The sims 3 Krashar!
Min The Sims 3 klient fortsätter att krascha med ojämna mellanrum och jag har haft det här problemet väldigt länge nu, det är sjukt irriterande. Jag har sökt och funnit många andra trådar på forum där folk har samma eller liknande problem, testat alla eventuella lösningar jag kommit över men ingenting fungerar! Jag har pillat bland cache-filer, tagit bort custom-material nedladdat från EA, ominstallerat från scratch, provat olika inställningar i både Windows och The Sims 3, you name it.
Det som sker är följande (säker på att många känner igen detta):
Spelet hänger sig totalt, utan förvarning eller felrapport. Ett felmeddelande ***** upp gällande filen d3d9.dll.
Jag vet inte exakt vad denna fils funktion är men den ligger i system32-mappen och dom jag frågat _tror_ att det kan ha något med mitt DirectX att göra. Jag använder Windows XP och har den nyaste versionen av DirectX tillgänglig för mitt operativsystem (DirectX 9.0C). Spelet har tidigare fungerat utan problem, på samma dator med samma installation av Windows XP. Detta är helt enkelt inte okej, då jag och de många fler som jag vet har samma problem faktiskt betalat för spelet. Om någon har en fungerande lösning eller åtminstone kan förstå anledningen till att detta händer är jag ivrig för svar!
Min första fråga är Spelar du på en Laptop?
Nej jag spelar på en stationär dator !
Även fast du spelar på en stationär, betyder det inte attt den har tillräcklgt med kapacitet, är inte så bra på sånt här, men den måste typ ha 2 eller något processor tror jag…
Hade en dator (stationär) so inte riktigt klarade sims3 förut, det krachade ofta vilket var väldigt jobbigt när man inte hade sparat, spelar för övrigt på laptop nu och har inte haft några problem…
Jag har 2 processorer redan , datorn möter upp kraven för spelet om inte mer ! , men ändå så krashar det jag har testat allt känns det som , av installerat och installerat om igen , jag har uppaderat alla drivrutiner snart fem gånger känns det som ! jag har öka prestand i stället för att det ska vara snygg för att få det att lagga mindre också , men det fastnar fortfarande och krashar i mellan åt , det ända som skett är att jag kan spela lite längre än vad jag kunnat innan det krashar !
Jag är bara väldigt trött på det hära för det känns som man försökt allt och inget funkar och jag har även testat köra utan eget innehåll , för det ända grejerna jag laddat hem är från EA store !
kan det vara något med den nya patchen ? för jag har fått flera svar på forumet på The sims 3 hemsida som verkar haft många problem sen den nya patchen !
Den slutade även krasha efter ett tag när jag hade installerat Generationer ! , sen började krasningar igen efter Showtime …?
Har du testat att ominstallera Directx?
När du avinstallerat Directx, kontrollera om följande filer finns kvar i din System32-mapp:
d3d10.dll
d3dx10_33.dll
d3dx10d_33.dll
Nucleus.dll
d3dx10.dll
d3dx10d.dll
dxgi.dll
Om dem gör det har du ett fel i ditt windowsregister. Rör inte windowsregistret om du har problem med det om du inte är absolut säker på hur du ska göra. Och om du vet hur du ska göra, glöm inte:
SÄKERHETSKOPIERA FÖRST, sen redigera =)
Jo det kan vara något med den nya patchen då jag inte kunde starta mitt spel efter det.
Jag har inte den patchen alls just nu och spelet säger inte att jag ska uppdatera heller, har försökt uppdatera igen men det finns ingen ny säger den. Jag har 13.0 nu …
Krusing: Tack ska testa det , men har avinstallerat directx ett antal gånger och installerat om , men ska testa och göra det där du sa se om kan vara något fel på det sättet …du menar , men hoppas inte det !
Om du ska redigera registerfilerna kan du göra en säkerhetskopia med verktyget Säkerhetskopiering. Det ska finnas på din Windows-skiva. Har du OEM kan du skapa en skiva för säkerhetskopiering, i så fall kan jag hjälpa dig med det.
Säkerhetskopian är en kopia av systemets aktuella inställningar och alla registernycklar. Om du redigerar en nyckel och systemet inte fungerar efteråt kan du återställa det med hjälp av kopian.
Om du inte kan göra en säkerhetskopia avråder jag dig från att redigera windows-registret. Om du fortfarande vill försöka med vad hjälp du kan få av mig är det på egen risk.
Hör av dig när du är redo.
Lycka till! =)
Tack för hjälpen och svaren ! , jag har u dock installerat Windows 7 på datorn och har directx 11 så nu ska vi se om detta kan göra någon skillnad få ordning på The sims 3 , ger mer uppdatering om detta :D