The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 4696 ggr
[Eleya]
0

Varför spelar du?

Fick frågan på jobb idag: Varför spelar du, blir det inte långtråkigt?

Förra veckan sa en kollega att han aldrig fastnat för Sims spelen (Förståligt, män vill bara skjuta och döda)

Varför fastnade ni?

Förra veckan räknade jag ut hur länge jag har spelat eller haft Sims i mitt liv och kom fram till 11år! Jag fick en piratkopia av första The Sims-spelet i 6'e klass av en tjej som också fortfarande spelar.
The Sims 2 spelen tyckte man ju var fenomenala jämfört med första och jag köpte alla expansion- och prylpaketen. Nu när 3'an kom ut kan man inte låta bli att få abstinens efter en veckas icke spelande och jag hänger flitigt med alla utgivningar av nya expansion- & prylpaket.

JAG ÄLSKAR SPELEN! Det finns inget roligare att få som man vill, skapa vemman vill, göra vad man vill och leka gud..för en gångs skull!

So? Varför kan inte ni sluta spela?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Övrigt" / Pandiz sajtvärden

LosGinos
0

Det är väl känslan av att kunna bygga något :D!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

21Guns
0

Jag tror jag fastande för att man kunde kontrollera folks (simmars) liv och liksom skapa vem van vill. Är en person som gillar att skapa så det passade ju mig ;P

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

SimsBrooke
0

Jag spelar för att jag tycker det är roligt. Nu har jag inte spelat på länge för att jag har börjat plugga och ingen ork för datorn typ..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thiah]
0

För att man får bygga hus och människor och liv. Jag kan spela under en hel dag i etapper.

jjoy
0

Alla möjligheter! De är nästan oändliga.

Och så gillar jag ju att skapa och ha bestämma över någons liv! Allt blir ungefär som man vill att det ska bli, liksom äntligen få exakt som man vill ha det ;)

SimsBrooke
0

Kan även sitta en hel dag utan att ens tänka på det

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

iidajjackson
0

Jag har spelat sims sen 2003 (när jag var 6 år), det var då min kompis spelade sims 1 hela tiden, sen så fick jag mitt första sims (sims2) när det kom ut 2004 och sen dess har jag spelat det hela tiden ^^ har alla sims2 och alla sims3 xD men jag är så fast för det för att det är så verkligt, lixom allt kan hända (; sen spelar jag det såklart för att det är as kul! ^^

southdakota
0

Jag tycker det är väldigt kul (I alla fall periodvis), speciellt möjligheten att skapa generationer och liksom "historier". Skrattande Sedan att göra karriär, skaffa barn… liksom styra någons liv. Flört Är även ganska kul att bygga hus och möblera. Glad

[Wideudde]
0

Jag spelar för att det ibland är skönt att fördriva tiden med något mer underhållande än TV:n, blir för mycket reklam. Visserligen spelar jag andra spel med men dessvärre tar det ibland lite tid från när man egentligen borde plugga till en salstenta eller liknande, men men.

[Mastre]
0

När jag var liten brukade jag bygga upp små samhällen med hushåll med mina klippdockor. Jag hade affärer där de köpte sina kläder, skola till barnen o.s.v. När The Sims kom som datorspel var det lite som att återuppväcka min gamla kärlek Glad.

Jag gillar också att styra deras liv, och att få dem att göra det bästa av sina förutsättningar (även om jag ibland också skapar en rapande, otrogen karl som ligger och stinker på soffan hela dagarna…).

naaw
0

Jag spelar också periodvis samt andra spel förutom sims, men varför jag spelar just the sims är för att det går att variera så mycket!

Man kan vara kreativ (som jag tycker om) och skapa hus, fina trädgårdar, familjer ect. Man kan leka god gud och hjälpa simmarna att uppnå sina mål eller så kan man leka ond gud och förstöra för dem. Man kan som sagt skapa snygga hus och inreda dem. Man kan skapa normala simmar och konstiga simma. O.s.v…

Oj, nu blev det lite "wall of text" men hoppas att det är okej ändå :3

[Eleya]
0

Nu har jag också fått hem Kvällsnöjen och är halvt som drogpåverkad..haha. Jag har inte spelat på hela helgen, så jag kan knappt berga mig att koma hem ikväll och mysspela.

Är det någon mer än jag som önskar att simarna kunde trolla som i makin magic och skaffa husdjur som i 2'a spelet (kommer ej på namnet).

Onslow
0

Jag kan tycka att det är långtråkigt ibland, men när man kommer på något att göra blir det ju jätteroligt. :) Hade tillexempel ett "katthem", där jag adopterade katter (Sims 2 djurliv <3) och sålde dem till simmar i området. Det var kul. :) Sen att jag har alla Sims 2 som kommit ut (alla expansioner och prylpaket) det är en annan sak. xD

Har även Sims 3 Destionation Världen, det är helt sjukt kul! … Tills man har klarat alla uppdrag och gravkammare vilket tog mig väl ungefär 1-2 veckor. Det blev jag faktiskt väldigt besviken av. Jag har funderat på att köpa Kvällsnöjen, men om det är lika trist som Nattliv så är det inget för mig. Jag har inte de pengarna just nu (de ska räcka till ett par meter tyg till mina Cosplaygrejer, ca 20-30 mangaalbum och 3 animefilmer..) om det är tråkigt.
Tips på saker att göra i Sims 3 någon? :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

BunnyWunny
0

Det är samma anledning till varför jag skriver berättelser. Det är liksom att få fly sitt eget liv och skapa någon annan som är något man själv inte kan bli.

Always <3