Byta hushåll i TS3
Ja, hur gör man egentligen för att slippa få saker förstörda?
Alltså simmarnas önskningar, och även relationerna verkar skadas av att man byter hushåll, om så bara för några sekunder.
Hur gör jag för att slippa det här?
Jag har också lagt märke att önskningar försvinner och tycker det är synd =( Då en av mina simmar ville ha 20 barnbarn =(
Vet inte alls vad man kan göra dock för att inte förlora dem, eller ja det finns väl ett sätt att inte gå ut från hushållet. och gå in i ett annat =(
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag vill fråga om det här igen.
Finns det något mod för att fixa det här? Jag kan inte riktigt se någon anledning till varför önskningar och möjligheter måste strykas för att man byter hushåll.
Jag har "lärt mig leva" med just det där om önskningar, men…
En sim, Gaiana Fox, fick som uppdrag att gå till Egypten, desarmera en fälla, åka hem och rapportera det.
Sagt och gjort. Jag gjorde TVÅ tripper till Egypten, tills jag fick det ordnat, åkte hem och skulle rapportera.
Simmen jag skulle rapportera till, var en annan av mina simmar, Uzoma Ndidi. När Gaiana åker för att prata med Uzoma, är hon alltid instängd i stallboxen och kan inte komma ut.
Man kan ju inte heller ändra saker (köp/byggläget) när man är hos ett främmande hushåll, så jag fick (då Uzoma varit instängd där i flera dagar) byta till Ndidi-hushållet, och släppa ut Uzoma (som var "bindgalen" av att vara instängd så länge).
Jag får Uzoma att hälsa på Gaiana, och byter hushåll till Fox-hushållet, så Gaiana kan rapportera till Uzoma, som är på besök. MEN - då är hela uppdraget borta, det finns inget att rapportera.
*FACEPALM*
Dumma Electronic Arts.
En till sak med Ndidi-hushållet… jag fick idén att "dela upp hushållet", så att jag kan flytta Uzoma därifrån, tillfälligt.
GREJEN ÄR BARA DEN, att klickar jag på vilket hushåll som helst (när man är i "ändra stad-läget") så ska det ju komma upp små knappar som byta hushåll, vräka, dela upp hushållet, osv.
Det händer alltid - utom med Ndidi. Aldrig.
Varför är det så?
(De har två simmar och sex husdjur. Samma funktion fungerar utmärkt med de andra hushållen som har en sim och en katt, en sim och sex hundar, och två simmar och fyra husdjur, respektive.)
Äntligen fixade jag det, kanske bara på ett lite underligt sätt…
* Gaiana Fox måste nå Uzoma Ndidi för att slutföra sitt Egypten-uppdrag.
* Uzoma sitter FAST i sitt stall (med hästen/zebran), och varken sim eller zebra har synts ute i kvarteret på mycket länge (för att de sitter fast).
* Jag skulle kunna gå in i hushållet, ta loss Uzoma och sedan gå tillbaka till Gaiana, men då har hennes uppdrag försvunnit, vilket gör det meningslöst.
* Jag försöker installera ett mod som gör att jag kan byta hushåll utan att önskningar och uppdrag/möjligheter försvinner - ingen verkan.
* Jag vill splittra Uzomas hushåll så bara hon flyttar ut (det finns en till vuxen i hushållet) men av någon anledning vägrar vräka/slå ihop/dela upp/byta till-knapparna att synas på just Uzomas hushåll. Med de tre andra fungerar det utmärkt.
* Jag vill kunna vräka Ndidi-hushållet men vill inte bli av med huset.
Det går inte att bara klicka "vräka" då knappen inte finns, så allt jag kan göra är att använda "riv-knappen" nere i menyn och klicka på deras hus.
* Spelet säger att jag inte kan riva huset utan att vräka hushållet först, och ger mig två alternativ - flytta ut dem med huset och sakerna, eller bara flytta ut dem (hus och föremål lämnas kvar, enligt spelet).
* Jag väljer det senare, men då jag ju egentligen "bad om" att få huset rivet är det vad som händer, och ingenting lämnas kvar, som det stod. Jag kan splittra hushållet nu, men de andra har inget hus att flytta tillbaka till…
* Jag prövar det andra alternativet, och vräker dem MED sitt hus. Sätter tillbaka huset där det var, och det är samma sak, jag kan inte dela upp hushållet.
* MEN - sedan kommer jag på en sak, och får göra om det hela.
Jag flyttar ut dem med huset, placerar tillbaka dem med sitt hus, och när jag går dit (via Gaiana) för att hälsa på dem - så står hela hushållet på gatan, för att jag just "vräkt dem" och flyttat in dem igen. Och aldrig har jag behövt byta hushåll.
HAH! Där fick du, Uzoma. Inget mer gömmande i stallet för dig.