The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1985 ggr
Namiko
1

För fäst vid simmar?

Jag har ett helt nytt problem framför mig. Jag börjar bli lite ovillig att spela på min legacy, inte för att jag har tröttnat, det är snarare raka motsatsen. Däremot vill jag inte att mina simmar ska bli gamla och dö :P Jag har planer för nästa generation redan och är sugen på att ta mig dit, men jag känner mig inte redo än.

I vanliga fall brukar jag kunna spela igenom en generation på en dag när jag fastnar vid någon, har aldrig förut tänkt att jag ska dra ut på det hela bara för att få fortsätta tänka på och planera en viss sims liv.

Har ni samma problem eller är det bara jag som går in med för mycket känslor i spelet? :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tufsenmilano
0

Ibland så… Jag vill verkligen inte att grundaren av mitt legacy, Jazmine Forest ska dö! Jag tycker verkligen om henne.. Och jag gillade verkligen Trillian, men hon hälsar ju på ibland ändå.. Nejmen du kanske kan välja att spara simmen, om du vill spela med den senare.. :-)

Namiko
0

#1 Jag har sparat honom separat och hela hushållet/kvarteret (gjorde en backup på sparfilerna) men det har inte hjälpt. Ja, jag har fastnat totalt för Liam och gjorde det ungefär samtidigt som hans mindre trevliga sidor började visa sig :P Däremot är jag redan förälskad i nästa arvinge också och vill börja på hennes berättelse men jag klarar verkligen inte att spela mer än att jag får ihop till runt ett kapitel om dagen ändå :P Måste nog planera vidare så jag känner att det är värt att driva allt framåt igen.

Trillian har börjat gå mig på nerverna, hon är alltid i huset numera och leker med barnens leksaker, leker med barnen (åh, så hon älskar småbarnen och deras xylofon) och stör väldigt ofta Clara när hon går på toa eller badar av någon anledning :P Jag har dock inte hjärta nog att ta bort henne från tomten. Det är tur att resetsim får tillbaka henne i graven en stund iaf.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
0

Jag blir också väldigt fäst vid vissa simmar, så blir nästan ledsen när dem dör =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Smullis
0

Jag med, och ännu värre är det när djuren dör =( Klarar bara inte av det :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Namiko
0

#4 Jag brukar hinna bli less på djuren långt innan dom ens blir gamla :/

Smullis
0

#5 Jag också Oskyldig Men när jag köper gamla djur blir jag ganska ledsen när den dör :(

torpetskaniner
0

Jag kör inte legacy alls, blir för fäst vid mina simmar XD
Så de är odödliga ^^

Tufsenmilano
1

#4 I tvåan kunde man ju få Ambitions och Karriärsbelöningar, och då fuskade jag alltid till mig en telefon som gick till liemannen så att man kunde återuppliva döda simmar & husdjur. När min familjs lille katt Banjo gick bort klarade jag det inte och började nästan gråta, tror jag återupplivade honom typ 3 ggr.. :D

Pétit
0

Tvärtom för mig! Jag vill att grundarna  (eller någon arvatagare som har barn) ska dö så fort som möjligt för att jag ska kunna utföra idér med nästa sim.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Smullis
0

#8 Haha, ja så kan det bli ^^ Skrattande

Namiko
0

#9 Jag blir så så fort någon blir gammal. Tappar all lust att spela på den simmen och längtar tills den dör. När jag inte spelar legacy har jag åldringarnas livslängd inställd på typ 3 dagar :P Brukar alltid vilja driva allt framåt till nästa generation så fort dom fötts (tycker inte om att spela med barn och vill att dom ska bli ungdomar så snabbt som möjligt), men inte nu tydligen. Nu vill jag att ingen ska åldras på väldigt länge, trots att nuvarande arvingen inte ens har blivit vuxen.

Mitchika
0

Jag blir alltid superfäst vid vissa simmar, medan jag önskar andra till efterlivet så fort som möjligt… XD

Eithan är ett bra exempel! Jösses, vad fäst jag är vid honom. SimBoten Axel skulle jag inte klara mig utan heller! Den blyga lilla filuren har fått hederstiteln "Min gosboll" så jag daltar sönder honom… XD Jag och robotar… XD

Så finns det även en del andra familjer som jag inte kan låta dö heller. Dom har blivit tvångsmatade med Åldersstoppelixir och får leva för evigt att uthärda mitt spelande och min tort… jag menar, leva för evigt och ha det skoj med mig! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Namiko
0

#12 Åldersstoppelixiret är jag väldigt sugen på just nu, men det passar inte riktigt in i min legacy.

Jag tror att alla här är riktigt fästa vid Eithan så han får du helt enkelt inte göra dig av med.

BunnyWunny
0

Med djuren blir jag less direkt men med simmarna vill man inte att vissa ska dö.

Always <3

Mitchika
0

#13 Njae, det blir problem i ett Legacy. Enligt dom flestas Legacyregler får dom ju inte ens användas..

Aww, är det så många som gillar Eithan? :D

#14 Jag blir jättefäst vid djuren och blir jätteledsen när dom dör. Däremot kan jag erkänna att i vissa familjer blir dom en börda. Som i Eithans och anden Kims familj, där dom har fått för sig att varje herrelöst djur som dyker upp på deras dörrtrappa måste tas in i värmen och få bo där…

Jag älskar deras sätt att tänka, men… med alla dessa djur, hur ska dom någonsin kunna ha råd, tid och plats med barn!? XD XO

Namiko
0

#15 Inte enligt mina heller, även om jag faktiskt tillåter mig att gå ifrån reglerna när det krävs för berättelsens skull, men jag vet inte hur jag skulle förklara att han fortsätter vara ung när resten blir gamla och dör.. Jag får helt enkelt komma över det och spela på familjen för mig själv på annat håll senare.

Jag är nog lika fäst vid Eithan som jag är vid Liam och med tanke på att han var anledningen till den här tråden så säger det nog rätt mycket.

Mitchika
0

#16 Jo, ibland krävs det att man vandrar bort lite från reglerna. Jag försöker mestadels låta bli och anpassa historien efter reglerna, men ibland är jag lite stygg.. Oskyldig

Det säger jättemycket! :) Jag håller på att installera I Rampljuset på den här gamla datorn nu och ska se om jag inte kan fortsätta på Eithans familj här nu när den nya datorn är inne på reparation. :D

Namiko
0

#17 För mig handlar mina frånsteg från reglerna mest om att använda någon vanlig livsbelöning, eftersom jag egentligen ska spela helt utan dom. Det är mest för att underlätta saker för mig när det verkligen inte går som jag vill och för att kunna garantera trillingar ibland. Så det ändrar väl inte historien egentligen.

Mitchika
0

#18 Jo, det är liknande här med. Plus för att reparera buggar, naturligtvis. Mina mods ger mig dock ett övertag som jag kämpar emot för att inte missbruka ibland… Oskyldig

Namiko
0

#19 Jag försöker att inte utforska mina mods så mycket nu när jag väl skaffat dom. Har dom mest för att få fart på resten av kvarteret då det mest bara var gamlingar kvar och nästan ingen skaffade barn eller ens partners. Så dom gör inte mycket med själva familjen.

Mitchika
0

#20 Mina borde inte göra det, men det är så frestande!!

Jag tycker att min manliga arvtagare ska få gifta sig med den snygga grannkillen och ändå kunna få biologiska barn! Men nej, låt bli moden och följ klassiska reglerna…

När tiden är inne så kommer mitt specialLegacy att påbörjas, men inte nu…!

Namiko
0

#21 Jag kommer garanterat göra en stad med enbart tjejer nån gång och använda mig av den biten :P

Mitchika
0

#22 Gör det, så gör jag en stad med enbart killar! :D

Då kan Eithan få vara grundsimmen också. :D Fast då måste man ju se honom dö tillsist… Gråter

Namiko
0

#23 Äh, med tanke på att hela staden är lite orealistisk så kan man väl köra med lite "magi" eller vad som helst och låta honom leva för evigt medan alla andra blir gamla och dör :P

Jag har dock planer på ett helt annat legacy innan och jag jobbar på den staden just nu. Kommer att bli lite mystiska saker i det om jag bara lyckas lista ut exakt hur jag ska göra. Har två olika "start-scenarion" i huvudet just nu vilka kan leda till två väldigt olika berättelser.

Jag har lite panik med Liam nu, han blir snart vuxen och hela jag skriker bara "Jag vill inte!" :P Det är ju inte som att han blir gammal eller är nära att dö..

Mitchika
0

#24 Eithan blir familjens eviga gamla patriark som alltid lever och finns där och kritiserar ny inredning, nymodigheter och familjens beslut och förhållanden! :D Vilken underbar roll, det skulle passa honom som hand i handsken!

Och i slutet av Legacyt kommer magiska anden Kim in och ger Eithan ett Ung-på-nytt elixir och sen lever dom lyckliga i alla sina dagar! :D

Jag har tre Legacyn på gång och jag borde satsa på dom tre och eventuellt avsluta ett av dom innan jag väljer att starta ett nytt. :)

Men jag har ju så mycket planer och idéer…! :D

Stackars Liam… och stackars dig, det är aldrig kul att förlora sina favoriter… :( Jag grät nästan när Savior dog i mitt Sims 2 Legacy… jag hade fäst mig så fruktansvärt vid honom!

Namiko
0

#25 Det värsta är nog att jag vet att jag inte skulle tåla honom som person om han fanns i verkligheten men jag har svårt att inte gilla honom som sim.

Jag tycker att det låter som en jättebra idé. Jag funderade faktiskt på att göra något liknande med Trillian vilket hade gått utmärkt att förklara med hennes bakgrund men bestämde mig för att låta bli.

Strunta i vilken ordning du utför sakerna i. Börja först på det som känns roligast :) Är kanske bra att avsluta vissa saker innan man börjar på för många dock.

Mitchika
0

#26 Haha, precis! Om jag mötte Eithan i verkligheten skulle han troligtvis gå mig på nerverna ett antal gånger… XD Men som sim är han min lilla favorit. :D (Säg inget till mina andra simmar, dom kommer bli förkrossade! :O)

Det är ju en rolig tanke…! Jag tror jag vet vem Eithan skulle få föra vidare sitt Legacy med också. En kille från Kina som jag har jättesöta bilder på Eithan med! :D NOTERA att Eithan INTE har varit otrogen mot anden Kim!! Det skulle jag ha skrivit om omedelbart i hans tråd om så var fallet och det skulle Eithan aldrig göra heller! :O  Det är en annan Eithan (jag har flera… XD).

Jo, det har du rätt i! :)

Men fyra Legacy vore ganska jobbigt att ha koll på och jobba med. Projekt Varg, Vampire Legacy, Familjen Carver och så Eithan på sidan av får funka. Sen gör jag nog Eithan till en Legacy när jag har avrundat dom andra lite mer. :)

Namiko
0

#27 Mjo, jag hade nog inte orkat med mer än ett legacy åt gången rent mentalt. Det är så mycket att hålla reda på med bara en familj tycker jag och generation 4 är knappt påbörjad, är ju en bra bit kvar så länge spelet sköter sig.

Liam och jag hade troligen hamnat i ett rejält slagsmål ganska snabbt om vi träffades. Jag brukar inte slåss, har bara gjort det med en person någonsin och Liam är en värre variant av just den personen.