Få personlig grundare
Hej alla legacy-fantaster! :)
Har påbörjat måånga legacys men då jag haft en knepig dator har det aldrig riktigt funkat. Nu då jag fått min nya dator är jag sugen på att påbörja en ny legacy.
Men jag vill ju få till den där riktigt speciella grundaren, som man alltid kommer minnas och sakna. Alltså ingen perfekt, perfekt superspinkig med alldeles perfekt hår, bara nedladdade kläder osv. Det känns så tråkigt i längden.
Någon som har tips på egenskaper/andra grejer som kan få grundaren mer personlig? Lite historia kanske?
Tack på förhand!! :)
Välj dom egenskaperna du vanligtsvis inte väljer, som jag gjorde med Lucinda Vader.
Försök att välja en historia innan du skapar och skapa simmen därefter.
Har lite svårt med idéer just nu att delge då jag själv har några jag ska använda mig utav…..
Tack för tipsen!
Jag kommer inte blogga/skriva ut något här då jag känner att jag bara vill spela. Men för min egen skull ska jag försöka komma på någon historia och göra något jag aldrig gjort tidigare :)
När jag spelar legacy handlar det om att utmana mig själv. Jag försöker använda egenskaper jag inte använder i vanliga fall och eftersom jag även skriver om familjen så måste dom ha en passande personlighet och bakgrund.
Jag börjar med att tänka ut hur jag vill att simmen ska se ut, det kan vara en viss etnicitet, hårfärg eller vad som helst och sen fixar jag en passande personlighet till utseendet. Redan här har jag ofta hela bakgrunden klar för mig. Jag är helt förälskad i min helt galna sim Trillian McMillan (har faktiskt aldrig spelat på en barnslig sim i TS3 förut) och vill verkligen inte att hon ska bli gammal och försvinna för mig.
Att skriva om simmarna ger dom en mycket djupare personlighet tycker jag och man blir taggad att hela tiden driva berättelsen framåt samtidigt som man måste tänka på att dom inte ska börja agera helt emot sina egenskaper och tidigare händelser.
Helt enkelt så skulle jag göra en sim som är långt ifrån dina vanliga simmar, spelar du bara på snälla, trevliga typer som sköter skola och jobb till punkt och pricka, gifter sig lyckligt och skaffar söta snälla barn så kan du göra en sim som är elak, skiljer sig, får barn den inte vill ha och blir avskedad från jobbet eller en lekfull clown som vill vara barn för evigt som min Trillian.
Använd egenskaper du aldrig testat att spela efter fullt ut och låt din plan för simmarna ändras när du märker att dom vill gå åt sitt eget håll. Låt deras uppväxt spegla hur simmarna utvecklas och lek så mycket du bara kan när du skapar grundaren. Det finns inget som begränsar dig i sims, du kan göra precis vad du vill med lite fantasi.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3 Älskar också Trillian! Hon är så spännande, nördar verkligen din blogg… !
#4 Blir alltid lika glad av att höra att folk gillar mina simmar och det jag skriver :D Jag som älskar att skriva men aldrig har inspiration har hur roligt som helst med att skriva sims-historier. Men snart är det tyvärr dags för Trillian att lämna över till en arvinge *snyft*
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.