Familjen Valgreen
Det här är mitt legacy (: Jag har kommit ganska långt, är på generation 4 xD Nu ska jag berätta om vad som har hänt.
Lovisa Valgreen flyttade till Sunset Valley från Twinbrook när hon var 20 år. Hon ville helt enkelt göra ett miljö-ombyte. Men , Lovisa var fattig. Hon hade bara med sig lite pengar som hennes mamma hade skickat med henne.Hon började ville bli VD för ett megaföretag(eller något) Så hon började arbeta inom affärer På jobbet så träffade hon Connor Frio, BOOM, kärlek vid första ögonkastet. Dom började träffas på fritiden, så ofta dom kunde. Dom blev såklart ihop med varandra, sedan så friade Lovisa till Connor. Connor svarade : "SJÄLVKLART LOVISA ♥" Dom gifte sig direkt. När Connor flyttade in byggde dom ut "huset" till ett riktigt hus ;) Efter några veckor insåg Lovisa att hon var gravid. Hon berättade för Connor, han blev glad. Några månader senare föddes Erik. Lovisa och Connor skaffade en liten trädgård men frukter och grönsaker. Efter några år visade det sig att Lovisa var gravid - igen. Sedan föddes Elsa och Ezter. Erik skickades till ett internat , och dom andra stannade hemma. När Connor och Lovisa kom hem från en gratissemester DOG Connor. Alla sörjde länge. När Erik hade blivit ungdom gifte han sig med sin kärlek, Christy. När Elsa och Ezter blivit ungdomar dom med lät jag Elsa flytta ut. Ezter ville verkligen hitta sin själsfrände. Till slut så träffade hon paparazzin Noah. Dom gifte sig och fick barnet Liam. När Liam var 2 veckor gammal fick han en present från en släkting som hette Berta (elleer något xD) Det var en docka(låtsaskompis). Han döpte den till Kramis. När Liam hade blivit ungdom lät jag honom åka till Egypten. Där hittade han en Regnbågssten. Sedan åkte han hem. Han skickade Regnbågsstenen till forskningsanläggningen, och sedan fick han ett elixir. Han gav det till Kramis och Kramis blev en riktig männinska! Liam och Kramis blev ihop. Sedan gifte dom sig. Kramis blev gravid. Lite senare föddes Tia.
Längre än så har jag inte kommit haha .
Och jag spelar på min brorsas dator, så jag kanske inte uppdaterar jätteofta här :/
OMG, kan man bli gravid med en låtsaskompis?
Var hittade du Rengbågsstenen?
Och viklen stad spelade du på?
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
#1 Haha, jaa :O
Jag hittade den i Egypten och jag spelar i Sunset Valley ;)
Okej
följer :)
Håller på att bygga om huset ;)
Oj då, har inte presenterat alla i familjen :o
Bilder kommer snart!
Ingen har ju skrivit att dom följer…. Eller jo, EN. :(
följer:)
ALLA SOM LÄSER LEGACYT!
Vårt internet funkar inte så bra just nu, så jag kanske inte uppdaterar lika mycket.
Följer!
men hur vet du vad dom säger???
vad har du för sims?
#39 Haha, jag vet inte vad dom säger utan jag skriver själv. Jag har Sims 3 med Drömjobb, Kvällsnöjen, Leva Livet, Husdjur och Destination Världen.
Hihi okej!
När Liam vaknade insåg han att Tia inte sov i huset!! Han fick panik och ringde sin bästa kompis, (kommer inte ihåg namnet ;) )
"Har du sett Tia idag, är hon hos dig?"
"Ehm, Liam , nej. Har du kollat överallt? I trädkojan också?"
"Oooh, juste, trädkojan"
1 sekund senare hade Liam lagt på luren. Han sprang till trädkojan för att se om Tia var där, och det var hon.
följer! :)
För att hitta mer ädelsstenar osv köpte Liam samlingsassistenten!
Jag kör med 1 egen regel också, att JAG får välja egna egenskaper till simmarna ;) Men någongång jag kanske bestämmer mig för att börja slumpa !
Eftersom att Liam tycker att han ser gammal ut (även om medelålderskrisen är slut) , så försökte han övertala Kramis så att han kunde göra en ansiktslyftning.
Liam och Kramis tog snacket i badrummet.
"Jag hade tänkt göra en ansiktslyftning."
"Jaha. Eller vänta, SA DU ANSIKTSLYFTNING?!" sa Kramis förskräkt.
"Ja."
"NEJ LIAM, DU FÅR INTE GÖRA EN ANSIKTSLYFTNING! Du ser bra ut som du gör!"
"Men liiiite Botox bara ?"
"NEJ!"
"Bara lii…"
"NEJ!" skrek Kramis bestämt.
Kramis berättade en sak för Tia som inte hon eller Mona inte visste förut.
"Mamma, får jag färga håret, det är så inne att färga håret svart nu!"
"Njaa, det skulle vara kul om du har kvar din hårfärg, så den symboliserar Familjen Valgreen."
"Eeeh, va?" sa Tia förvånat.
"Ja? Har inte pappa berättat det än? Hans farfar hade den hårfärgen du, pappa och Mona har nu?"
"Nooope, hade farmor också den här hårfärgen innan hon färgade det rött?"
"Ja, men hennes syster hade blont! Hennes bror också."
"Okej, men får jag färga det eller inte?"
"Fråga pappa." sa Kramis retsamt.
När Tia tänkte på hur och när hon skulle fråga sin pappa om hon fick färga håret, så skrek han från trädgården.
"TIA! MONA! JAG OCH MAMMA ÅKER PÅ SEMESTER NU. GLÖM INTE ATT TVÄTTA KLÄDERNA OCH FIXA MAT. OCH STÖKA INTE TILL!"
Tia hörde inte det, för hon upptagen med att tänka - och måla såklart.
"MONA, vart är mamma o pappa?"
"Hörde du inte? Dom skulle på semester!" sa Mona.
"Pff, jag går ut och tar lite frisk luft , Mona."
Men egentligen skulle Tia ut och köpa sitt första smink. Hon behövde det till balen på onsdag!
Följer! :)
#63 :D
Ska bara starta simset nu ;)
Liam ville ta ett snack med Tia.
"Tia gumman, jag har hört att du vill färga håret."
"Ja, vad är det med det?" frågar Tia argt.
"Inte den tonen tack. Iallafall, du får det för mig, MEN på ett vilkor. Du måste bli klar med dina läxor i tid!"
"PAPPA ÄR DET SANT?! TACK SÅ MYCKET! DU ÄR BÄST!" skrek Tia.
Lacken har blivit en åldring! Det känns som att det var igår Liam adopterade honom.
(hehe, har ingen bild :S)
Åh nej! Efter att Saffran och Lacken höll på umgås, så kom det upp ett meddelande att djuren skulle omhändertas…. Hatar när det händer D:
Kommer med bilder snart!
Coolt hår!
har inte läst på länge men nu lästa jag det! hoppas det går bra!
NEEJ.
Något hände med spelet, måste starta om från innan Tia tog examen,
Följer! 
//Flöffo
#87 tror det kan vara tia :D
#90 Rätt! xD
Och ni som läser detta legacy, min brorsa gar förbjudit mig att spela Sims på hans dator i en månad, så kommer tyvärr inte uppdatera här på länge!
Nu får jag spela på min brors data igen! Med bara idag ;c
Precis innan Mona skulle gå och lägga sig ringde någon på hemtelefonen.
Mona sprang till vardagsrummet för att svara. Det var hennes lärare, magister Lund.
"Hej det är Mona." sa Mona till magistern.
"Hej Mona! Det är Magister Lund du talar med. Jag ville bara ringa och säga att vi ska ha bal i skolan. Jag hoppas att du kommer!" svarade magister Lund och la på. Mona var chockad. Vem skulle hon ha som dejt? Eller skulle hon gå själv? Hon behövde piffa till sig för att få någon dejt. Mona sprang upp till badrummet, hittade lite hårfärg och färgade topparna. Hon visste att hennes föreldrar skullr bli arga på henne, men det struntade hon i.
Mona var ute och gick. Plötsligt såg hon en ödla. En ovanlig ödla.
"Jag har aldrig sett en sån förut! Bäst att jag tar hem den" sa Mona för sig själv. När hon kom hem satte hon sig framför datorn och sökte på "ödla som är orange och blå". På skärmen stod det att det var en agam. Mona köpte ett terrarium till ödlan och döpte den till Adam.
Mona har pratat med en grabb i skolan som heter Mathias Fiskare i några veckor. Mathias frågade om han fick följa med henne hem, Mona sa såklart att han fick det, för hon var ju hemma själv och hade inget att skämmas för. Mona tog chansen och frågade om Mathias ville gå på balen med henne. Han svarade såklart ja och sa att han hade tänkt fråga Mona.
För att lämna all denna sorg så ska jag berätta vad som hände på skolbalen!
Mona gick ju på balen tillsammans med Mathias, och Mona blev Balens drottning. Mathias frågade chans på Mona, hon skrek "JAAAAAAAAAAAAA!" så högt att man hörde det ända till Shang Simla. Senare när Mona snackade med sina kompisar om hur snacksen smakade, så överraskade Mathias henne med att komma och kyssa henne bakifrån! Sedan så såg Mona en … treögd lama… 
#102 Tack :)
Nu är det så att Simset har blivit lite konstigt efter att jag avinstallerade det (för jag kunde inte ladda ner från exchange). Jag sparade familjen men vet inte om den är kvar. Om den inte är kvar kommer jag att starta ett nytt legacy :)
Guuuud vicken COOL familj!! Asså, Kramis!?!?!? En docka -> Människa?!?!?!?!? En sak, och de e COOOOOOOOOOOLT!!!!! Följer:)
#106 Haha, tack!
Nu funkar det att spela!
Men jag var tvungen att ta bort legacyfamiljen :( Jag kommer att göra ett annat legacy när jag har installerat alla expansioner :)
Synd!! :(