The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 3805 ggr
Xinti
0

Familjen Violette

Hej!

Jag har bestämt mig att försöka på The Legacy challenge igen! Förra gången blev det långtråkigt efter fel val av karriär men nu har jag planerat lite innan jag börjar spela.

Jag har redan hunnit på min andra generation( Första generationen är redan död *sob*) men jag hittade lite screenshots som jag kan använda och berätta om min första generation innan jag börjar med den 'nuvarande' historien!

Jag har följt reglerna ganska väl men eftersom mitt spel buggar ibland ( simmar fastnar eller kan inte växa upp) så har jag använt testingcheat för att hjälpa dom..

Aja!

Jag ska berätta om lite familjen Violette och vilka små saker jag har bestämt mig att varje generation ska ha. Jag har gett mig själv några utmaningar under tiden jag gjorde min första sim och när jag spelade med henne.

Först så vill jag att alla mina simmar ska vara vegetarianer  (gemensam egenskap utmaningen) sen så ska jag försöka få porträtt på alla generationer när de är vuxna. Alla i familjen ska ha färglatt hår (rosa,grön,blå etc).

Min sim bildade ett band som hette Fluffy Bunny med sin pojkvän så jag tänkte att bandet ska få vara kvar genom alla tio generationer. När jag skaffade en hund så kom jag inte på något namn så den fick heta Bunny och då så ville jag att om mina simmar skulle skaffa ett husdjur så får den heta antingen Fluffy eller Bunny.. Lite fånigt men kul!

Dewa mata!~

DragonflyRED
0

Ah kul! Roliha utmaningar också!:) Jag ska försöka köra med porträtt också!

Följer dig!

Xinti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då börjar historien!~

Det här är Charlotte! En virtous tjej som nyss flyttat till Twinbrook. Hon har stora drömmar att bli en rockstjärna och hitta en söt pojkvän.

Livet i Twinbrook började hårt för Charlotte, efter att hon hade flyttat ut från sina föräldrar så var hon helt pank och hade inte ens ett tak över huvudet. Det ändå hon hade var sin rosa gitarr och en sovsäck. Hon hittade ett jobb inom musik snabbt eftersom hon hade bra kunskaper i gitarr och hon var en riktig snackare! Efter en vecka av slit så hade hon äntligen fått råd med att bygga ett riktigt hus. Det var litet och bestod nästan bara av en säng,kök och toalett.Nu var det dags att bli social tyckte hon!

Hon gick till en lokal sylta och mötte en kille som hette Erik Smith. Han var väldigt olik de andra och de hade mycket gemensamt. De blev snabbt vänner och bildade ett band. Erik kunde spela bas men de fick hitta en bra pianist. Charlotte bad en av hennes kolega att vara med i bandet och snart så hade bandet fått ett gig! Charlotte gillade verkligen Erik. Han var flörtig,virtuos, en festprisse,hade bra sinne för humor och han var ett geni! Vad mer kan en tjej vilja ha! Hon bjöd ut honom på en dejt och de hade jättetrevligt. De dejtade i många veckor och kännde att de var oskiljbara. Det är kanske dags att fria?

Hon tog ut honom till där de hade sin första dejt och gick ner på ett knä. Han sa genast ja och blev jätteglad. Hon planerade genast sin möhippa och bjöd in alla sina tjejkompisar. Dagen efter var den stora dagen. Hon hade planerat att de skulle gifta sig på stranden. Allt var vacker dekorerat och alla hennes vänner var där. De stod på bröllopsvalvet och gifte sig i solnedgången.

Peww.. Del två kommer snart~~

Alsmen
0

följer

Xinti
0

Det här blir sista delen om min första generation. Nästa inlägg blir om Scarlette. Jag hade inte många screenshots för att jag visste inte att jag skulle lägga ut min legacy så jag trängde in alla mina screenshots på en bild… Förlåt om mitt foto ser lite 'tacky' ut xD

Del två~~

Efter bröloppet flyttade Erik Violette in. Han hade inga pengar så det blev inge nyrenovering för de nygifta. Erik har inte haft något jobb sedan han träffade Charlotte och han tyckte det var dags att göra inkomst till familjen. De hade sitt band och Charlottes framträdande men det skulle inte vara nog med pengar om de ville göra familjen större. Han åkte till statshuset och registrerade sig som en egenföretagare inom målning. Han hade målat mycket och var ganska duktig så han gick upp för karriär stegen jätte snabbt. De byggde en andra våning till huset och gjorde en liten studio till Erik. Det blev lite ensamt hemma då Charlotte var ute på turné så han adopterade en hund och döpte den till Bunny efter deras band. Bunny var en jättesnäll valp som älskade att leta efter ädelstenar och gräva hål i trädgården. Nu när de hade fått bra nog med pengar och blivit lite äldre och mognare så bestämmde de sig att det var dags att få en liten baby.

Charlotte tog ledigt och spenderade tid med Erik. De jammad tillsammans och Charlotte lärde sig att spela bas. Hon hade också fått en del kunskaper inom matlagning och kunde gjöra väldigt avancerade vegetariska rätter. Tiden gick och bäbisen var på väg. Det blev en liten flicka!

De döpte henne till Scarlett.

Scarlette var en ivrig liten flicka men när de uppfostrade henne så märkte de att hon inte var en normal tjej. Hon var nämligen väldigt ond. De vet inte varför hon blev som hon blev. Men de älskade henne ändå!

När hon blev ett barn så började hon att äta vegetarisk mat som Charlotte och spela schack med Erik. Hon var väldigt intreserad inom logic så de köpte henne en kemibänk där hon spunderade nästan hela sin barndom. Charlotte tyckte att hon skulle gå på en internatskola. De hade inte råd med den Högre Internatskolan där de lärde ut logic så de anmälde henne till Militär Skolan. Under den tiden som hon var på internatskolan så hade Charlotte blivit kännd över hela Twinbrook! Paparazi var hela tiden utanför deras hus och hon kunde inte gå någonstans utan att någon frågade henne om en autograf. Eriks målningar blev också jättepopulära och han hade målat många mästerverk som hänger i deras hus.Scarlett kom tillbaks från internatskolan och hon hade blivit en jättevacker tonåring(och tyvär så har jag ingen bilder på henne då hon var tonåring). Hon hade blivit väldigt diciplinerad i internatskolan och hon var väldigt atletisk. Nu så gick hon på sin vanliga skola och var med i debattföreningen och idrottsföreningen. Även om hon var deciplinerad så var hon väldigt busig. Hon brukade ofta gå ut efter utegångsförbud eller plasera ut stinkbomber i skolan! Hon blev populär i skolan och hade många vänner för att hon gjorde så många fester då Erik och Charlotte reste bort. Det var dags för skolbalen och hon blev frågade direkt av henner bästa kompis Kasey. Hon brukade ofta hänga med han och hans bror Mario i deras stora hus. Hon sa ja och de gick på balen tillsammans. Där så fick hon sin första kyss och blev ihop med Kasey. Det varade inte så länge då Scarlett blev trött på honom så hon dumpade han. Nu var det bara studenten som väntade!

När hon fick sitt deplom så var hon överlycklig. Äntligen skulle hon få skaffa ett jobb och ha huset för sig själv! Charlotte och Erik var redan gammla och hade gått i pansion så det var bara frågan om tiden då de skulle avliva. Scarlett brydde sig inte riktigt om sina föräldrar för hon hade tappat relationen med dom när hon hade varit rebelisk och gjort fester. Så när Erik dog så log hon. ( det gav mig kalla kårar..) När Charlotte dog så blev hon ganska ledsen. De hade haft en bra relationen genom tiderna och det var svårt att släppa taget.

Nu har lever Scarlett med Bunny själva i deras två-våningshus! Även fast han har ett stort hus kan hon inte leva av pengarna. Scarlette måste nu hitta sitt framtida jobb!

Så! Det är ungefär allt viktigt som har hänt. Nu så ska jag bara börja skriva små inlägg ^_^

Dewa mata!~~

Xinti
0

Scarlett satte genast igång att hitta ett jobb! Det som passar henne bäst är helt klart den kriminella linjen. Hon jobbade inte så mycket utan träffade mest alla arbetskamrater och lärde känna dom. Hon träffade en vampyr på jobbet som hette Sinbad Rotter och de blev vänner redan på första arbetsdagen.

Hon bjöd ut honom på bio efter jobbet för att umgås lite mer. Han var ond och elak,presis som Scarlett är! Han var också ganska söt. BEST FRIENDS FOR EVAHHH

Hon bjöd hem honom och bad honom att sova över (som en vän!! eller?..).

DragonflyRED
0

Oj vilken flicka, denna Scarlett!

Det skulle ge mig kalla kårar också att se hon le när hennes pappa dog! Varför tror du blev hon glad? Finns det en mörk hemlighet bakom?

Rolig historia!

Xinti
0

När de låg och sov så hörde Scarlett tjuvalarmet ringa.

Tjuvalarm? Hon är ju en tjuv! Varför skulle en kolega råna henne efter första dagen på jobbet? Hon ringde polisen och tjuven blev arresterad.

Vilken konstig natt..

Xinti
0

Scarlett ordnade ett party för sin befodran på jobbet. Hon bjöd några kolegor och sin gammla barndomskompis. När alla gäster hade kommit så märkte hon att de var tre för många gäster. Henner ex var en bland dom! Vilken creeper! Hon skrämde honom för att han förstöre hennes party.

Xinti
0

Efter att Scarlett lärde sig en ny elexir så gick hon ut på stan. Där träffade hon en trevlig sim som heter Erich. De pratade ett tag och hon tyckte att han var jättesöt så hon bjöd ut honom på en dejt! Han accepterade även fast de nyss möttes. De gick till Waylons gast och tog några drinkar.. Men sen så kom Sinbad in i baren. Awkward…

Mitchika
0

Följer. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Xinti
0

Tack för att ni följer~ ^_^

Scarlett hade fått ett uppdrag från jobbet, att åka till Kina och lämna ett paket till en medbrotsling. Vad kul! Nu kan hon träna på sina kampsports färdigheter. Hon har redan läst ut en kampsportsbok som hon hade fått av Charlotte.

Innan hon for så tog hon sin nya fågel Buffy som Fluffy hade fångat ut på en promenad. Buffy är en väldigt sällsynt Lilabröstad blåkråka!

En granne kom över och gjorde läxor i Scarletts kök.. Lite skumt men hon kanske bara ville ha hjälp med läxan?

Då var det dags att fara till Kina! Men Sinbad ringde henne innan och frågde ut henne på en dejt. Han var jättesöt på dejten och gav henne blommor.

Gaahhh! Vem ska hon välja Sinbad eller Erich?!

Xinti
0

Två inlägg sammtidigt? x3

Scarlett reste till Kina och gav genast bort paketet till brotslingen så hon kunde njuta av semestern. Hon gick till kamsports akademiet och testade lite 'moves' hon lärt sig ur boken. När hon kännde att hon tränat nog så for hon till marknaden och köpte lite vegetarisk dim sum och en träningsdocka att ta hem.

När hon kom tillbaka till lägeret märkte hon att paparazin hade kommit ändå till Kina för att stalka henne. Har de inget liv? Det är nog inte så bra att vara kännd då man är en brottsling..

Nästa dag så tog hon ett uppdrag från anslagstavlan och spärrade mot en kampsportsmästare! Hon förlorade såklart men hon fick in några bra slag på honom. Sedan så gick hon till akadamiet igen och tränade igen. Hon lärde sig hur man mediterade och gjorde det nästan i tre timmar. Sen så var det dags att åka hem!

