kostad för husbygge?
Hur mycket tror ni det kostar att bygga ett hus helt från grunden? alltså ett hus på 100 kvm typ?
kanske inte har jättemycket med er sajt att göra men någon här kanske jobbar med detta? eller har byggt hus själv?
(ett riktigt hus)
Wow, snacka om att jag blev överrumplad av den här frågan! XD
Det måste nog variera jättemycket, beroende på vad för material man väljer att använda, antal våningar, arbetskraften man väljer o.s.v.
Tror det är många faktorer som måste räknas in om man ska kunna komma till en ungefärlig kostnad. Jag kan tyvärr ingenting om sånt, men blev nu intresserad själv. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Anledningen till min fråga är för att jag och min sambo har tänkt (mest jag) att köpa ett billigt sletet hus för absolut max 400 000 och sedan total renovera det till så man vill ha det, man köper huset helt beroende på läget (tycker det är superviktigt). Men förut kom jag på att man kanske kan komma undan billigt om man BYGGER ett hus istället.
Jag känner ett par på 60, för 30 år sedan köpte dom ett enplanshus som var precis färdigbyggt, kommer inte ihåg vad det kostade exakt men i dagens pengar kanske det kostade dem 1,5 miljoner.
Om man då tänker på att huset var NYBYGGT så måste dom som byggt huset vilja ha en bonus när de säljer huset, alltså kan inte huset ha kostat att byggt 1,5 miljoner eftersom de såldes för så mycket. Det huset var enplans med ett kök, stort vardagsrum, tre sovrum, trättstuga, två badrum och ligger i en dyr kommun.
#2 Vilken skoj idé! :D
Hiskeligt massa jobb, men det måste vara kul i slutändan. :)
Men det gäller att ha koll på marknaden och att ha lite kontakter som kan hjälpa en att få tag i byggmaterial lite billigare skadar ju inte heller. Har man kunskaperna, tiden, pengarna och rätt läge så undrar jag om det inte är billigare att bygga huset själv.
Oavsett så blir det en häftig upplevelse, både byggandet och sen att bo i ett hus som man själv har byggt. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Eller hur, jag som ÄLSKAR att bygga the sims hus :D
Tänk att få göra ritningen till sitt riktiga hus, shit. Ska nog spela nu och drömma mig bort lite :P
Vad tror ni om detta företaget? där är husen billiga :)