The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1699 ggr
Krusing
0

Inga simmar på stan - öde gator och torg

Det är nu tredje generationen simmar i hushållet och istället för huset uppe på berget har denna sim i fråga flyttat till en lägenhet i staden (Bridgeport).

Spelet (Sims 3 Rampljus med alla tidigare EP och Prylpaket) har hittills fungerat felfritt. Som vanligt är det inte möjligt att spela en längre tid med Historieutveckling förkryssat, denna funktion har varit avstängd från dag 1.

Problemet ligger i att min sim är mer eller mindre ensam i staden. Hon har sina simmar som hon känner och kan bjuda över. Grannar hon känner bor där de ska och kan besökas. Men när hon går ut på exempelvis en nattklubb finns där en vakt och en bartender, ingen annan. Samma sak i parker etc. Där finns en sim att hälsa på; Ägaren.

Var har alla simmar tagit vägen? Är det semestertider? Det är tråkigt att spela i en stad där min sim är den enda invånaren…

Till sist: Vad gör Historieutvecklingsalternativet? Är det pga att den är avstängd som min stad nu är tom?

Mitchika
0

Historieutvecklingen gör så att grannarna har egen vilja. Kan flytta ut, gifta sig, skaffa jobb, få barn och liknande på egen hand. Om jag kommer ihåg rätt. :)

Varför din sim är alldeles ensam har jag ingen aning om… :O Det kan ligga i historieutvecklandet, så att dom inte har egna viljor att göra saker med?

Antingen det eller så har din sim förmodligen varit väldigt otrevlig att ha att göra med mot väldigt många… XD :D

Skämt åsido, Bridgeport i sig är en väldigt buggig och glitchig stad från dess att den släpptes i Kvällsnöjen till nu. SimBots går inte att bygga i staden, t.ex, samt lite andra rapporterade buggar och glitchar.

Nu när du säger det tror jag att jag kan ha haft samma problem i Bridgeport men inte tänkt på det… Dom simmarna jag spelade på där skötte alltid om sina hästar och var i stort sett aldrig ute på nattklubbar och sånt, men dom få gånger dom var ute tror jag att dom var ensamma…

Jag misstänker att problemet ligger i Bridgeport, mer än något annat. En mycket buggig och glitchig stad i allmänhet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Benne
0

På min legacy är bridgeport typ oxå uttömt men i ändra stad läget så kan du slumpa ut några simmar så att de inte blir "perfekta" och flytta in de någonstans. Historieutvecklingsalternativet gör så att simmar kan flytta ut, dö, få barn m.m :)

Krusing
0

Tack för era svar!

Jag har alltid haft för vana att skapa en ny familj nästan varje gång jag spelar Sims. Först nu har jag bestämt att jag ska fokusera på en familj, en sparfil och göra allt jag vill göra med den familjen hellre än skapa nya hela tiden. Så det känns ju lite tråkigt att jag valde just Bridgeport som stad för mina simmar.

Skulle det hjälpa om min familj flyttar (om det är möjligt) till en annan stad?

Sims 3 är ett väldigt underhållande spel, det känns lite tråkigt att det också ska innehålla så mycket buggar och "glitchar".

Mitchika
0

#3 Jo, jag blev exakt lika besviken när jag lade ner massa tid och energi på en familj i Bridgeport och så visade det sig att en massa buggar gjorde tonvis med saker omöjliga.. :(

Det borde hjälpa, men ha i åtanke att Familjeträdet kan förstöras av att man gör så. Tråkigt, men sant… :(

Det innehåller tonvis med obehagliga buggar och glitchar, Felkod 12 bland annat. Men jag jobbar på att försöka lära mig det mesta om alla problemen och se om det finns lösningar på dom. :)

Bridgeport verkar tyvärr rätt kört, vad jag förstått… :(

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows