Laggar det för er?
När jag har spelat Sims nån timme så börjar det lagga, det liksom fryser fast på nåt sätt? Tiden och allt fastnar, men skuggor av träd osv rör på sig fortfarande. Det fryser fast i kanske 10-20 sekunder, sen släpper det och då kan jag spela igen i typ 30 sekunder sen fryser det igen.
Varför blir det så? blir det så för er när ni spelar? Någon som vet vad man kan göra åt saken? Jag har hört att några sagt att man ska installera om alla spelen, men det orkar jag verkligen inte… har så mycket saker nerladdade och sånt så jag vill inte förlora allt det 
Händer mig med, men inte ofta och när det händer mig gör det inte mig speciellt mycket :)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Så är det för mig också ibland!
Det har till och med hänt att tiden fryst fast simmarna och allt annat är som vanligt. Tiden kan frysa i högst 20 sek. Haha 
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#5, oj det verkar ju lite jobbigt :S så har jag aldrig fått det :O
För mig blir det så typ… var 5e minut eller nånting, det laggar o laggar… och så startar jag om spelet typ, eller stänger av datorn en stund o låter den vila, men det funkar fan inte :(
Här stängs spelet bara av och då går allting som jag gjort förlorat eftersom det inte sparas. Simmarna fryser inte fast så ofta och då inte alls länge, tycker det är jobbigare när det bara stängs av.
MVH
Sofie
#8 Det tror jag inte då jag kunnat spela innan (typ flera timmar) utan problem och då har ju datorn blivit varmare än när spelet bara stängts av (efter kanske 1-2 timmar).. Men det är väl bättre att spara oftare och göra om allt igen.
MVH
Sofie
Japp, det laggar och började igår. Spelet fryser ett tag och sen har man några få sekunder på sig att klicka någonstans, sen fryser det igen. :P
Mitt sims (3) brukar frysa i kanske 30 sek och sen stängs det av..
Det är jätte jobbigt.
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
#10 Fast det gör jag med jämna mellanrum ;) Datorn är knäpp och vi kommer inte riktigt överrens ;)
MVH
Sofie
Har hänt mig med. Men jag har bara väntat ut det så gick det över.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#14, går det över helt och hållet då eller? för jag satt och spelade ganska länge igår men det släppte aldrig…
och för er som inte förstod, det är Sims 3 jag menar.
#16 jag har köpt spel.
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
#15 det kommer och går. Dock har jag faktiskt inte haft det på ett tag..
Med tanke på att era datorer laggar när ni spelar så kanske ni ska kolla om datorn ens klarar spelet. Och är det lapptopp ni spelar på så är dom inga bra speldatorer.
Spelet krånglade på min lapptopp så i julas köpte jag en stationär dator och slipper nu allt krångel :-)
#20 Jag har en stationär dator som jag spelar på och har spelat the sims på den sen 2008. Laptopen har jag till skolarbeten och som "resedator". 
MVH
Sofie
#20 jag ska faktiskt lägga in the sims 3 på min stationära. =)
Kan vara lite att grafikortet "överhettas". Sims 3 är ju ett spel som kräver ganska mycket, även om man kör på de lägsta inställningarna..
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Det händer för mig med, jättemkt. Jag provade att installera om spelet och då fungerade det jättebra - i ungefär två veckor. Nu har det börjat lagga igen och det är verkligen ett ständigt problem varje gång jag spelar. Om jag ska vara helt ärlig så blir man faktiskt väldigt less och har inte ens lust att starta upp det förbannade spelet längre.
What doesn't kill you makes you stronger.
Har exakt samma problem å har försökt lösa problemet i flera dagar, å nu tillsist avi stallerade jag de och installerade om de men de funkade inte ändå. Så nu har jag avinstallerat de å har laddat ner de via origin istället å hoppas att det funkar bätte Re. Men nu när ja försökt uppdatdra den sista uppdateringen står de att de inte går att uppdatera spelet pga att sims körs… Och jag har spelat de på min laptop i ett halvår utan problem…. så min sista utväg är att installera om hela datorn och sen pröva om spelet funkar, å om de inte gör de så får ja börja tänka på en stationär istället :(
Nej, mitt spel laggar inte alls!
Det kanske kan bero på att ni har laddat ner någon speciell sak, och så har det vart nått slags "virus" i den saken. Om ni testar att ta bort alla nerladdade saker kanske inte spelet fryser. :)
#20 För mig är det precis tvärtom… När jag spelar på stationära fryser det ofta och stängs ner och när man öppnar upp det igen är det mycket mörkare, men när jag spelar på min laptop är grafiken mycket finare och allt funkar utmärkt :D
#30 Så blir det på min laptop, när jag har spelet igång och ska trycka ner spelet till Windowsläge och sen ta upp spelet igen så blir skärmen mörkare av nån konstig anledning
nu är det nästan det problemet som stör mig mest, det med laggningen har jag typ vant mig vid nu och jag vill inte ta bort mina nerladdade saker!
#31 det stör jättemycket, specciellt om man bygger eller inreder
För er som har problem med att spelet "fryser" men skuggor, zzZZzz över sovande simmar fortsätter animeras etc., det har inget med temperaturen i datorn eller grafikkortet att göra (eller om ni har otur kan det ha det, men det hör inte till saken).
Har ni testat att stänga av "Historieutveckling"? När datorn måste tänka ut vad ALLA ska göra i hela världen blir det väldigt hög belastning för din CPU. Att datorn fryser till är för att den ska "hinna ikapp" när det händer mycket på en gång.
Gamebooster är ett bra program som stänger ner onödiga processer och tjänster medan du spelar. Googla och ladda ner gratis. Då sparar du en del arbetsminne och din CPU blir mindre belastad.
Sims blir allt mer krävande för varje EP som släpps, systemkraven som står på förpackningen är inte att gå efter. Köp en kraftfullare CPU och se till att ha mycket arbetsminne (RAM) så kommer det flyta på bättre.
Det har inte så mycket med grafik att göra.
Hoppas detta kan hjälpa några av er =)
Så var det för mig hela tiden innan också.. Så jag gick till huvudmeny och skapade en ny värld, och en ny familj där. Och då hackade det inte. Så tydligen hackade det bara på världen jag spelade med den familjen det hackade på..
Kraam från Ryttarensofia!
#34 Det finns vissa städer som tar längre tid och andra kortare, men förr eller senare kommer det att börja hacka med Historieutveckling förkryssat. Jag vet inte hur länge EA tänker strunta i detta problem, men förhoppningsvis kommer det en patch som löser detta.
#33 Åh tack! Det ska jag testa göra, och se om det hjälper med laggningen.
Men om man stänger av historieutvecklingen, innebär inte det då att andra simmar i världen slutar åldras? Det är ju lite tråkigt, man vill ju att alla ska hänga med i utveckligen så att säga..
men i värsta fall får man kanske uppgradera sin CPU 
Jag har nu avinstallerat mitt spel och sen laddade jag ber kopian av mitt spel via origin och nu funkar de utmärkt igen :D
#36 Ja, det är jättetråkigt att behöva ha "Historieutveckling" avstängt, det blir lite enformigt att spela under längre perioder. Med lite tur kommer EA ha detta problem åtgärdat snart. Det är många som påpekat att det inte fungerar så de är medvetna om problemet.
#37 En färsk start är alltid nyttigt =) Rensa alla cache-data etc. Men om man inte är hundra på hur man gör för att säkerhetskopiera sina världar är det bättre att låta bli. Glad att det funkar igen för dig =)