Spela upp pjäs?
Hej
Min bard har spelat upp en pjäs en gång, då "anställde" han ju en person som också var med i pjäsen..
Nu ska han framföra en pjäs för en kritiker, jag får bara upp "spela luta" och "Läs dikt"…
Oavsett hur jag gör.. hjälper inte att klicka på hon som var med i pjäsen sist heller.. hur gör jag?
Ingen pjäs går ju att klicka på eller läsa upp.. :/
Tack på förhand!
Man kan bara spela upp varje pjäs en gång, så om du inte redan gjort det måste du skriva en ny, och du måste ha en ny skådespelare varje gång.
Om inte det hjälper kan jag tyvärr inte komma på så mycket mer. :/
Vänliga Hälsningar Lina
Tack men nä jag har gjort 5 olika pjäser men har ju spelat upp en pjäs en gång men sen kan jag aldrig spela upp nån pjäs någonsin mer.. men detverkar vara nån bugg för jag kan inte flytta eller sälja scenen för det står att han använder den fast han inte gör det. Så måste vara nåt fel.. får ju inte upp nåt alternativ om att spela upp nån pjäs..
jag hittade på en engelsk forumtråd, jag fick gå in i spelet och greja med inställningarna..
I EA och gamedata och shared och ini och där det stod testingcheats enabled-o fick jag ta bort skrivskyddet och ändra till en 1:a..
Sen när jag startade spelet kunde jag trycka på shift och klicka på scenen och välja "force reset" och då blev den nollställd och nu kan jag välja "framföra pjäs" hur mycket jag vill..
Det var nån bugg :) men vad bökigt iaf.. men jag fick ordning på det :)
Toppen att du fick ordning på det. :D
Jag ska lägga det här på minnet själv, då jag brukar råka ut för en del buggar i Medeltiden. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot