Sims 3 VS Sims 2 i buggighet?
hej hallå, tänkte jag skulle hoppa in med en lite skum fråga, grejjen är den att jag vill ju så übergjärna spela sims MEN det vill inte min dator -.- tar 40 min för den att starta igång spelet och sen laggar den gärner verkligen (och låter dessutom som om att den försöker flyga ifrån skrivbordet), så min fråga är, hur är det med sims 2? Jag kör ju mac och enligt kriterierna så ska ju sims 3 inte bugga men det gör den endå… suck.. någon som vet vilken skillnad det är buggmässigt?
Edit: Din tråd har flyttats från 06.(tas bort). Hjälp till - Övrigt / Pandiz Sajtvärden
På våran super gamla dator (som inte funkar längre) tog det en evig het att starta upp. Beror på hur gammal din dator e typ. Om den e helt ny så vet jag ejj. Men vi hade 2 på den gamla datorn nu kör jag med tre, och jag tkr dom är rätt lika, får nästan aldrig buggar.
Ska jag jämföra båda spelen så buggade Sims 2 bra mycket mindre för mig än vad Sims 3 gjorde. Mindre krångel, mindre buggar i själva spelet, mindre lagg och färre problem.
Men Sims 3 laddar snabbare än vad Sims 2 gjorde. Visserligen har jag nya, förbättrade datorer nu men det fanns även många fler tillfällen i Sims 2 när spelet behöver ladda. Typ, varje gång man lämnade tomten..
Så Sims 2 var klart bättre, även om det också hade sina problem. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot