna helt plastiga och "docklika" ut, de har aldrig varit så realistiska som i TSM.
Den enda anledningen att jag spelar TS3 (fast jag gör det inte nu längre, jag avskyr att hushållen lever sina egna liv bara jag vänder ryggen till
) är djuren. De enda djur man kan ha i TSM är fåglar, och då bara i tilläggsspelet, och de ser inte lika bra ut som fåglarna i The Sims 2 och 3.
På bilden har vi "samma" sim, men i olika spel. Där ser man skillnaden.
Sedan är ju upplägget i The Sims Medeltiden såklart helt annorlunda; de enda behoven simmarna har är hunger och energi, och den stora "poängen" är att bygga kungadömen och lösa uppdrag.
Man har bara tio spelbara simmar (hjältar) per kungadöme, fast de kan ju gifta sig (hjälte+hjälte, eller med "townies", ej spelbara) och få barn också.
Jag skulle kunna jämföra många saker i TS3 och TSM och säga vad som är bättre och sämre med båda spelen, men det är egentligen inte rätt att jämföra dem (annat än grafiskt kanske, vilket jag redan gjort
), då det är helt olika spel.
#2; tack för svar :)
Funderar helt klart på att köpa de då mitt TS3 inte ens kan använda sakerna jag laddat ner efter instralationen av TS3 Djur..
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Gud vad billigt!
Köpte mitt idag för 199 krfrån siba och är sjukt glad! xD