The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 2213 ggr
Suskiv
0

Argh, måste installera om sims

Testade att installera ett mod, men det fick hela spelet att krasha. :-( Verkar som modet inte vill fungera på en mac :-(

Min fråga bara. Det är själva sims 3 som krachat. Måste jag då instalera om pets också?

Hur backupar jag familjerna innan jag börjar instalera om. Hur blir det med allt nerladdat meterial?

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Kebab-Eme
0

Prova med att ta bort modden ur mappen, det brukar funka för mig :)

KöttbulleKorv

Suskiv
0

Det fungerade inte, det var det första jag testade. Verkar som den lyckades ställa till med nått skit.

Tror det är Macen som är problemet, den fungerar ju lite annorlunda än PC

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Kebab-Eme
0

Ja, då vet jag inte vad du ska göra tyvärr :/ Kanske nån annan som kan tipsa om något :)

KöttbulleKorv

Mitchika
0

Mods (särskilt Core Mods) har förmågan att göra såna saker ibland… speciellt om man laddar ner en gammal mod som inte är uppdaterad till senaste Simsuppdateringen. Varje gång Sims 3 uppdateras så måste en mod uppdateras.

Är den inte uppdaterad kan sånt här hända… :(

Jag vet inte hur Mods/Core Mods funkar på Mac över huvud taget, då jag bara har PC. Det borde stå någonstans om Mods inte skulle funka på Mac… hmm…

Hjälper det inte att ta bort Moden så rekommenderar jag fullständig ominstallering, hur jobbigt det än är.. :(

Avinstallera hela Sims 3 plus expansioner och ta bort The Sims 3mappen som ligger i datorns Dokument. Hur det ser ut på en Mac vet jag inte, men på en PC kan den mappen ligga kvar efter en avinstallering och förstöra framtida ominstalleringar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows