The Sims iFokus

The Sims

Etikettot-off-topic
Läst 8532 ggr
Michaela-N
0

Bra Sims-speldator under 5,000kr

Undrar vad ni har för tips att komma med, söker en ny dator. Här är kraven:

• Under 5,000kr
  • Gärna 500 (eller mer) GB hårddisk (INGET KRAV!)
  • Ska kunna spela The Sims 3
  • Bärbar mellanstor (dvs. ingen netbook!)
  • Så lätt som möjligt

Vad tror ni kan passa? Jag har kollat på några olika men det verkar vara svårt med priset… Måste betala själv och kan lägga ut fem tusen kronor på datorn men inte mer

Vad kör ni med för datorer för Sims?

Hayley
0

jag kör macbook som igentligen ska fungera utmärkt men laggar satan =( verkar vara svårt att hitta en dator utan lagg tyvärr.

[SallysPigge]
0

Stationär dator är det bästa då laptoppar inte är några bra speldatorer.

Michaela-N
0

#2 Nej, de är inte alltid ultimata, men en bärbar ska det vara, punkt.

[SallysPigge]
0

Då ska du se så att din dator verkligen klarar av spelen först så du inte slänger pengarna i sjön. Och 5000:- kan vara lite väl lite om du ska kunna spela på den.

Hayley
0

#4 då måste jag bara inflika och konstatera att även om min dator mer än ävl klarar av spelen enligt anvisningarna så laggar den något så otroligt..även gubbens stationära superspeldator laggar :S så hur kan man vara säker på att en dator kommer klara av spelet utan lagg?

Michaela-N
0

#5 Bra grafikkort? ;)

[SallysPigge]
0

#5 Självklart kan en stationär dator lagga, det beror ju på datorn. Men det är inte bara jag som säger så men lapptoppar är inga bra speldatorer då dom inte är skapta för det. Men visst kan man få en lapptopp som är bra att spela på, men då får man lägga betydligt mer pengar då 5000:- inte räcker långt.

Jag har själv 3 lapptoppar, och 2 stationära datorer. och att spela har fungerat bäst på dom stationära. Det laggade jätte mycket i julas på den senaste lapptoppen och jag köpte då en dyrare stationär dator i stället.

Benne
0

Har inget tips på vilken som är bra men jag kan hålla med SallysPigge att det kan bli svårt att få tag i en bra spel laptop. Ska själv köpa en stationär dator där man kan köra med högsta grafiken utan att det laggar mycket http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=gamer960-24&mall=mall_vara_stationara.html#mce_temp_url#

den finns en hundring billigare också men jag har tänkt köpa med den designen. Så som du ser så är det inte superlätt att få tag i en stationär speldator heller men det är lättare :)

Hayley
0

#5 vad jag kunnat läsa har jag mer än vad som krävs för att spela spelen, och som sagt, sims3 laggar även på superduperspel datorn (spelade wow på den innan och det var absolut inga problem alls, men sims 3 laggar) hel skumt :S

Michaela-N
0

Ok men jag vill inte ha stationär, så är det bara. NÅGOT borde det ju ändå finnas i laptop-form :)

Tabettan
0

sök på pricerunner xD nä men vet faktiskt nt, jag och brorsan kör på stationär… och det laggar inte…….

SimsBrooke
0

Det jag tycker du ska göra är att åka till en butik som säljer datorer och fråga dem helt enkelt vad som är bra och inte bra . Men jag tror nog dem kommer säga att du ska satsa på en stationär eftersom laptop inte alls är en speldatorn som många säger. Men det är ju förstås upp till dig. Men vi är inga experter på vad som kan funka och inte funka. Så kolla med en butik som säljer datorer så kan dem nog hjälpa dig bättre. 

Och det är tveksamt om det finns bra laptops för 5000.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

kodex
0

Jag har denna http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=gamer460-1&mall=mall_vara_stationara.html som är SKITBRA! Klarar the sims 3 med högsta inställningar på + att den är billig. Är ett litet företag som riktar in sig på endast speldatorer och att kunden endast skall köpa det den vill ha/behöver.

kodex
0

Oops, läste lite noggrannare nu och såg att du endast kudne tänka dig bärbar! Sorry! det begränsar ju urvalet lite…

[pandes]
0

Leta efter gaminglaptop, dom klarar av det mesta.

