The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 6549 ggr
PennyIIXC
0

går inte att starta

Hejsan har letat efter ett inlägg med samma problem som jag men hittar inget!

Jag har ett problem att starta mitt the sims 3 spel.
Har avinstallerat och installerat om alla spel och expanstionspaket.

Problemet började i lördags med att jag får upp en ruta med "en programuppdatering finns tillgänglig. Vill du uppdatera?" Trycker jag ok börjar den ladda i en evighet( http://www.thesims3.com/launcher/patches/500066152 ), får upp två st förfrågningar om jag litar på programmet och jag trycker ja och ja. Sen när den laddat klart så får jag tillslut upp att det inte fungerar efter att den har laddat i två omgångar. "uppdateringsfel. filen hittades inte" får jag upp.

Och kan inte spela utan den uppdateringen tydligen. Vad gör jag? Har gjort om samma visa flera gånger varje dag och försökt och har dessutom köpt en nyare expansion för att se om den kunde uppdatera med det istället för med kvällsnöjen.

Jag får snart anfall på att det inte fungerar! Och jag är SÄMST i världen på att koda och felsöka och allt sånt, så om någon vet vad felet är måste det förklaras över-övertydligt…

Edit: Din tråd har flyttats från 06.(tas bort). Hjälp till Teknisk hjälp/ Pandiz Sajtvärden

PennyIIXC
0

Även ringt EA kundsupport och hon sa att jag skulle avinstallera alla spel, regga dem på thesims3.com och sedan ladda ner o-någonting och ladda ner spelen utan att använda cdskiva eller något.

Kommer det då gå att spela offline?

Är det värt allt krångel som blir med att göra så?

Mitchika
0

#1 Hon rekommenderade dig att ladda ner Origin! :)

Det är ett program som används mycket av EA och om du har alla dina Simsspel registrerade på thesims3.com kan du ladda ner spelen och installera dom via Origin. Väldigt praktiskt om man skulle förlora skivorna eller dom skulle gå sönder.

Eftersom Origin och registreringen fungerar som ägarbevis för spelen så behöver du inte använda CD-skiva när du spelar, utan kan starta spelet direkt via Origin. Inget mer byte av CD-skivor, allt går att fixa via Origin. :D Om du har spelen registrerade på hemsidan, vill säga. :)

Origin kan verka lite krångligt, men det är rätt så praktiskt när man väl lärt sig det.

Bra fråga, på det där med offline. Jag kan testa och se. Jag har flera spel via Origin. Jag kopplar ner mitt internet och testar!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

PennyIIXC
0

Hur gick det att spela offline?

Har avinstallerat alla expansionspaket jag hade, reggat alla på thesims3.se och nu är det bara orginalspelet som ska avinstalleras…går det? NEJ.
Får upp en arg ruta om att stänga av alla öppna program, men har INGET program öppet utom just rutan för att avinstallera.
Har startat om datorn x antal gånger.

Åååh vad allt är jobbigt.

Ringde till El-giganten och frågade om de kunde hjälpa mig installera allt det här och fixa så att det GÅR att spela.
Javisst! svarade dem, men det skulle kosta 500 spänn. SUCK.

PennyIIXC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här kommer upp när jag försöker avinstallera programmet..

Mitchika
0

#3 Oj, glömde uppdatera! Det blev lite krångel här hemma med andra saker.

Det gick inte så bra… varje gång jag kopplade från internet, testade att spela och sen startade programmet så kopplade datorn automatiskt upp mig igen…!

Jag vet att det funkar att köra spel via Steam i offlineläge, men Origin är jag osäker på… jag tror det, dock?

Jag kan testa med min andra dator, som har Originspel men som förlorat internet. Det får jag ta senare, dock, då den datorn är avstängd och av goda skäl…

#4 Oj, du verkar ha ett riktigt problem på halsen där… :S

Borde inte EA kunna hjälpa dig med just det problemet? Det borde vara något dom känner till åtminstone, men det är så mycket EA borde… jag har fortfarande inte förlåtit dom för slutet på Mass Effect 3, Extended DLC or not…!! (Sorry för off-topic, jag är allmänt arg och besviken på EA)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot