The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2001 ggr
Namiko
0

Slutat åldras

Mina simmar har slutat åldras i familjen You och undrar om det finns något sätt att fixa det på. Har precis installerat lite nedladdade saker men kollade på en annan familj för att se om åldrandet fungerade där och det gjorde det, misstänker dessutom att åldrandet stannade innan jag installerade sakerna. Känner mig inte så sugen på att fortsätta spela på familjen om jag inte får igång åldrandet igen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tufsenmilano
0

Åh nej, detta måste bli fixat. Är så fast i ditt legacy ju!

Namiko
0

Det känns hemskt då jag tycker att det är så roligt att skriva om familjen också men det känns lättast just nu att börja om på en ny istället för att krångla med ominstallering och annat, har försökt hitta nån lösning på internet men det står knappt nånting alls och verkar vara rätt kört för mig. Har ju bara spelat på familjen en vecka..

Kan ju passa på att fråga då också om du tycker att jag ska fortsätta skriva här på iFokus eller om jag ska starta en blogg och skriva där. Risken är ju att det tar för lång tid att ladda när tråden börjar bli längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[SallysPigge]
0

Åh vad tråkigt, vet hur det känns då jag har haft problem med min familj, men det verkar ha löst sig nu.

Dessvärre är jag inte så kunnig på dessa tekniska delarna och kan inte hjälpa dig. Men det låter som att det har blivit något fel i själva familjen.

Din fråga om vart du ska skriva  är ju oxå lite på vad du vill med din familj. Själv så har jag tänkt att spara mina historier ifall någon vill läsa i efterhand och för om jag själv vill kunna ha kontroll över den.

Namiko
0

#3 Jag känner också att jag vill kunna spara min historia men gillar ändå att man hamnar vid första inlägget när man börjar läsa och inte vid sista som det brukar vara med bloggar, men jag gillar hur din blogg ser ut med familjen synlig på ena sidan och möjligheten att lägga dit frågor överst ifall man känner för att låta läsarna bestämma något.

Men jag är sugen på att spela nu och det blir en nystart, dyker det upp någon lösning på det här problemet så kan historien nog fortsätta.

[SallysPigge]
0

#4 Ja Mitchika kanske har en lösning när hon kommer tillbaka, då hon är väldigt duktig på lösningar.

Jo jag känner som du med att bloggarn är lite baklänges ibland, men jag ska göra en flik med alla länkar i ordning någon gång är det tänkt. Så man lättare hittar och ser dom i ordningsföljd. :-)

Tufsenmilano
0

Det kanske är enklare att hitta & sådant när man har en blogg, och om du skapar ett till legacy medans så kan du ju bara göra en ny flik på bloggen. Men jag är inte så kunnig, men jag vill iallafall jättegärna att du sparar legacyt någonstans om du bestämmer dig för att lägga av.

Mitchika
0

Hmm, nu har jag sett det här åldringsproblemet ett par gånger för ofta. Jag lägger det högt upp i min projekthög att gå igenom!

Just såhär på rak arm kan jag inte ge något svar, men jag ska sätta mig in lite i det och se vad jag kan hitta. Att simmarna slutar åldras tar ju bort hela syftet med att låta kvarteret vara levande och åldras, så jag tror att det finns lösningar därute då många tycker om den funktionen.

Jag har aldrig upplevt problemet själv, men fortsätter jag längre med mina Legacyn lär det ju uppstå och då kommer det bli personligt, hehe. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot