Familjen Thorne!
Har alltid varit fast vid tjejiga stilen på mina ungdomar, men denna gång testade jag lie mer åt det vuxnare hållet :)
Vendela Thorne är min skapare i en legacy med mina egna regler x)
Vendela är en arbetsnarkoman och djurälskare och är emot kött så hon är vegetarian.
Hon är vänlig men är på ett bra sätt väldigt flörtig!
Hennes favoriter är höstsallad, indie och lime!
Hennes dröm är att bli en internationell sperspion!
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Detta kommer bli svårt, är en extrem fuskare så att inte ha simdaler till ett snyggt hus blir en tuff match!
Det första Vendela gjorde efter att ha hängt av sig den tjocka jackan var att kolla tidingen för jobb inom poliskåren!
hon cyklade till stan och köpte dator och telefon för att kunna jobba hemifrån!
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Den första dagen på jobbet var stressig, chefen var verkligen elak mot henne.
Och att komma hem till det fula huset gjorde inte saken bättre, så hon ringde Benjamin!
Han kom fort och dom skrattade och hade hel kul!
Men kärlek vid första ögonkastet är riktig kärlek!
Nu är dom tillsammans och Benjamin sover över hos Vendela, dom båda sover bra efter en rolig kväll med gott sällskap!
Åh, skoj med egna regler! :D
Kan du skriva vilka du använder? :) Är mest nyfiken. Andras regler är jätteinspirerande för när man vill skapa egna Legacyutmaningar med speciella regler! :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Snacka om kärlek!
Vendela vaknade med oro då han gjorde slut med Hanna för sin skull, hon ville bevisa för Benjamin att han betydde allt för henne!
hon väckte han, gick ner på knä och friade!
Benjamin hoppade överallt och skrek av glädje!
Hon är nu förlovad med Benjamin, men han verkar vilja flytta in men vågar Vendela ta det steget?
Såklart jag kan skriva mina egna regler!
*Inte fuska till sig pengar
*Endast använda testingcheatsenabled true om det är nödfall i humören.
*Inte bara ha ett barn.
*Inte skaffa stålblåsa eller sällan hungrig belöningarna.
*Inte ändra barnens utseende i skapa en sim eller ändra egenskaper
*Bara renovera och göra om huset med simdaler man får i lönen.
Tror dte var alla, har dom uppskrivna på en fästis på datorn :)
#5 Åh, vilka kul regler! :D Alla mina tre Legacyutmaningar har också egna regler, men följer i stort sett standardreglerna också. Med undantag av Projekt Varg.
"Inte ha bara ett barn" gillar jag! :D
Påminner om min första Legacyutmaning i Sims 2 då generation 5 (tror jag det var) fick totalt 8 barn efter lite olyckor. (Barnen skrämdes ihjäl som tonåringar av spökena av sina förfäder som härjade runt på tomten, hehe…)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Det blir mer utmaning av mer barn ju!
Sen tycker jag om att barn har syskon omkring sig som dom alltid kan vända sig mot om dom behöver hjälp med läxan om föräldrarna fortfarandeär på jobbet, barnen lyckas bättre då :D Kul att du gillar mina regler!
Efter allt illamående har det kommit en slutsats, Vendela är gravid!
Hon är både glad och arg, hon får det hon drömt om sen hon själv var det, barn.
Men sen är hon ung och inte redo direkt, hon tänkte ju ta en kull på Rambina då hon har adopterat Bosse och sen ett barn?
Hon väntar med att berätta för Benjamin då hon inte gillar att hetsa upp han, hon vill ha en glad kille inte en som sover dåligt för att tänka på barnet!
Benjamin och Vendela har sparat som sjutton!
Nu är domn otroligt nöjda med huset!
Köket och vardagsrummet är mycket fräshare än vad det var innan, och barn rummet som nu står tomt ska sedan fyllas av barn!
Vendela har gått en lektion i trädgårdsarbete och har nu en odling av tomater, äpplen och sallad!
Hon hoppas på en pojke och Benjamin hoppas på en flicka!
En ny regel!
*Om man får besök av sånna där små ''tomtar'' får man inte sälja dom för det ger mycket pengar och i mitt spel anses det som fusk!
Vendela var uppe i en god skål med soppa då hon var tvungen att springa och spy!
Hon hoppas på ett till barn!
Hon hade egentligen kunnat vänta tills Jonathan vuxit till sig, men hon skulle gilla om ungarna blir så nära i åldern som möjligt :)
Familjen ökar!
Rambina är dräktig och nu har Vendela fått reda på att en bebis är påväg!
Hon är över lycklig!
Fast när valparna kommer blir det en tuff tid då familjen bara kan försörja två hundar!
Jonathan och Benjamin fyller snart år!
Följer:)
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
Vad roligt! :D
Hade av misstag missat ''skicka inlägg'' knappen i det tidigare inlägget så därför blir det inlägg väldigt tätt nu!
Grattis Jonathan!
Jonte är nu småbarn!(ignorera att han precis vält sin mat så stolen blev smutsig när bilden togs)
Och Benjamin är full vuxen!
2 äldre personer i huset, valpar och Vendela är höggravid..MYCKET!
Följer!
Följer :D
följer :)
Roligt att ni följer!
Ska starta spelet nu! :)
Vendela vaknade av att hon hörde dunkande ljud, BENJAMIN PACKADE!
Hon sprang och gick ner på knäna och bad han stannade, men han hade visst fått nog av henne och barnen.
Vendela gråter nu så mycket att hon ringer barnvakten för att hon inte klarar av dom nu!
Hur kan hon gråta mer när hon insätt att hon ska tacka Benjamin?
Hon är gravid!
Hon har sina tre barn och ska inte låta hennes kärlek stoppa deras liv.
Vendela mår topp men oroar sig för all ledighet som hon haft och det var Benjamins lön som gav dom mat.
Vad dum Benjamin är xD ;)
ÅH NEJ!
Den kvällen Zacke var där gick för långt!
Vendela är GRAVID!
Hon vet inte om hon ska skratta eller gråta, hon älskar barn men hon saknar verkligen sitt jobb..
Hon skulle börjat arbeta nästa dag men det får väll vänta..
Hon måste ha pengarna för att kunna bygga ut huset, alla blivande 5 får inte plats då 3 barn redan delar rum.
GRATTIS JOHANNA!
Johanna har lämnat spädbarns åldern och är nu småbarn!
Den blonda hårfärgen får väll bli ett olöst mysterium.
Vendela tog tag i saken och satte sig med alla barnen och frågade vad dom skulle tycka om ett halv syskon och få besök av Zacke då och då och kanske bara se sitt syskon varannan vecka i framtiden, Dom tyckte det skulle bli okej men ingen av dom gillade tydligen Zacke.
GRATTIS JONATHAN!
Nu har den stora killen blivit tonåring!
Han har utvecklat egenskapen Familjeinriktad!
Han sa allvarligt till sin mamma att han vägrade dela rum med tjejerna så han tog på sig ansvaret att skaffa deltids jobb somska räcka till tapet, vägg och andra behövande möbler!
Följer:D
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
:D
följer :)
Vad roligt!
Ska starta spelet nu efter jag ätit! :)
Under denna stressiga tid med 4 barn så har Vendela inte tid att tänka på håret, HON KLIPPTE DET!
Hon är nöjd och trivs med en mer vuxen frisyr.
Det enda som får henne att grubbla är väll vad Zacke ska tycka?
Han är ju faktiskt några år yngre än henne så den unga frisyren kanske blir för mycket vuxet?
Hon ska nu göra middag åt alla som sen får göra läxor!
Lite jobb uppdatering!
Jennie och Jonathan är gravstens bärare från 18.00 - 21.00.
Men nu är det så att Vendela blev befodrad!
Hon får nu 55 simdaler i timmen som trafikpolis.
Här om veckan gick det rykten om Vendelas fattiga liv och hennes fyra barn hon måste försörja, så hennes ''elaka'' chef gav henne en check på nästan 600!
Hon är överlycklig!
HAR INTE VISAT JENNIE SOM TONRING ÄN FÖR ATT HON SKA GENOMGÅ PLASTIKOPERATION PGA AV MISSBILDAT ANSIKTE(A)
Hahaha ;)
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
HURRA HURRA FÖR JONATHAN!
Han har nu lämnat skolan och är ungdom!
Hans nya egenskap blev ''Hopplös romntiker''.
Han vill nu satsa allt på Jasmin, för huset går nämnligen till Jonathan!
Han blev självklart lycklig men att se sina syskon flytta ut en efter en blir jobbigt för honom..
Nämen Jonathan, FRIADE DU?
Det är svår att hålla känslorna lugna ibland, Jonathan friade till Jasmin!
Hon svarade självklart ja, men hon är lite frustrerad över att ha Vendelas blick ryggen hela tiden.
Visst är hon glad att hennes son är lycklig, men han har knappt träffat Jasmin så varför behöver han vara så snabb?
Jonathan och Jasmin satt och åt frukost när dom andra var på jobbetoch i skolan.
Jonathan som är familjeinriktad vill a barn, men ett hus som redan är 6 personer kan såklart inte ha mer, få rum osv.
Så han frågade sin fru om dom kunde be dom flytta..
- Jasmin..
- Ja Jonathan?
Sen frågade han..
Och hon bara gick iväg.
Hehe en rolig sak jag kom på, Din sim Jennie har samma egenskaper som jag dessutom heter vi samma namn 
Och jag älskar din familj och hur du skriver! :D
Det händer inte varje dag att man skapar en kopia av någon, häftigt! :)
Kul att höra, eftersom jag tycker detta är roligt får du nog se mer av mig och min familj :D
Vem har sagt att man behöver jobb för att tjäna en veckas måltid?
JONATHAN KAN NÄMNLIGEN MÅLA TAVLOR FÖR ÖVER 2000 SIMDALER.
Under den möra tiden med Jasmin är hans gamla målar grejer det enda som håller uppe humöret.
Jasmin ger han inte ens en blick, hon får ge han ett svar eller så hej då Jasmin.
- Mamma!, ropar Jonte
- Ja Jonathan?
- Jasmin och jag bråkar..
- Jag finns här, det vet du va?
Han kommer närmare sin mamma varje dag, och glider isär från Jasmin, nu är det hon som ger familjen blickar i ryggen.
Hur ska det gå?
GRATTIS JENNIE!
Jennie är nu ungdom och har utvecklt egenskapen ''Gillar inte barn''.
Och gissa vad det första hon gjode var?, jo packa och flytta, huset är fullt av barn och att bo i samma rum som en 10 åring är väll hemskt..
Farväl Jennie!
Men som tur var har hon lovat att hålla kontakten med sin storebror som hjälpt henne att bli den hon är idag.
Jasmin talar med Jonathan nu!
Hon har förstående över att han vill skaffa familj och sånt, han är ju så pass familjeinriktad att han vill sparka ut sin familj!
Hon är absolut inte arg, men dom är INTE redo att skaffa barn ännu.
Ska vi vara glada eller medlidande? JASMIN ÄR GRAVID!
Dom hade precis avslutat en bra dejt när det sparkar i Jasmins mage, först var dom oroliga men insåg senare att dom har ju Vendela som faktiskt uppfostrat 4 ungar på egen hand.
Att berätta för Vendela kommer bli tufft då hon säkert inte vill att Jonathan ska få ett likadant liv som Vendela, ett tufft ungt liv.
Välkomen Darcy!
Jasmin och Jonathan är nu föräldrar åt en Vänlig och Modig dotter!
Jag ger er också beskedet att Joel är barn men jag har raderat han för..han känns inte som en i famljen och är helt enkelt en sim som gör mig oberörd av det enda han gör.
HEJ DÅ JOEL
Ska börja spela här igen!
Blir inte ikväll men imorgon säkert!
Bygga ut eler flytta?
Jonathan valde att ge ut lite målningar för en troligtvis liten summa pengar, HAN FICK ÖVER 21.000 SIMDALER FÖR DET!
Antingen ska hela familjen flytta till en större tomt eller bygga ut, det är inte så mycket att bygga ut på om man vill ha kvar grönsakslandet och sånt.
Tack Jonathan!
Jasmin är gravid igen!
Hon är jätteglad!
Detn är gott om pengar och håller på att bygga ett barnrum åt det nya barnet och Darcy, Darcy är glad som alltid och Jonathan och Jasmin hoppas att hon ska acceptera sin lillasyster/lillebror :)
Zacke är nu åldring!
Han funderar starkt på att gå i pension, han har jobbat som en tok men aldrig nått sitt mål.
Jasmin är höggravid och längtar tills sitt andra barn, hon hoppas på en kille. Hon har även skaffat jobb, inom politiken tror jag(lol)
Jonathan har endast ett deltids jobb eftersom han tar Jasmins sysslor nu när hon är gravid och kommer ha barnen i första hand.
Vendela längtar tills hon blir gammal, då ska hon gå i pension!
Välkommen till världen Dejana!
Denna flicka föddes med egenskaperna Ivrig och Ensamvarg.
Så här ser barnrummet ut just nu.
Rummet bakom har jag lite grejer som ska tillkomma i barnens liv lite senare, har ändrat färg på sängarna osv så jag vill inte sälja dom :)
JASMIN ÄR GRAVID!
Det var inte planerat, så hon var minst sagt chockad.
Hon väntar lite med att säga till Jonathan och familjen, Zacke har gått i pension och dom funderar på att avliva katten.
Man ska avsluta när det är som bäst, är Jontes tröst till Darcy som älskar katten.
Hon tog fram saxen och klippte håret!
Jasmin bär just nu mössa för att inte behöva berätta för Jonathan innan hon vant sig.
När barnen skriker eller vill vara familjeinriktade ber Jasmin oftast Jonathan att vara med.
Hon börjar bli trött och sliten, hon är inte ens vuxen!
Igår kväll pratade Jonathan och Jasmin om vem som arvet ska gå till, dom tänkte först Dejana, men eftersom hon är ond och dom inte har någon speciell anledning att få det strök dom henne.
Sen tänkte dom på Darcy och bestämde sig för att hon ska få det och förhoppningsvis skicka vidare det röda håret.
Läxan gom ogjord till skolan nästa dag.
Darcy var uppe i matteläxan då Vendela kom stormande in och berättade att Benjamin dött..
Hur kunde han dö utan att säga farväl till sitt barnbarn?
Men arg är absolut Jonathan, han går runt och är förbannad på sin pappa, inte ens ett hejdå?
Familjen sörjer på ett bra sätt, ingen älskade Benjamin för att han lämnade Vendela, men det är aldrig kul när en släkting dör.
Varken Dora eller Dejana får reda på det, dom tror att Zacke är deras farfar.
#88: VILKEN NÄSA ZACKE HAR 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Inte jättevacker xD
Vendela som är en sjysst gumma skulle gå över till Zackes förra tjej då hon kommer bra överrens med henne nu för tiden.
Det började med att tjejen förtade med Vendela, fortsatteochfortsatte men sen gav Vendela efter..
Ja, se vad som kan hända när otrogna sim åldringar dör 
Grattis Darcy som vuxit upp till en ungdom!
Hon fick egenskapen Djurälskare
Hon ska föra familjen vidare, genom att bilda egen familj!
Då flyttar hennes föräldrar upp till övervåningen, alltså tar dom över Zackes och Vendelas gamla rum..
Hon älskar färg, så nya kläder köpte hon!
Åh skriv mer, det är så roligt att följa! 
Vad roligt att höra!, jag ska kanske spela om en stund efter jag kollat lite på film.
Är sjuk så orkar inte skriva just nu :/
Snacka om envis kvinna!
Darcy har jobbat som en tok för att få tag på en låt skrivare.
Hon vill skaffa sig en ny låt så hon kommer in i musikvärlden kunnig.
Hon övade och övade i timtal för att bli duktig så hon skulle impa på musikskrivarn.
Hon ska nu iväg för att hämta sin nya låt!
När hon även är där ska hon passa på att skaffa sig ett jobb inom musik.
Jasmina hade hört av Darcys kompisar att hon skaffat pojkvän.
Som mamma till Darcy gick hon och pratade med henne.
Darcy, kom hit!, ropade Jasmina skarpt.
Vad är det mamma?, undrade hon.
Jag har hört att du och Dajm Fox är tillsammans?, sa hon besviket.
Vadårå?, sa Darcy förvånat.
Varför har du inte berättat?
Vi blev ihop för inte så länge sedan, jag måste ju se om det kommer hålla?
Okej, det är lugnt, men lova att du ska ta det lugnt också, du får liksom inte bli på smällen när du är 18 år.
Lovar mamma, sa Darcy och kramade sin mamma.
SNACKA OM PANIKSLAGEN DARCY!
Hon kom ut ur jobbet och fick det bekräftat, DARCY ÄR GRAVID.
Hon lovade sin mamma, hon lovade!
Darcy bestämde sig för att dölja det så länge som det gick och skylla på att hon frös då klädstilen bytte plötsligt.
Darcy kände att vet var dags, hon kunde inte dölja det längre.
Ho erkände för sin mamma om graviditeten och vill inte säga att Jasmina tog det bra.
DARCY DU LOVADE!, skrek Jasmina.
JAHA, skrek Darcy tillbaka och smällde igen dörren tills sitt rum och grät sig till sömns.
Darcy förstår nu varför Jasmina inte ville att hon skulle saffa barn med Dajm.
Dajm hade aldrig gett ut sin ålder, utan bara sagt att han inte är en gammal snusk gubbe..
Hon tror inte på det nu, hon skulle bjuda över han på fika och ha en lekstund med han och Eva så kommer han i grått hår!
Snacka om besvikelse, han hade bara utnyttjat henne för att han snart ska dö, han älskar henne egentligen inte.
Hon gjorde slut, ingen förlovning längre.
Han får inte ens titta åt Evas eller Darcys håll längre.
Snacka om rörig dag.
Hon gjorde slut med Dajm, hon lärde Eva gå så hon får gå efter ungen varannan sekund och nu har hon fått reda på en sak..HON ÄR GRAVID!
Hon är otroligt ledsen, hennes föräldrar är gamla och orkar inte speciellt mycket och lillsyrran vågar hon inte lita på tillräckligt.
Så hur ska det gå med fler barn?
Sen är hon ute efter kärleken, men saknar jobbet, vill ha en kille, vill leva lyckligt inte som hennes farmor Vendela.
Mycket i huvudet.
Har inte kunnat spela pga av okända fel men nu ska jag starta det!
Vad roligt! Älskar verkligen den här legacyn tycker den är jättebra!
Always <3
Då jag dåliga nyheter, detta legacy raderades från datan, följ Familjen Young istället :)
Nej! Jag som tyckte att det här var så bra! Jag ska följa Familjen Young istället, är det du som skrivit den är den nog lika bra som den här! :)
Always <3
Det är jag som skriver den ja!
Lite dåligare uppdatering med det är skolavslutning imorgon så har haft fullt upp en tid :)
är nu vuxen!