The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 4909 ggr
Krusing
1

Hur stoppar man denna tjuv?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror jag blir galen!

Denna tjuv har jag råkat ut för i nästan varje hushåll. Och dem kommer tillbaka flera gånger. Jag har installerat ett tjuvlarm, hjälpte inte. Jag ringde polisen, polisen kom dit och gav mig skäll samtidigt som tjuven stod och stal min spis!!!

Hur ska jag stoppa tjuven!?

Vanligtvis tar han/hon bara mina lampor, men som ni ser på bilden tar hon min spis denna gång. Jag har inte råd att köpa en ny spis efter varje natt. Det finns inga interaktioner med denna sim, och mitt hushåll får en negativ humörseffekt av att blivit bestulna.

[SallysPigge]
0

Detta är ingen tjuv det är , kommer inte på namnet nu, men så är det i verkliga livet med, betalar man inte sina räkningar så kommer dom och hämtar prylar som kostar lika mycket som dom räkningarna du missat …

Nu kom jag på det Kronofogden heter det ..

I verkliga livet har dom inga apparater dock ..

Krusing
0

#1 Hahaha då förstår jag. Märkligt, jag har betalat räkningarna vad jag vet. Men då är det inte så konstigt att inte polisen ingrep när jag ringde dem.

Dumt att inte spelet är lite tydligare med detta, höll på att tröttna på att försöka få hushållet att fungera pga denna "tjuv".

Tack för hjälpen

Scorpio97
1

Det brukar komma upp en ruta i högra hörnet som säger att kronofogden snart kommer och hämtar grejer för att du inte betalar räkningarna, och simmarna brukar få en såndär humörgrej, en negativ. Så brukar det vara för mig när jag glömt att betala räkningarna i alla fall (vilket inte direkt är sällan…)

//Jessie

[Jagochminadjur]
0

Jag får alltid en påminnelse om att betala räkningarna typ inom 2 dagar.  Får inte ni det? D:

SimsBrooke
0

Man brukar få påminnelse en dag innan som säge att det bara är en dag kvar att betala.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Krusing
0

Nu har jag identifierat problemet. Tänkte väl att jag kollar brevlådan minst en gång varje dag, men den har alltid varit tom. Min brevbärare går fram till brevlådan men vänder igen och ser arg ut, slänger mina räkningar på marken och står där och glor en stund innan han/hon går igen.

Räkning-meddelandet "betala nu" kommer vad jag vet bara upp om räkningarna ligger i lådan.

Varför min brevbärare slutat lägga posten i min låda vet jag inte, men jag får hålla ögonen öppna och spana runt i buskarna som omger den i fortsättningen. Tungan ute

[SallysPigge]
0

Jag får aldrig några meddelanden alls längre om något. Kommer ett meddelande så kan det stå … du missade festen … Vilken fest tänker jag då? Och när denna kronofogd kommer så ingen varning förrän hen står där och tar allt … slarvas så med räkningarna … Dock inte i riktiga livet .. :-)