Varg Legacy
Nu har jag med mycket möda och besvär äntligen fått fixat min vargfamilj. Det här legacyt utspelar sig i Appaloosa plains och det är Casper Tornefjäll som håller koll på mina vargar. Alltså min skogsvaktare.
Mina start vargars namn är; Faster (Alfa), Eye (Beta), Tattoo (Medel, vad det nu hette ^^') och Fatima (omega).
Kommer en bättre presentation på mina vargar senare och så Casper, men har inte tid att skriva mer information just nu. (:
- Faster som är på bilden
I give you all my love, rabbits...<3
Åååh, så fin! :D Vilken vacker ansiktsteckning! :D
Vad roligt med någon annan som vill delta i Projekt Vargutmaningen.
Följer självklart! :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Följer ^^
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
följer
Always <3
#1, Ja, han är min lilla favorit hittills. C;
Här kommer mina vargar skrivas upp.
Namn: FasterPälsfärg: Vit med bruna inslagÖgonfärg: Bärnstens färgadeKön: HaneRang: AlfaGeneration: 1Egenskaper: Aggressiv, Jägare, --Upplärda egenskaper: Inga ännu
**Det är han på bild två med simikonen ovanför.
Namn:** FatimaPälsfärg: VitÖgonfärg: Ljus blåaKön: HonaRang: OmegaGeneration: 1Egenskaper: Blyg, Tyst och ÄventyrligUpplärda egenskaper: Inga ännu
**Den helt vita på bild två.
Namn:** EyePällsfärg: SvartÖgonfärg: Ett brunt och ett blåttKön: HaneRang: Beta (?)Generation: 1Egenskaper: Jägare, Vänlig, --Upplärda egenskaper: Inga ännu**Den svarta på bild 1.
Namn:** (Jag vet, pinsamt men sant. Jag glömde namnet xD)Pälsfärg: Vit med gult/ljusbruna nyanserÖgonfärg: BrunaKön: HonaRang: Medel (?)**
Generation:** 1**
Egenskaper:** Lekfull, ljudlig, vänligUpplärda egenskaper: Inga ännu**
Den gul/bruna på bild 1.
Obs, detta kommer ändras med tiden. ;)**
Följer :D
Följer :D
Kul att ni vill följa! :D
Tänkte ta en snabb presentation på Casper innan jag sätter igång. (:
Casper Tornefjäll är en natur älskare och har alltid varit fashinerad av de få vargar han har sett i Appaloosa plains. Fast den senaste jakten har tagit hårt på vargarna så han bestämmer sig för att försöka få vargstammen att komma fram i ljuset igen. Han är en bokmal och ska försöka inskaffa pengar på att skriva en bok om vargarna i reservatet. Han är själv en ensamvarg och gillar att bo ensam. Han är också en duktig fiskare och en mycket vänlig själ.
Följer! :)
Casper skriver
Vargarna har varit lite vaksamma då de kom till sitt nya revir. Många nya dofter från alla håll. Och vargar som man aldrig sett förut. Själv har jag väldigt lite pengar och det räckte ändast till någon matkopp och lite leksaker de ska kunna få roa sig med. Och det mest nödvändigaste för min del. Det blev några små krumbukter då rangarna skulle ordnas mellan dem. Men till sist tog Faster till sig rollen som ledare och de har börjat ställa sig in för det.
De har nu börjat lugna ner sig en aning och det ända som jag känner en liten oro för är Fatima. Tiken som verkar ha lägst rang av dem alla. Vår andra dam har inte riktigt tillåtit Fatimas närvarande och givit sig på henne lite nu som då. Men vi får hoppas att de låter varan vara ifred senare.
**Flockens tankar - Fatima
**Nu har allt börjat lugna ner sig igen. Den förut så arga tiken har plötsligt börjat visa en vänligare sida, kanske var hon bara osäker som alla oss andra i början? Men hon och den svarta har nu börjat gnabbas hel del, jag tror det är rangen som ställer till allt. Själv håller jag mig bara undan, det är lättast så. Fast den svarte hanen har varit väldigt vänlig mot mig, fast jag är fortfarande osäker på vad de vill. Hanen som går på två ben och luktar konstigt ger oss mat och badar oss om vi fått loppor… Förutom mig, jag vågar inte lita på honom. Han skrämer mig. Men nu har tiken och den svarte slutat med sina bråk, jag tror det är tiken som fått den större rollen som Beta till slut.
Men plötsligt så vaknade jag av högljudda gläfsande och fräsanden. En tvättbjörn hade kommit in på vårt revir och börjat stjäla av vår mat! Alfa rusade som tur snabbt dit och jagade bort tvättbjörnen, som inte var så gärna på att gå därifrån. Och inte var natten slut där heller! Bara nån timme efter det hade en herrelös hund smitit sig in på vårt revir och Alfa fick ännu en gång jaga bort främlingen.
Kanske kan man få trygghet här också?
Bra!
Always <3
**Casper skriver..
**Vargarna har kommit varandra mycket närmare, och de små bråk som bjöds på innan har svalnat. Ännu en gång kom den förargade tvättbjörnen till tomten, jag har aldrig varit med om något envisare djur! Men det som börjat oroa mig är att tikarnas magar har börjat bli större, är det valpar som väntas? Jag som trodde att jag skulle hinna göra färdigt stängslet innan dess, för valparnas egna säkerhet. Men inte…
**Casper skriver…
**När jag kom hem från jobbet i bokhandeln så möttes jag av en härlig syn! Valpar på gården. Jag ville inte störa flocken med att komma för nära. Men jag måste ta en titt ändå! Den ena tikvalpen som verkar vara dotter till Faster och Tattoo hade precis sin fars teckning i ansiktet! Jag bestämde mig för att kalla henne för Trash. Sen en hanvalp med svart/grå teckning på ryggen. Troligen son till Eye och Fatima som jag bestämde mig för att kalla Kim. Valparna verkar friska, och flocken har blivit ännu mer vaksam!
(Inte de bästa bilder på valparna, men får duga tills de blir större. ^^')
Snygga vargar du ha gjort! :) Mina såg ut som klumpar haha :D
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#15, Tack! :) Det tror jag inte på! ;D
Tillsist måste Casper börja fundera vad han skulle göra med sina vargar. Han kunde inte fortsätta med så många då de tog så mycket simdalar som han till slut lyckades knapra ihop. Så han ringde till en gammal vän, och han var genast på hugget att hjälpa Casper. Så någon timme efter det kom han dit och han tog med sig Fatima hem till sig. Han hade ett fint ställe där hon kunde få lugn och ro. Såklart var det ett svårt val och i framtiden kanske fler vargar kommer flytta dit, men de fick börja med Fatima för denna gång.