Familjen Donneberger
Eftersom min dumma blogg inte vill som jag vill så tänker jag skriva mitt legacy här (hoppas det är okej)
Familjen Donneberger består av första generatonen. En stark kvinna vid namn Rosemary. Hon är väldigt familjeinriktad, hatar kött vilket innebär att hon är vegetarian. värnar om miljön gör hon som den miljövetare hon är och älskar att skulptera. En del skulle kalla henne för snål men hon själv påstår att hon är sparsam. Hon är lite vilsen med vad hon vill jobba som men hennes största önskan är att uppfostra 5 barn till tonåring. Men för att kunna uppfylla det målet måste man ha en man i huset.
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Hon flyttade in på en liten tomt i underbara Apaloosa plain och försöker nu bygga upp ett liv. Eftersom hon inte har så mycket pengar efter att ha luffat hit enda från Australien så har hon en liten tom med en början till något man skulle kunna kalla för hus. Hon känner sig rätt liten och fattig när hon ser sina grannars hus. Dom bor i sen stor villa med tillhörande stall och garage och har flertal djur av vad hon sett. Tänk om hon också får det så fint i slutändan!
/ Lizette
Efter att ha byggt klart två väggar på huset och sprungit runt i olika möbelaffärer är hon äntligen nöjd med sitt lilla "hus". Hon bestämmer sig till slut för att ta en ledig stund i parken för att fånga en fjäril och tänka över vad hon vill jobba som. När hon sitter i parken märker hon hur mycket hon önskar att hon var kär. Bredvid henne sitter ett gift par som gullar som bara den.
Hennes önskan blir att möta den "rätte" och att till slut gifta sig!
Väl hemma bestämmer hon sig för att söka jobb och hittar ett inom arkitekturformgivare. Hon ringer och chefen anställer henne direkt. Hennes uppgift är för närvarande textilhämtare. Hon blir genast glad och drömmer sig bort till den dagen hon tjänat över 500§ på sitt jobb. Kommer det att hända?
/ Lizette
Det är inte lätt att försöka hitta kärleken när man har ett stressigt jobb, Rosemary om nån vet det. Redan första dagen hann hon renovera två hus och tjänade sammanlagt 300§ på det. När hon kom hem firade hon det med att köpa en ritningsbänk. Hon var väldigt trött så allt hon hann var att duscha och att äta något snabbt innan sängen kallade.
/ Lizette
Redan dag två på jobbet blir Rosemary befodrad till Mönsterprickare. Hon hinner med två nya uppdrag och raggar lite under tiden på en av kunderna. Dessvärre upptäcker hon rätt fort att han är gift. Ingen lycka här men kanske nästa gång.
Rosemary funderar på att besöka något simtätt ställe, vem vet drömprinsen kanske finns där?
/ Lizette
Senare samma kväll bestämmer sig Rosemary för att besöka en gammal vän, Kickan Parott. Det var länge sen dom sågs och Rosemary börjar direkt flörta med honom. Han flörtar tillbaka hejdlöst. Men det hon inte vet är att han är gift och har två barn.
Helt plötsligt kommer hans ilskna fru in i badrummet och skäller ut Rosemary efter noter. Hon bestämmer sig rätt fort för att springa hem och låsa in sig. Hon känner sig så förnedrad att han lät henne ragga på henne och att han raggade tillbaka.
/ Lizette
Sent en kväll när Rosemary skulle lägga sig så fick hon besök. Av ingen mindre än Kickan. Dom pratade länge och hon fick reda på att han älskade att hålla på med bilar. Han stannade enda fram till 6 på morgonen.
Sedan for Rose till jobbet och renoverade ett tonårsrum. När hon var klar så blev hon befodrad! Hon är numera Placeringsplanerare och tjänar numera 400§ i veckan ! Snart kanske hon kan bygga ut huset och faktiskt få väggar runt hela!
/ Lizette
Efter mycket om och men så lyckades Rose hitta sin kärlek, hon hittade den i Brando. Dom blev ett par och han flyttade snabbt in till henne. Efter några dagar hade dom myspys för första gången och dom båda hade tjänat ihop tillräckligt för att kunna bygga ut huset så nu är det tillräckligt stort för att dom båda ska få plats och även framtida barn.
/ Lizette
En vacker kväll beslöt sig Brando och Rose för att gifta sig! Dom bytte ringar med varandra och lovade varandra evig kärlek.
/ Lizette
Kvällen efter giftemålet kom det fram att Rose är gravid! dom båda hurrade för kung och fosterland och innerst inne hoppades dom båda på en flicka!
/ Lizette
Lyckan varade inte så länge. Sent samma kväll så kom en tjuv förbi! Han snodde allt förutom sängen och kylskåpet. Rose han inte ringa till polisen. Så för sina sista ören fick dom köpa upp samma möbler ännu en gång.
/ Lizette
Rose har äntligen fött barn! Hon valde att föda hemma och det blev en söt liten son. Han fick namnet Kenny och är Atletisk och god! Rose hade en bra förlossning och fick välja egenskapen god.
/ Lizette
Oj oj oj! här går allt undan. Kenny har redan hunnit fylla år och Rose är gravid igen. Så snart är dom två ungar i huset!
/ Lizette
Det blev ännu en pojke! Thommy var namnet han fick. han fick egenskaperna Konstnärlig och soffpotatis. Rose ville ju så gärna ha en flicka så hon bestämde sig för att adoptera en flicka som heter Julia.
Samma kväll kom Brandos dotter förbi. Hon hade blivit utsläng hemmifrån och självklart fick hon flytta in! Det var även hennes födelsedag och hon blev äntligen tonåring!
/ Lizette
Följer

Följer
Kenny växte upp! Hans barndom var så hård så han utvecklade egenskapen ond.
/ Lizette
#15 & 16 tack :)
Efter mycket om och men lyckades Ursula (Brandos första dotter) charma sin klasskompis och dom blev ett par. Hon mådde genast bättre och sprang till sin pappa för att skvallra!
/ Lizette
Kenny växte upp till barn och Thommy till småbarn. Det visade sig att Rose ännu en gång var gravid. Hon hade bestämt sig att det här fick bli sista barnet på ett tag. Dom hade ju redan Kenny, Thommy, Ursula och Julia. Deras femte barn som kom blev söta Jionni. Ännu ingen biologisk flicka för Rose!
Bild på Kenny som fått sin mors fina hårfärg.
/ Lizette
Oh forgot to tell. Brando adopterade en liten valp för att få upp stämningen i familjen! Välkommen Vessla!
/ Lizette
Min dator dog helt mystiskt så ursula har ingen pojkvän. Men däremot har mycket hänt! Rose blev fet men började genast träna. Hon födde ytterligare en son som är döp till Jionni. Julia & Kenny är numera tonåringar och gör staden osäker!
/ Lizette
Grattis Rosemary!
Hon är numera vuxen och rynkorna har börjat synas. Hon klippte håret för att göra en förändring! Hon och Brando har även valt vem som ska bli deras huvudarvinge och det blev till slut Julia, deras adopterade dotter.
Resten av familjerna är väl inte överdrivet lyckliga men det bryr sig inte dom om. Det är deras första gemensamma dotter oavsett om hon är adopterad eller inte.
/ Lizette
När Ursula var ute på promenad med Vessla så växte hon upp till ungdom. Dock hann hennes styvmor Rosemary ringa till polisen på grund av att klockan vad efter midnatt. Hon blev hemskjutsad och började direkt bråka med Rose. Hon valde att flytta ut eftersom hon inte trivdes längre. Med sig tog hon Jionni och Thommy för att uppfostra dom själva för att hon tycker att Rose inte gör ett bra jobb.
Så nuvarande aktiv familj består av:
Rosemary - Generation 1
Brando - Make
Julia - Huvudarvinge
Kenny - son
Vessla - Hund
/ Lizette

Vet inte om det är legacy du kör men enligt legacy-reglerna får inte arvingarna vara adopterade. Men du gör väl som du vill
#24 kör allt förutom vissa småregler ;)
/ Lizette