The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 2566 ggr
Benne
0

Släkten Moonlight

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni undrar varför jag skrev "släkten" istället för "familjen" så är det för att målet är ju att det ska bli en lång släkt och inte bara en familj :)

Jag har funderat ganska länge på att börja med legacy men jag har velat vänta p.g.a grafikkortet men nu kan jag inte hålla mig längre! Visst bilderna blir inte perfekta men det går att se vad de föreställer iallafall!

Jag har lagt upp 4 kapitel så det ska bli någon början. Ni får gärna skriva vad jag skulle kunna göra bättre och vad ni tycker om min legacy.

Någon som följer? ;)

http://moonlightlegacy.weebly.com/

Benne
0

Vill ingen följa? :(

Jag tänkte lägga upp kapitel 5 så fort jag ser att nån har läst…

Natalb
0

jag följer den, glömde bara att skriva det här :-)

Benne
0

#2 Tack! :D Då kommer kapitel 5 efter frukosten :)

Benne
0

Kapitel 5 ute nu! :D

Tabettan
0

fööljeer! <3 brorsan

Benne
0

#5 Tavk tabbe! ;)

Kapitel 6 & 7 ute nu! Hoppas nån vill läsa :)

Benne
0

Nu har kapitel 8 kommit ut men jag tycker inte det är så många som följer :S

Benne
0

Kapitel 9 är ute nu och det handlar mest om Zack! :D

mylife00
0

följer

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Benne
0

#9 Tack! :D

mylife00
0

följer:)

Benne
0

#11 Tack det blir roligare nu då någon följer så jag inte bara skriver åt mig själv! :)

mylife00
0

# haha, du skriver bra, så jag tror att många kommer att följa dig:)

Benne
0

#13 Tack :) Tycker själv att jag inte skriver så bra men jag har funderat på att lägga upp ett av kapitlen här också som lite reklam för bloggen, vad tror du om det? :)

Benne
0

Nu är G2 Kapitel 1 ute (G2 står för generation 2, jag kommer fortsätta skriva på generation 1 oxå men de andra skriver jag G2 framför) :)

Tabettan
0

följer

Benne
0

#16 tabbe… du följer redan?! ;)

Tabettan
0

neeeej men nu gör jag det igen :P

Tabettan
0

följer

Benne
0

Kapitel 10 på generation 1 är ute nu och Moonlights har byggt om ordentligt så kolla in deras nya hus! :D

Benne
0

Känns lite dåligt att jag inte laggt upp något på ett tag men nu är Kapitel 11&12 ute+ G2 Kapitel 2

Obs! Jackson (grundaren) har blivit åldring så jag spelar inget på honom längre :)

Benne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har G2 Kapitel:3,4& 5 kommit ut. Jag gör lite reklam här genom att lägga in kapitel 5, det vore dax för några följare med tanke på att G1 snört är utdöd…

G2 Kapitel:5 Zack+Flo-Flo=?

Zack besökte en sylta men då han försökte komma in i VIP-delen så satte dörrvakten stopp för hans planer. De började som en vild diskussion huruvida hon hade rätt att neka honom att komma in där men det övergick till ett lugnare samtal och de började finna sig i varandra. Det tog inte lång tid före de var vänner men syltan hade inte öppet länge så Zack blev tvungen att åka hem men han lovade att komma tillbaka nästa kväll. Så pågick det några nätter men Zack tyckte det tog för lång tid före han fick träffa sin nya bästis. Så en kväll skuggade han henne och ringde på dörrklockan. Då hon kom ut så var Zack ganska rak på sak och frågade henne om hon kunde flytta in. Hon tyckte att det var en bra ide men Matilda blev ganska förskräckt då hon fick höra om nyheten. Trots Matildas klagomål så flyttade Flo-Flo in men Zack började tycka att det var lite läskigt med en vampyr i huset så han frågade henne ärligt men inte oförskämt om hon kunde fara till forskningsanläggningen och köpa botemedlet. Hon sa ja direkt, att vara vampyr hade inte riktigt varit hennes grej. Hon ville starta ett nytt liv nu då hon inte var vampyr längre så hon frågade Zack om han kunde styla om
henne lite. Han blev bara glad över den positiva överraskningen och började med att ta sina produkter för att färga om
kläderna. Det gick hem hos Flo-Flo så han fick färga hennes hår också, hon bad om slingor i svart- något som Zack
aldrig testat men även det gick bra. De var närmare varandra än nånsin och kände fullt förtroende för varandra men Zack
hade en konstig känsla, först trodde han att han höll på att bli sjuk men… kunde det vara så att?… att han var kär?!
Hans känsla var liksom som att han ville vara mer än vän med Flo-Flo, det var hon som fick hans liv att vara värt att leva.
Utan henne skulle han inte vara nånting men nu hade han henne där, nära sig och han tyckte om det. Han började
försiktigt småflörta lite då då och Flo-Flo verkar hänga med på noterna. Men hur ska Zack förklara för Matilda och
framför allt för Flo-Flo att han älskar henne och vill leva sitt liv tillsammans med henne? Som Jackson sa då han var vid
livet: "Satsa stort min pojk, du har inget att förlora!". Det enda Zack visste i nuläget var att han tänkte följa kloke
Jacksons råd "Satsa stort".

Benne
0

Ojdå har glömt att skriva det men jag är bortrest den här veckan och har inte med den stationära, bara laptopen. Skäms Men jag hade sparat några bilder iallafall och 3 nya kapitel är uppe på hemsidan! :D Det är nog det mest betydelsefulla för G2 som händer så läs läs läs! ;D

Jusse.
0

Följer här så man hänger med i uppdateringarna ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Benne
0

#24 Vad kul med någon mer som följer! :D

[Paulinerm]
0

Följt länge xd

Benne
0

#26 vad kul det är att höra att någon faktiskt läser det jag skriver :D

Benne
0

Efter MYCKET strul med datorn så har jag äntligen lyckats få upp några kapitel och den verkar lyda mig nu så det lär komma upp fler i veckan! ;) Kan tillägga att tre små liv kommit till livet och att det innebär att generation 3 är född! :D

mjuhm
0

Följer & du skriver jättebra Benne!:D

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Benne
0

#29 Tack! :D Men nä det gör jag inte men tack ändå! ;)

Hahaha vilken tabbe jag gjorde i #28 "tre små liv som kommit till livet"! XD

Benne
0

visste inte om jag skulle våga publicera så många inlägg samtidigt men då skrivlusten kom så tänkte jag att min legacy inte får dö ut så nu finns 10 nya kapitel ute på hemsidan! :D