Sims funkar inte!
Mitt legacy kommer nog inte få många uppdateringar. Det är nämligen så att mitt sims inte går att starta. Det står bara "Sätt i skivan". Och den är i. 
Eller så laddar den i en evighet och trycker man så säger den bara att "Sims går
inte att starta just nu". Och då kan man välja att avsluta eller felsöka.
Snälla, behöver hjälp 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Behövs skivan göras rent kanske?
Eller är dvd-spelaren trasig? Testa på annan dator och se.
Ja annars vet jag inte, som jag sagt tidigare så är jag inte så duktig med det tekniska. :-/
#1 Jag vet inte riktigt… Men skivan håller på och låter hela tiden. Nu kommer det bara upp att man kan avsluta eller vänta på att simset ska svara :/
Och jag vill spela på Familjen Mason D:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Har exakt samma problem som du, den vägrar starta helt och hållet och skivan låter och det ser ut att ladda men inget händer :(
#3 Men idag funkade det! Och jag har laddat ner några simmar men bara håret från en sim finns i spelet..
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#4 Ibland så kommer inte håren med tyvärr :-)
#5 Men det var ju därför jag laddade ner dom! D:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Ladda ner bara hår istället :-D
Peggyzone och Anubis360 har bra hår :-D
#7 Kan inte hemsidorna, förresten vet jag bara hur man laddar ner från Exchange X)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Från vårt tidigare prat idag, har du fortfarande samma problem med spelet?
Tror det. Kan testa nu :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Det funkar inte D:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Så skivan vill inte spelas?
Kan spelaren spela någon skiva alls?
Hur långt kommer du när du försöker starta spelet?
Får du upp Sims 3 Startprogrammet? Vilket operativsystem kör du?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#12 Inte testat med ngn annan xD
313 Jag får upp startprogrammet ja. Operativsystem vet jag inte riktigt vad du menar med 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#14 Startprogrammet öppnas, men efter det fungerar det inte? Okej, bra att veta!
Windows 7, Windows Vista, Windows XP, till exempel. Det är datorns operativsystem. :)
Åh vad bra att Mitchika finns här, hon lyckas nog bättre än jag med detta :-)
Lycka till båda två :-)
#16 Haha, tack X)
#15 Japp, inte en aning faktiskt. Ska fråga pappa :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#15 Windows 7, tydligen.
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#18 Okej! :)
Så, du kan inte starta Sims 3 alls?
Det enda tips jag har är följande, om startprogrammet krånglar och det är att starta Sims utanför startprogrammet. Det gör du såhär:
Gå in på Datorn via startmenyn och gå sedan in på hårddisken (den brukar heta något i stil med Lokal Disk C:) och leta efter mappen som heter "Program (x86)". Dubbelklicka på den mappen. Har du ingen mapp som heter så, välj istället mappen Program.
Väl därinne, leta efter mappen som heter Electronic Arts. Dubbelklicka på den så bör du få upp en lista med mappar med olika Sims 3expansioner. Dubbelklicka på den senaste (det vill säga, den expansion vars skiva du försöker spela på) och öppna den mappen.
Oavsett vilken av mapparna du behöver gå in i ska det finnas en mapp där som heter Game. Dubbelklicka på den och du hamnar med en till mapp som heter Bin. Dubbelklicka även på denna och du bör se några ikoner.
Den ikon som heter TS3EP06 (om du spelar I Rampljuset) eller ett namn som börjar på TS3EP är filen du letar efter. Dubbelklicka på den filen och programmet bör starta. :)
Om inte #19 Mitchika's lösning fungerar (men det borde den) kan du testa följande:
Gör alla steg som Mitchika beskrivit i #19 utom det senaste. Istället kan du högerklicka på TS3EP## (# ersätts av en siffra, vilken beror på vilket EP du har) och välj "Egenskaper".
Klicka på fliken "Kompatibilitet" och kryssa för "Kör det här programmet som en administratör".
Testa sedan att starta programmet (spelet). Det kommer visas en dialogruta där du får godkänna starten.
Om inte detta löser ditt problem kan du göra om steg 1 i denna beskrivning och kryssa i rutan "Kör detta program i kompatibilitetsläge för:" och välj "Windows XP (Servicepack 3)".
Om inte detta fungerar heller får vi försöka hitta någon annan typ av lösning. I så fall kan du kryssa av rutorna vi precis gått igenom.
Lycka till!
Ööh, tack. Även om jag inte fattade så mycket XD
Men jag testade med att radera ngn annan grej så ska se om det funkar först :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#21 Meddela gärna om det fungerar! :)
Annars kan jag försöka ge en mer detaljerad förklaring, eventuellt med bilder, om du inte förstod min beskrivning. :)
#22 Det funkade, tack :) Men även om jag kommer in på spelet så står det att skivan inte är i… Vet inte om datorn inte kan läsa skivan eller nåt, men jag tror inte den har problem med några andra skivor 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Testa tvätta skivan i kallt vatten och diskmedel. Gnugga försiktigt med en mjuk trasa som inte repar och torka med en slät handduk.
Om skivan ser ren ut, men är repig kan du lämna in den för "putsning" hos de flesta videobutiker som har hyrfilmer. Det brukar kosta runt en tjuga per skiva.
Lycka till!
#24 Tack för tipset, men min pappa gjorde något så nu funkar det :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Åh vad skönt att du kan spela igen :-D
#26 Yepp, fick nästan panik över att jag inte kunde spela sims på så länge
Men mitt legacy försvann så jag startade ett nytt, Släkten Emmagan :c
()_()
(●‿●)
( )
( W )