DragonflyRED
0

Fint hår hon har! :)

Xinti
0

Scarlett gick på en till dejt med Sinbad i baren Jockes. De hade lite drinkar (kärleks drinkar c;) sen så ville Scarlett ha myspys i hissen.. Med stolta steg gick dom ut ur hissen och det verkade som ingen hade upptäckt dom. Succes!

De gick sedan tillbaks till Sinbads hus där frågade Scarlett honom om han ville vara ihop. Han såg lite trött ut efter deras aktiviteter men han sa ja!

Då är det dags att säga till Erich att de bara kan vara vänner..

Xinti
0

Erich tog det ganska hårt. De grälade länge och Scarlett verkade tycka det var kul.. Erich blev trött på allt grälande så då gav Scarlett honom en avskedspresent.(ett löv)

Xinti
0

Bunny dog </3

Scarlett begravde henne bredvid Erik och Charlotte på kyrkogården

Xinti
0

Efter Bunnys död så köpte Scarlett en kattunge så Fluffy inte skulle vara ensam. Hon döpte kattungen till Bunny. Fluffy och Bunny blev snabbt vänner~

Xinti
0

Med fjärilar i magen gick Scarlett ner på ett knä framför Sinbad. De var utanför Folkteatern där de brukar vara på sina defjter. Han sa ja! Scarlett länktar redan till bröllopet och flera glada år med Sinbad!~

Hon bokade möhippan till nästa dag.

Xinti
0

Dags för möhippan! Scarlett hade fixat exklusivt tillträde på Waylons gast så inga dumma paparazi skulle förstöra festen.

Eftersom Scarlett har mest killkompisar så blev det inte som en traditionel möhippa med bara tjejer. Så hon bjöd in Larry och Marc~

De dansade och spelade bordsfotboll. De slösade inte heller på champangen utan sprutade den på varandra varje gång man förlorade. Drinkarna rullade in hela tiden! Efter fyra drinkar så svimmade Scarlett. Vilken galen kväll!

[Paulinerm]
0

Lite kul då jag igår bestämde att min grundare skulle ha rosa hår haha ;) Följer!

LinnsanLinnis
0

Följer!:)

Xinti
0

Så många som följer! Tackar~ OwO

Scarlett och Sinbad har äntligen gift sig! Men jag har inge foton för bröloppet gick lite snett.. Sinbad skulle på jobbet då bröloppet startade så de fick ha ett privatbrölop istället. Är jobbet verkligen viktigare en ett brölopp?!

Då får jag välkomna två nya medlemmar i familjen Violett! Tvillingarna Casey och Scott!

Vi får se om någon av dom har ärvt vampyrgenen ;)

Natalb
0

följer :)

Xinti
0

Scott och Casey har växt upp till små vampyrer!~ Eftersom dom är vampyrer så kommer dom lära sig att gå,prata och andra färdigheter mycket snabbare!

Scott fick lila/rosa hår medan Casey blev blond. Men de båda har rosa ögon som Charlotte hade! Scott har egenskaperna ond och desciplinerad. Casey är en galen soffpotatis. Kan inte bestämma vilken av de hära gullungarna ska bli arvinge!~

Xinti
0

Förlåt om jag inte uppdaterat något! Dx Har suttit och lvlat min gubbe i Tera till 60.. så nu ska jag försöka spela mer sims! :)

Scott och Casey har vuxit upp till små vampyr barn! De har skaffat många vänner i skolan och båda har anmält sig till scouting efter skolan. Scarlott vill få in båda i militärskolan.. Men dom ska nog spundera några dagar i vanliga skolan innan.

Xinti
0

Sinbad äter sin lunch c;

Nu när barnen kan vara ensamma hemma så for Scarlett och Sinbad på en bar. Där mötte Scarlett sin gammla pokvän! Sinbad läste hans tankar för att se till att han inte hade nått fufens på gång..