The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 4274 ggr
SimsBrooke
1

Bojkotta the sims 3 dag

Kolla på detta så förstår ni mer. 
http://www.youtube.com/watch?v=vQAoAxfPMTU&feature=youtu.be

Tydligen så ska man bojkotta the sims 3 mellan den 18-19 februari. Jag hängde inte riktigt med vad Curtis Paradis sa så om någon vänlig själ vill göra så jag hänger med uppskattas detta =) Inte bara för mig men för andra också.

Men om jag förstod Curtis rätt så ska man hålla sig borta från allt som har med The sims 3 att göra, spela, gå in på ts3's hemsida. Detta har att göra med att EA vill ha mer pengar.

"Electronic arts lyssnar inte på oss spelare så ska det bli en demonstration mot the sims 3, Vi "får" inte spela spelet och om vi vill spela spelet ska vi spela the sims 2 eller the sims 1. Eftersom spelet är av högre kvalitet, bättre gameplay och det faktum att maxis lyssnade på vad vi ville. Vi kommer inte att hålla på att köpa ett spel som är värre och värre, EA, fixa det nu!"

Ovanför har jag tagit ur en facebook sida där detta står, jag har dock översatt detta till svenska.
https://www.facebook.com/events/170550486380586/ <- läs mer där..

Vi kan väl hoppas på att EA kan börja lyssna på oss eller åter lämna till maxis.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
0

putt

Mitchika
12

Jag kommer inte delta i bojkottningen, då jag anser att argumenten för den är löjliga.

EA lyssnar inte på oss!
Vad ledde till detta resonemang? Det faktum att dom inte kan spotta ut ett nytt expansionspaket/prylpaket en gång i månaden eller varannan månad? Att skapa dom tar tid. Sims 3 är mycket mer krävande och avancerat än Sims 2 och så är innehållet som skapas i det.

EA släpper inte det vi vill ha (väder, till exempel).
Fick vi inte Husdjur, Destination Världen och bättre jobb i Drömjobb? Väder och liknande funktioner är otroligt komplicerat. Världen och spelet tar tid att ladda som det är. Föreställ er hur lång tid det kommer ta att ladda saker och ting om det dessutom ska laddas väder överallt, snö, regn, löv som flyger, träd, buskar och växter som ändrar utseende med årstiden?

Många spelare klagar redan nu på lagg, lång tid att ladda, slöhet, med mera. Föreställ er hur illa det kommer bli med väder. EA måste hitta sätt att få dom nya funktionerna att passa in bra med spelet utan att riskera att slöa ner och krascha spelet på vanliga datorer. Annars kommer dom att få skäll för det också, för att dom släppt en expansion som vanliga datorer inte klarar.

Dom fixar inte buggarna/släpper expansioner och prylpaket med buggar i sig!
Varför? För att vi spelare konstant pressar dom på att göra nya, bättre expansionspaket/prylpaket. Hur ska dom hinna med allt? Dom försöker göra allting samtidigt, vilket leder till ett slarvigt jobb.

Borde dom anställa fler arbetare? Kanske. Men den nyanställde (förutom att kosta mer pengar) måste även lära sig hela programskriptet i Sims 3 och förstå sig på det till 100 %. En bugg i spelet kan orsakas av ett enda felaktigt tecken i programskriptet som behöver bytas ut, ändras eller tas bort.

För att hitta det felaktiga tecknet (det kan vara en 4, som behöver ersättas med en 8) så måste man gå igenom TONVIS med sidor av tecken, koder och kommandon för att hitta den. Då kan det finnas flera tusen likadana tecken inskrivna där och man måste testa sig fram och hitta exakt rätt tecken som orsakar problemet. Självklart har man en ungefärlig aning om vad det kan vara (i dom flesta fall) men det är en otroligt avancerad process.

Detta bara för att hitta en bugg, ett krångligt tecken. Sen måste dessa skripter skrivas från första början. Det här är otroligt avancerade grejer, som jag inte är säker på att jag kan förklara på ett enkelt och förståligt sätt, men en sak tror jag att jag fått fram.

Dessa saker tar tid! Det är avancerat och tar tid! Det kan ta dagar, till och med veckor, att fixa en bugg så enkel som att t.ex hundens jaktmätare inte stiger längre då den jagar.

Vi måste betala för saker och ting på SimStore!
Detta var nog det dummaste argumentet jag har hört hittills. Var kom "måste" in i bilden? EA är designare, dom skapar produkter som dom gör reklam för på SimStore. Gillar man dom, ja då köper man dom. Det är som att gå i en klädesaffär. Ser du en tröja du gillar kan du ju inte gå till kassan och vänta dig att få den. Du betalar för den.

Fördelen med SimStore, jämfört med att släppa saker i till exempel ett prylpaket, är att om en bugg uppstår kan EA fixa det mycket enklare. Dom får informationen om buggar från spelare, hittar felet och släpper både en patch till dom spelare som redan har laddat ner det samt ändrar produkten i SimStore så att framtida köpare inte riskerar att få det problemet.

**Men sakerna från SimStore buggar och krånglar till i spelet!
**Se övre texten om att dom inte fixar buggar i expansioner/prylpaket.

Pust… okej… tror jag fick med det mesta. Där har ni min åsikt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

myismyname
0

#2 WORD! Lite det jag försökte få fram i den andra tråden om samma sak, men mitt lilla inlägg blev mest luddigt, haha.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Mitchika
0

#3 Ja, jag såg ditt inlägg också i andra tråden! :D Tänkte samma sak. Sen såg jag på YouTubevideon som Pandiz länkade till och jag kände bara… meh. Lite som Curtis i videon verkade känna också… XD

Det finns inga vettiga argument till en bojkottning, helt enkelt. Folk ställer orimliga krav.

myismyname
0

#4 Jag har inte orkat se videon, haha

Once again; WORD. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

SimsBrooke
0

Jag vet tror inte att jag kommer delta på det där heller.. Man kan ju liksom inte få ett expansions/prylpaket varannan/ var tredje månad. Det tar ju långtid..

[pandes]
0

Nja prylpaket och sådant borde inte ta jättelång tid att göra, många privatpersoner gör ju möbler och kläder på mindre än en månad, och det är ju deras jobb så det borde gå snabbare.

Men dom gör ju ett nytt expansionspaket som snart släpps, är han dum eller? Han vet ju det och ändå klagar.

SimsBrooke
1

#7 Men om dem skyndar sig så kanske mycket blir fel och för mycke buggar att man inte kan spela. Så jag tror inte dem kan skynda på mer än vad dem gör.

Mitchika
0

#7 Vi kan inte jämföra kläderna som privatpersoner gör med kläderna och möblerna som dom på EA gör. Privatpersoner behöver inte tänka på alla små detaljer, alla risker som kan bli om man gör ett fel med programmeringen.

Privatpersoner gör kläder och möbler för sin skull och delar sen med sig med dom. Där finns ingen garanti för att dom funkar. Kombinerat med innehåll som du har som skaparna av kläderna/möblerna saknar kan det resultera i att spelet kraschar, till exempel. Det KAN leda till allvarliga problem som i vissa fall kan vara svåra att reparera.

Så får det inte prylpaketen som EA släpper riskera att göra. Det får inte krocka med redan existerande innehåll. Det vore katastrof. Därav måste allting programmeras och bedömas mycket noga. Därför tar det tid.

eeeliiinnn
0

jag fattar inte det där.. vad är bojkotta igentligen? :o

SimsBrooke
0

#10Här kan du läsa lite mer om vad Bojkotta är http://sv.wikipedia.org/wiki/Bojkott men helt enkelt man vägrar att till exempel inte köpa en sak. Men i detta fall är det att vägra spela the sims 3 och inte gå in på hemsidan.

[pandes]
0

#8 Ja vi ser ju med Husdjur. e har skyndat sig, jag såg listan med åtgärdade fel och den var absolut inte kort, det är en miljon buggar och inte alls roligt när det inte blir somman vill i spelet p.g.a buggar. Här är listan på åtgärdade buggar, det finns fler som de inte hittat lösning på, eller inte upptäckt än. Detta är inte bara buggar utan andra slarvfel.

ppdateringar i Husdjur

• När du adopterar en hund får du nu se om hunden är en liten hund eller stor hund.
  • Du blir nu varnad för att ditt husdjur inte kan ha de båda livslånga belöningarna "Aldrig illamående" och "Kräksautomat" samtidigt.
  • Ljudeffekterna när man slår ner en vägg spelas nu korrekt.
  • Kameran visar nu hela husdjurets kropp när man använder slumpen för att växla mellan små och stora hundkroppar i Skapa ett husdjur.
  • Fixat flera översättningsfel, tryckfel och generella textproblem för text i spelet.
  • Fixat de färdiga mönstren för vuxna hästsadlar.
  • Alternativet "Stäng av självstyre" för en markerad sim kvarstår nu genom flera spelomgångar.
  • Texten för minnet av att en fågel dör refererar inte längre till att simmen dör.
  • Interaktionen "Hitta byte" går nu att använda både på marken och katten.
  • Jagade brevbärare är nu korrekt angivet som minne.
  • Interaktionen "Gå på ridlektion" visar nu rätt ikon.
  • Önskan att "Jaga någon" visar nu rätt ikoner.
  • Önskan "Ha en första kyss" visar nu rätt ikon.
  • Hästmüsli kan inte längre säljas i snabbköpet.
  • Önskan att "Läsa en bok om ridning" visar nu rätt ikon.
  • Lagt till flera animationer av barnegenskaper.
  • Fixat ett problem som uppstod när spelarna gick till huvudmenyn medan hästen hoppade över ett hinder.
  • Fixat ett problem där dumma simmar klev av och sadlade av sina hästar i onödan.
  • Vägfinnarproblem under "Galoppera omkring" eller "Ta en åktur" på en häst har minskats markant.
  • Ett problem som gjorde att det inte gick att byta en sims kläder i Skapa en sim har rättats till.
  • När The Sims 3 Drömjobb är installerat placeras salongen ut korrekt när du startar ett nytt spel i Appaloosa Plains.
  • Hundar tar inte längre extra lång tid på sig att vakna när de sover.
  • Det är nu lättare att avgöra när maten är slut i fågelträdet och fågeln svälter.
  • Interaktionen "Ropa på husdjur" fungerar nu korrekt när din sim befinner sig på en allmän tomt.
  • Djurelixiret "Ung på nytt" kan nu användas på andra simmars tomter och allmänna tomter.
  • Ungdomar får inte minnet av åldersövergången till vuxen när en valp, kattunge eller ett föl övergår till vuxen ålder.
  • Vid användandet av eldgropen kan simmar inte längre grilla och äta hästgödsel.
  • Ett problem som förhindrar adopterade husdjur från att visas när man väljer en viss livslängd åt en sim har rättats till.
  • Katter väljer inte längre självmant att springa genom väggar eller helväggsfönster som om de vore dörrar.
  • Rutproblem som orsakades av att gå med en hund över bron i Bridgeport (i The Sims 3 Kvällsnöjen) har rättats till.
  • Ett problem som fick enhörningar att förlora sina speciella krafter när man använde fusket "Gör alla glada" har rättats till.
  • När man flyttar in ett hushåll med en häst på tomten vid Triumfvägen 1557 i Bridgeport (The Sims 3 Kvällsnöjen), fastnar hästen inte längre på tomten.
  • Enhörningens ben animeras nu jämnare om man rider i spelet med hastighet 3.
  • Ett problem som gjorde att två husdjur fastnade i varandra när de åt samma matbit på golvet har rättats till.
  • Småbarn kan inte längre få loppor.
  • Saknade minnen som rör simmar och enhörningar har återställts.
  • Interaktionen "Sniffa" kan nu utföras på kändissimmar när The Sims 3 Kvällsnöjen är installerat.
  • Simmar utan hundar kan inte längre få önskningen "Din hund vill gå till parken".
  • Valpar kan nu lära sig alla trick som de inte ärvt av sina föräldrar.
  • Spelet hänger sig inte längre på laddningsskärmen när man stänger SES och väljer Alternativmenyn > Huvudmenyn innan laddningsskärmen öppnas.
  • Simmar kan nu leda hästar genom grindar.
  • Simmar kan inte längre sprida ut hö från höstackar som används eller som någon har myspys i.
  • Ett ruttproblem för simmar som orsakades av att en rutt planerades mellan en sim och en häst som höll på med interaktionen "Led häst" har rättats till.
  • Din sim kan inte längre erbjuda sig att avla på andra simmars hästar eller använda andra simmars hästar som avelshingst.
  • Simmar får nu en prisplakett när de uppnår nivå 10 i ridfärdighet.
  • Simmar blir inte längre osynliga när de sitter på en häst under en flytt till ett nytt hushåll.
  • Soptunnor hoppar inte längre på plats när två hundar försöker använda interaktionen "Vält" samtidigt.
  • Adopterade husdjur blir inte längre levererade om det brinner på din tomt.
  • Ett fel som får simmar att nollställas när de håvar upp en död fisk ur ett akvarium har rättats till.
  • Ett fel som får simmar att nollställas när de utför interaktionen "Kolla veckans händelser" har rättats till.
  • Ett fel som får simmar att nollställas när de försöker ställa en enhörning i ett stallbås och samtidigt säger åt djuret att återvända till naturen har rättats till.
  • Flera ruttproblem som berör hästhoppningshinder har rättats till.
  • Rätt ikoner för ridning och kapplöpning har lagts till i önskningar och nyhetsmeddelanden som berör dessa färdigheter.
  • Könsbegränsade dörrar stoppar inte längre husdjur från att komma in i rum.
  • Husdjur får inte längre humöreffekten "Träningsutmattning" när de når maximal nivå i den färdigheten.
  • Husdjur visas inte längre som mål när du väljer interaktionen "Ta med drink till…".
  • Husdjursbilder i Adoptera ett husdjur-katalogen har fått förbättrad kvalitet.
  • En hästs energibehov förbättras nu om hästen skulle råka svimma.
  • En icke spelarstyrd sims husdjur återvänder nu till sitt hushåll på nätterna.
  • Föremål kan inte längre placeras på överdelar av väggar med stora ladugårdsdörrar.
  • Du får nu ett nyhetsmeddelande som talar om när en katt med jägarfärdighet inte kan hitta den sortens byte som ägaren har valt.
  • Några problem som berör adoption av husdjur i kvarteret och flytt/sammanslagning av hushåll har rättats till.
  • Stora hundar fastnar inte längre på en plattform när de står mellan kanten och ett annat föremål.
  • Hundar tar nu rätt färdväg när de ska äta från en sims tallrik på golvet.
  • Ett problem som gjorde att fåglar i fågelträdet visades på fel sätt har rättats till.
  • Stora fåglar visar nu tankeballonger när de använder taltyper som reaktioner.
  • Ikonerna för katternas väggdansarleksaker har förstorats för att matcha storleken och kvalitén hos andra föremålsikoner.
  • Hästar ploppar inte längre ut när de blir tillsagda att gå ut ur stallbåset när de står vid grinden.
  • Föl i ett stallbås kan nu utföra interaktionen "Gnägga åt" utan att tappa sin rutt.
  • Nyfödda föl har inte längre överdimensionerade eller konstigt placerade markeringar när de föds.
  • Ett problem där spökhästar inte försvann efter en viss tid har rättats till.
  • Katter utför inte längre interaktionen "Klös" på en omkullvält tomte.
  • Ett problem som gjorde att fåglar poppade i interaktionen "Bär" har rättats till.
  • Löst problemet med att spelet frös när spelarna flyttade in ett adopterat hushåll på kvarterskartan.
  • Katter som leker i ett Hydrokombo-spa teleporterar inte längre.
  • Stylister får inte längre jobberbjudanden från husdjur.
  • Den maximala livslängden i Husdjur är nu samma som i Leva Livet.
  • Interaktionen "Ta en tupplur" på en djursäng avslutas nu korrekt när den avbryts.
  • Simmar kan inte längre köpa djurmat från bistron om Husdjur inte är installerat.
  • Simmar tar nu med sig valpar och kattungar in när de ska lämna dem för adoption.
  • Andra småfel har fixats och befintliga funktioner har finputsats.
SimsBrooke
0

