Annorlunda typer av simmar? (TS3)
..som vampyrer osv. ?
man ska kunna styra dem och hur får man dem!
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden
Man kan ha jättemånga roliga saker beroende på sina expansioner. :D
Vampyrer kan man göra sina simmar till om man har expansionen Kvällsnöjen. Då går man ut och letar efter en sim som är vampyr. Det syns på deras porträtt (vampyrsimmar har som en lila ram runt sin bild på relationsmenyn hos din sim när dom har träffats). Låt dom bli bra vänner och be vampyrsimmen att bita din sim. Sen blir din sim en vampyr inom några dagar.
Mumier kan man få i Destination Världen. Man hittar bitar till en Sarkofag och bygger ihop dom tills man får den förbannade Sarkofagen. Låt din sim sova länge, länge i Sarkofagen så kan den förvandlas till en mumie.
Simbot kan man bygga om man har Drömjobb. Låt din sim lära sig allt om Uppfinnande (nivå 10) och vänta sedan på ett telefonsamtal om en utmaning angående den ultimata uppfinningen (har för mig att det var den ultimata uppfinningen det kallades). Slutför den utmaningen, det är ruskigt avancerat, så kan du bygga en Simbot som kan bli medlem i din familj.
Spöke kan man få med bara vanliga sims. Skapa två eller flera simmar på en tomt och se till att dom alla är bästa vänner och har högst på relationsmätaren. Familj eller inte spelar ingen roll, så länge dom är jättebra vänner. Vänta sedan på ett telefonsamtal om en utmaning kallad Milda Andar! Då kan du ta med den döda simmens urna till Forskningsanläggningen och återuppliva simmen som ett spöke, som du sen kan styra.
Låtsasvänner får man i Leva Livet. När en bebis född kan den få en docka skickad till sig av en avlägsen släkting i present. Alternativt, om du skapar en familj med ett småbarn kan du ha tur och småbarnet har en docka i sin ryggsäck. Låt småbarnet leka med dockan tills det står att barnet har bildat ett särskilt band till dockan. När småbarnet växer upp till barn så växer dockan med och blir en låtsasvän, som bara kan ses av barnet. Låtsasvännen kan göras till en verklig, styrbar sim genom Kemisetet om man har hög nivå i Logik.
Puh, tror det täckte in det mesta…
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 HAHA, OT, men när jag läste "tills man får den förbannade Sarkofagen" fattade jag helt fel (skyller på trötthet)! Tänkte liksom… "den jävla sarkofagen"! xD
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#2 Lol!! XD Jag tänkte på det själv när jag skrev det och funderade på om jag skulle uttrycka mig annorlunda, men den heter ju så! XD
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#3 HAHA xD Stor bokstav på Förbannade, kanske? Fast i och för sig, alla kanske inte tänker så galet som vi xD
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
jag har bara två expansioner
så att jag vet bara att man kan styra husdjur, och verkliggjorda låtsaskompisar :)
Medarbetare på Pokémon iFokus