VilmaKristina
0

Har en super duper bra laptop frå Toshiba!

The sims har dubbelt så bra grafik än vad min förra HP hade, och den är väldigt lätt.

Har lite drygt en timmes batteritid utan laddare vad jag märkt.

Köpte den på NetOnNet för 4.999 kr som var ett super pris för en s bra dator :)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Gurasu]
0

Hm.. min är också väldigt, väldigt bra. Stöter nästan aldrig på buggar.

En laptop (Notebook). Orkar inte förklara mer närjag är jättetrött och hungrig.

Michaela-N
0

#16 #17 Jaha, nu får gärna säga vilken modell ni har :)

Mitchika
0

Jag har också en Toshibadator som lirar som en dröm och har haft den i… runt sju år nu tror jag. Bortsett från min gamla Windows 98:a är det den bästa dator jag haft. Den lirar GTA2 som en dröm och klarar även av Sims 2 med alla expansioner och prylpaket hyfsat.

Sims 3 skulle jag aldrig våga installera på laptopen, tror inte att den skulle klara det för fem öre. Men den klarar enkla programmeringsprogram som RPG Maker 2000 så det tycker jag räcker. Jag vill inte riskera att överbelasta datorn. :)

I ärlighetens namn kan jag inte rekommendera en laptop som en speldator. Dom klarar oftast inte av det i längden. Stationära datorer har stora fläktar och lufthål som kyler ner datorn och grafikkortet när tunga spel som The Sims 3 körs. En laptop har inte den möjligheten med sina små fläktar och blir enkelt överhettad.

Det går att lösa genom att köpa till tillbehör som hjälper till att svalka datorn, men en liten laptop har inte mycket utrymme, som en stor dator har. Litet, trångt utrymme som upphettas ökar risken för att grafikkort och liknande delar inuti datorn skadas, vilket kan göra så att datorn stänger av sig själv (i försök att skydda sig) eller att spelet fryser. Det kan även vara främsta orsaken till lagg.

Man kan komma runt problemet genom att bara spela Sims 3 kortare stunder (inte 5-6 timmar i sträck) och alltid stänga av programmet när man inte använder det för stunden. Samt att köpa tillbehör som hjälper till att kyla ner laptopen.

Riskerna finns ändå, vilket är varför jag förespråkar stationära datorer. Dom är inte heller problemfria, men dom är åtminstone designade för att klara av spel. Laptops är inte det. Laptops klarar vissa spel med varierande resultat, men deras huvudsakliga syfte är att vara praktiska jobbdatorer och surfningsdatorer.

För att avsluta mitt jättelånga inlägg, som blev längre än jag tänkt mig… så hittade jag det här när jag kollade på Toshibamodeller på internet.

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=661500

Jag har inte ork och tid att sätta mig in i den helt, men det är en laptop för priset i alla fall. :) Samt en Toshiba.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Gurasu]
0

Jag är säkert sent ute nu, men är på jakt efter en ny med ungefär samma krav som du! Du ville veta vad jag hade för modell? En Samsung Rv515, klarade Sims perfekt! Dock vill jag inte ha samma. Vad jag vet finns den endast på Media Markt, kolla hemsidan innan. Kostar under 5000

VilmaKristina
0

Har en TOSHIBA som..har lite rut mönster :P

Det ända lagget är väl att det fryser till, men jag är absolut inte själv om det problemet.

Och sen laggar spelet ihop och måste stängas av om du går in i skapa en sim med en tvättbjörn O.o

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Nallebus
0

Jag har Asus, tror den kostade 4000-5000:- eller nått, men den funkar utmärkt att spela på. Laggar nästan aldrig, kan bara frysa i några sekunder annars inga problem :)

Har även massa bild och redigerings program som tar mycket plats, men det funkar bra ändå :)

Den är dock ganska stor, men är inte alls tung :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong