The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1315 ggr
Tufsenmilano
1

+ & - med alla sims?

Lite nyfiken på vad folket tycker om alla sims. Skriv gärna + och - med 1:an, 2:an och 3:an! :)

Ettan har jag bara spelat på Xbox, och det var väldigt länge sedan…

Tvåan.

+

På Husdjur så behöver man inte styra djuren, vilket jag tycker är skönt ibland..

Man kunde välja vad man tänder/ej tänder på.

Universitet!!! (om man har..)

-

Endast den familj man spelar på åldras, och kvarteret förblir unga.

Om man väljer att simmen är tjock, får den bara lite ölmage, inget mer.

Trean

+ Bra mycket enklare att ladda ner!

+ Unikare simmar.

+ Rotera möbler snett och så.. :)

- Inga klädaffärer, det är gratis med kläder. Man vill ju kämpa för att ha råd.

Ja. Det var väl det.

Namiko
0

Minns inte allt för mycket av ettan men efter att ha spelat tvåan och trean så länge så har jag mest minus på den.

- Simmarna åldrades inte

- Det var i princip omöjligt att skaffa barn utom när man precis skapat simmarna, sen mådde dom för dåligt för att det skulle bli något

- Ungarna kunde se ut precis hur som helst eftersom dom inte ärvde sitt utseende från föräldrarna

Det är typ det jag minns

Tvåan

+&- Endast hushållet man spelar på för tillfället åldras vilket är bra om man vill spela på alla simmar i en släkt/stad och dåligt om man bara vill spela på ett hushåll

+ DNA, simmarna får sitt utseende från föräldrarna

+ Simmarna kan gå på universitetet och dessutom börja där när man vill så fort dom blivit tonåringar

+ Det finns utomjordingar som man kan få barn med

- Man kan inte ställa in livslängden och inte åldra simmarna när man vill

- Man kan inte styra husdjuren vilket ibland får dom att nästan svälta ihjäl för att dom vägrar äta

Trean

+ Man kan ställa in vilket livslängd man vill på simmarna och även åldra dom i förväg om man vill

+ Det går att ändra nästan allt in i minsta detalj både gällande simmar/djur och kläder/inredning

+ Det går att ställa möbler snett

+ Man behöver inte köpa mobiler till simmarna

+ Man kan styra husdjuren hur mycket man vill men dom klarar sig även till större delen på egen hand

+ Hela staden åldras med ditt hushåll, skapar egna relationer och utvecklas

- Lite för lätt att bli rik

- Låtsaskompisarna i leva livet är otroligt irriterande

- Simmarna får alldeles för många samtal om möjligheter om dom blir kända

- Det finns inga utomjordingar

Har fler både på plus och minus men minns inte allt på rak arm så det där får räcka för tillfället.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.