Inspiration bortskänkes
Jag som fick totalslut på inspiration under midsommar har nu det motsatta problemet. Jag har så ortoligt mycket jag vill göra i sims och vet inte hur jag ska få ihop tiden till allt.
Först och främst så har jag min legacy, familjen McMillan. Där har jag så mycket planer att jag inte riktigt vet i vilken ordning allt ska göras och jag får hela tiden hindra mig från att gå fram för fort.
Sen har jag en ny värld på gång och trots att enbart 2 av förhoppningsvis 10-15 familjer och hus är klara så har jag redan så mycket jag vill göra där och trots att simmen jag ska spela på inte ens är skapad så rycker jag fram ett block flera gånger om dagen för att skriva ner saker som ska hända och jag kan till och med se det utspela sig i huvudet trots att varken hus eller simmar existerar än och kvarteret är långt ifrån klart.
Så, är det någon som vet hur man överför inspiration så får ni gärna ta lite av min för jag klarar knappt av att ta tid till att äta och sova för att det är så mycket jag vill göra, eller har ni samma problem som mig?
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Lite samma problem här, fast med att rita då, har just fått min ritplatta att funka så här ska det ritas :D Fats har bara avslutat en teckning en så länge…
Men gud vad lyxigt du har det då¨. Jag kanske får en liten ide ibland, men inte ofta. Jag snor gärna lite av din inspiration.
#2 Ett tips är att leta reda på olika legacys/berättelser och till slut kommer du att springa över en som är skriven så otroligt bra att du bara vill göra en egen version av det hela. All min inspiration till det nya projektet kommer härifrån och jag känner bara hur berättaren i mig vill utvecklas och testa nya skrivsätt, vilket jag nu måste kämpa mig från att använda i min nuvarande legacy då det känns skumt att helt byta skrivsätt mitt i en berättelse (från tredje till första person).
Men i väntan på att det ska bli färdigt så skriver jag mängder med händelser, konversationer och funderingar i ett block och det skulle inte förvåna mig om mina planer sträcker sig till generation 3 innan jag har byggt färdigt.
Jag tror att hela grejen med det här är att jag i grunden älskar att skriva men aldrig vet vad jag ska skriva om. Att då kombinera det med sims som jag alltid tröttnar på när jag bara gör samma saker hela tiden och aldrig får något djup i spelet så kan jag inte sluta tänka. Jag drömde om sims inatt efter att ha legat och försökt somna i 2 timmar och varit tvungen att skriva ner flera idéer under tiden. Snälla, ta över mina tankar efter 22.00 så jag får sova och någon annan får ta del av min inspiration.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.