#12 precis det är detta som blir om EA skyndar sig att göra ett spel. Dock har jag inte märkt av några buggar i husdjur.. 

Det är väl ändå bättre att det tar ca 5-6 månader för dem att göra ett expansionspaket. Jag vill inte köpa ett spel som jag inte kan spela.

eeeliiinnn
0

så när den dagen är typ, får man inte spela sims?

SimsBrooke
0

#14 Jo klart du får spela the sims. Det är liksom en protest som man får delta i eller inte. Du väljer det själv.. =)

Susanna_w
0

Tänker inte delta i bojkotten. Tycker det är löjligt. Det är inte lätt att fixa spel och dessutom är inte TS3 det enda EA gör heller. Men vad som än görs och fixas kommer folk aldrig bli nöjda ändå så är det och så kommer det alltid att vara. Personer kräver en hel del utan att veta varför allt är som det är och blir som det blir. Tycker EA bara ska rycka på axlarna och det gör dom nog också.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

VeganGeek
1

Nej jag tänker inte delta. Dels tycker jag inte att det finns skäl nog. Dels tror jag inte att det är särskilt effektiv. EA har ju redan fått sina pengar även om vi skulle vägra använda spelet en dag.

[Chokladmousse]
0

Jag kan äntligen spela TS3 så jag tänker inte vara med i bojkottan. Tycker det är fånigt!

BunnyWunny
0

Jag förstår inte riktigt varför man ska bojkotta. Det är ju bara fånigt som #18 skrev.

Always <3

[SallysPigge]
0

Ja fast nu är det gammalt :-)

SimsBrooke
0

Låser denna tråd då den är gammal

Inlägget är låst för nya kommentarer