Min största utmaning hittills...!
Jag har råkat ut för en väldigt vanlig bugg i Sims 3, som andra kanske känner igen och andra kanske inte gör det. Panelen där man ser simmarnas behov, önskningar, pengar, tid o.s.v har försvunnit. Den är totalt nollställd vad man än gör.
Tidigare var även porträttpanelen försvunnen, men den lyckades jag få tillbaka efter lite trixande. Nu ska jag ge mig in ännu mer på djupet när det gäller buggar och glitchar med spelet. Många personer på internet har samma problem och orsaken är fastställd. Den är INTE modrelaterad med största säkerhet, då personer utan mods även har råkat ut för det.
Det värsta med det hela? Det är Eithans familj som har råkat ut för buggen. Japp, Eithan den Evige. Jag har dock lyckats rädda själva simmarna, både Eithan och anden Kim! Så även om alla räddningsförsök skulle misslyckas har jag dom två kvar. :D
Så familjen fortsätter oavsett, men tyvärr utan husdjuren om jag inte kan reparera gamla sparfilen. Det ska bara bli kul och se om jag kan tackla den här buggen. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Wow, på grund av allt det här buggfixandet har jag nu mer mods installerade än jag svor att ha.. :O
Totalt 17 stycken, där flera är core mods dessutom. Vad jag vet orsakar dom inte konflikt med varandra. Ska dubbelkolla det för säkerhetsskull.
Jag gjorde ett halvt framsteg!
Jag fick tillbaka Eithan (som var försvunnen), samt att jag kunde se hans livsönskning och önskningar igen! Men pengarna förblev borta, samt humöreffekterna, behoven och liknande.
Plus att jag nu förlorade porträttpanelen igen… Argh!
Nästa framsteg var att jag den här gången kunde spara hushållet samt hela huset i familjekorgen! Det har inte gått att göra innan utan att spelet hängt sig på grund av buggen/glitchen. Undrar om glitchen sitter kvar om jag flyttar in familjen på en ny sparfil?
Utmaning avklarad, typ! :D
Eller, halvt då. Jag lyckades inte reparera den korrupta sparfilen, men tack vare alla buggfixande mods så klarade jag av att spara hela hushållet med hus i familjekorgen. Efter det var det bara att göra en ny spelomgång, välja hushållet och flytta in dom igen.
Samma plats, samma kvarter. Allt var normalt, allas relationer inom familjen bestod, familjeträden på husdjuren var oförändrade, Eithan den Evige är fortfarande mästermagikern I know and love…! :D Plus att huset var precis som det lämnades, fullt dekorerat med sina möbler och belöningsföremål jag hade köpt. :D
Så nu lär Eithans äventyr fortsätta i en ny tråd igen! :D
Vad bra! :D