The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 15015 ggr
ellibo
11

Regnbågssten för ''låtsaskompis-elixir''.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min barn-sim har en låtsaskompis som precis har växt till samma storlek som honom, så att säga. Nu vill jag att kompisen ska bli verklig.. Min sim har fått ett samtal om en möjlighet, då man ska hitta en regnbågssten som man sedan ska skicka till labbet för att göra den till ett elixir.

Det är bara det att jag inte har en aning om vart jag ska leta efter den, någon som vet?

Jag vet att man även kan göra ett eget elixir med den där bänken, men man måste ha nivå 9/10 i logik och jag orkar inte riktigt…

torpetskaniner
8

Det finns regbågsstenar i gravar och sånt :) Även om du fuskar till dig, skriv in testingcheatsenabled true och sedan buydebug.

SimsBrooke
3

Jag får inte fram någon regnbågssten. hittar inte dem på kyrkogården heller. Är inne på Twin..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

torpetskaniner
1

Finns när man reser utomlands. Regnbågsstenar brukar bara finnas i de allra klurigaste och djupaste gravarna utomlands. Annars får man nog fuska ;)

ellibo
0

Okej tack för svaren!

Jag har destination världen men usch nej att jag orkar leta så länge.. Vill prova utan fusk så jag får väl köpa ett schackbord och komma igång med logiken Flört

torpetskaniner
2

Visste inte att man kan skapa regnbågsstenar? o:

ellibo
1

Nej man skapar inte regnbågsstenen utan själva elixiret Glad

Geru
1

Regnbågsstenar är typ lika ovanliga som Opaler och så utomlands.. Kolla annars i handeln, där man kan köpa lite allt möjligt. Kan dyka upp där.(alltså där man kan sälja konstverk, stenar och annat)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

SimsBrooke
1

Finns dem i alla länder??

Geru
1

#8 Mjo, tror så. Jag har hittat dom djupt inne i olika gravar och så..

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

ellibo
1

Okej tack!

Nu har han i allafall skapat elixiret själv med hjälp av uppfinnarbänken, nivå 8 i logik behövdes. Kul med en ny familjemedlem! Glad

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

OT - Hur får barn låtsaskompisar? :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

SimsBrooke
1

#11 när de födds så skickar en avlägsen släkting dem på posten. Men Om du gör ett barn in till familjen alltså i skapa sim får du ingen.-.

Sunkan98
1

Tja:)

Om man går till provisonaffären( kan inte stava till det:) )
Så kan ofta köpa ädelstenar och jag har typ köpt regnbågsstenen förut men nu är jag typ inne på den dära insekt, ädelsten jagar grejen och hundar och katter som man kan lära upp att jaga och hitta saker:)

Hoppas ni typ testar nått av dom:)

Finaas
0

Min sim hittade den när han var på utflykt med skolan, då var de nere i katakomberna. Tror jag. :)

[SallysPigge]
0

Det är bara att leta, kan finnas i närheten av där simmarna bor :-)