vad är det här nu då? O_o
skulle spela lite i ett kvarter och så ser jag något konstigt när jag kollar lite över staden, flera av mina allmäna tomter och hus är borta och hr ersatts med gråa rutor!? D:
får förstoss panik och stänger av utan att spara :(
nån som har vart med om liknande och vethur man gör allt som vanligt igen? :(
Jag tycker bara det ser ut som dom håller på att ladda in, pröva en gång till och om dom är tillbaka vänta ett litet tag :)
ok :D
men det läskiga är att det händer alldrig
nåt det är bara så hela tiden, och när ja kollar i katalogen så är vissa tomter borta? o.O
33 Hm okej det låte lite konstigt.. Ingen aning vad det kan vara :o
Skadade filer kanske? 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
:(
#4 vad menas med det? D:
ååhh spelade nyss ingenting hade ändrats samma som förut provar igen, men den här gången har jag tat' bort kvarteret jag spelade i…..:'(
*suck* hoppas det hjälper…..
Testa och göra en ny spelomgång i samma stad och se om det är samma grej där.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
ok, är väldigt rädd….men testar har stängt av allt och raderat det spelet.
#7 Du behöver inte radera det, utan mer eller mindre kolla om det är så här på andra spel också eller om det är bara det du spelar på. Så gör ett nytt kvarter.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#5 Ifall tomt/husfilerna är skadade, tänkte jag. Har ingen koll på hurvida dom går att reparera dock.
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
Om Tomtfilerna eller Husfilerna är skadade enbart i det kvarteret, Starlight Shores som kom med I Rampljuset, så kan det eventuellt gå att fixa utan att förlora någon familj.
Avinstallerar du I Rampljuset så tar den bort tomt och husfilerna som eventuellt kan vara skadade. Sedan installerar du om I Rampljuset igen och därmed placerar in nya tomt/husfiler som inte bör vara skadade. :)
Jag kan inte lova att det fungerar, men det är ett alternativ att prova åtminstone. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Det här har hänt mig en gång, det kallas för blåtomts syndromet, en bugg, jag fick inte bort den buggen när jag försökte, utan sparade bara min familj och började om igen i samma kvarter, då var allt som vanligt igen
jag tog bort det första spelet som det buggade i och börjdae om (som tur var så hade jag ju sparat mina familjer i bibloteket ^^''
och det funka! woho! :DDD
tack så sjukt mycket allihoppa! <3 <3 :)
och nu hände det igen….nu är jag riktigt depprimerad, men jag provar det Mitcika sa.
och så stavar jag fel på hennes namn förlåt…
#13 Om det är själva grundfilerna som är korrupta och inte sparfilerna så borde en ominstallering hjälpa. Borde! Jag håller tummarna. :)
#14 Ingen fara. :)
#15 hur avinstallerar man? o.o
#16 Åh, om jag inte var på svältgränsen och på väg ut i köket för att laga sen middag…!
Det du ska göra är att gå till Kontrollpanelen via Startmenyn. När du har öppnat Kontrollpanelen så ska du leta efter Program och funktioner, välja det och sedan välja Avinstallera program.
Du får då upp en lista med alla program installerade på din dator. Leta reda på The Sims 3 I Rampljuset, högerklicka på den och avinstallera bara den, inget annat.
När den är avinstallerad kan du installera om expansionen och se om det löser problemet. :)
Fick du någon hjälp av min hastiga, slarviga förklaring? :)
JAAA :D nu har jag avinstallerat och installerat! det var en jättebra förklaring jag förstod alltihopp! ^^
måste jag göra nåt annat?
#19 Vad bra, jag var rädd att jag var otydlig då jag bara skrev ner snabbt för att hinna ut till köket. :)
Nej, det var det enda! Nu är det bara att testa och provköra och hoppas att dom nya filerna fungerar och att det var orsaken. :)
Annars får man nog titta vidare på andra lösningar.
#20 nej då! du kunde inte va tydligare jag förstod precis! :D
japp ska prova nu! <3