Roligare med djur i Sims 3 än 2 ?
När jag har klarat mitt jäkla körkort lovade mamma mig ett nytt The Sims spel (fick inte köpa nu för hon tror inte jag plugga teori då xD)
Så funderar på husdjur eller vad de heter men gillade de aldrig direkt i The Sims 2, tyckte bara dom var jobbiga liksom :P
Är det roligare i 3an? :D
Edit: Din tråd har flyttats till Kategorin Övrigt då 01. Allmänt kommer att tas bort. / Pandiz Sajtvärd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, det är nog mycket en smaksak, skulle jag tro! :)
Först och främst finns det ju nu HÄSTAR!!! :D Det fanns inte i tvåan. Hästarna är helt otroliga, enligt mig. Där har EA gjort ett superjobb. Köpa hästar, adoptera hästar, skapa egna hästar, avla dom, träna dom i hoppning och gallop, samt uppfostra dom till vardags.
Tämja vildhästar och eventuellt en enhörning om man har tur och är en riktig djurvän. :D Dessutom kan man skapa den där riktigt hästälskande tjejen/killen och till denna skapa den där riktiga MONSTERhästen som är vresig, tjurig, odresserad och fullständigt omöjlig.
Sedan kan dessa två försöka lära känna varandra, lita på varandra och försöka komma överens. :D *Host, Eihan!* Se videolänken nedan, om du vill. :)
Hundarna och katterna har förbättrats rejält, speciellt deras valpar och kattungar som nu ser ut som små babyvarianter av det som dom kommer bli som stora! :D Ändå kan dom ha vissa förändringar när dom växer upp.
Husdjuren kan inte längre ha jobb, men hundar kan lära sig att Jaga och sniffa rätt på värdefulla föremål! Så som ädelstenar, metaller, rymdstenar och en del speciella föremål. Katter kan lära sig Jaga och därmed fånga smådjur som ormar, råttor, sköldpaddor, fåglar och liknande smådjur, samt även fisk ur vatten. :D
Dom kan även dresseras till att göra olika aktiviteter. Min ena hund hämtar tidningen varje morgon åt min sim, vilket jag finner bedårande. :) Annars är mycket likt The Sims 2. Man Förstärker hundens, kattens eller hästens beteenden genom att berömma eller skälla ut.
Tillsist lär dom sig nya beteenden som Egenskaper, istället för att ha mätare som i Sims 2. En Vänlig hund kan tränas till att vara Aggressiv, eller tvärtom. Mycket personlighet går att ändra och forma i husdjuren under deras liv. Massa plus enligt mig. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Och så blir man inte ovän med djuret när man skäller på dem, som det var i 2:an. Usch, tyckte det var irriterande :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag säger så här, jag har spelet husdjur och i början hade jag alltid något djur i familjen, nu har jag inga för jag tycker dom är irriterande. Hästar har jag aldrig nu för tiden då all tid i sims går åt dom. De kräver så fruktansvärt mycket uppmärksamhet.
Ibland kan jag ha smådjur då de är lättare att sköta dom :P
#3 Man behöver inte ta hand om de ;) Jag låter de bara gå omkring och sköta sej själva. Tittar bara till de när jag ser att "familjerutan" blir orange eller röd och kollar vad som är fel. Samma med alla djuren i TS 3 Husdjur :)
Jag spelar sällan med djur men när jag gör det så ser jag till att ha minst 2 stycken och kollar över deras behov nån gång om dagen, i övrigt sköter dom sig själva så dom behöver inte kräva särskilt mycket om man inte har ett ensamt djur eller vill lägga ner mycket energi på dom.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Tack för svaren! :)
Blir svårt om man ska ta de eller nå annat spel.. =/