The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 2729 ggr
Emmy
2012-07-18 16:33
0

Bal

I Leva Livet har jag sett att tonåringarna kan gå på bal, men kan någon förklara mer hur det går till? Får man något meddelande eller något när det är dags? :) Och vad måste man göra för att bli drottning/kung. :)

Mitchika
2012-07-18 16:37
0

Åh, balen tycker jag är jätterolig! :D

Det kan hända så mycket kul med ens tonåringar där. Man får meddelanden i förväg, men det hjälper att ha lite extra koll så att ens tonåring är väl förberedd. :)

Fina kläder, en dejt skadar inte heller! :D

Flera av mina simmar har blivit balens drottning/kung. Jag har ännu inte riktigt förstått hur det gått till, men dom tonåringar jag hade som blev det hade högsta betyg, flera kompisar i skolan och hade antingen jobb efter skolan och/eller aktiviteter efter skolan som dom var instatta i.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

lottis98
2012-07-18 16:37
0

Ja det kommer upp ett litet meddelande att det är dags för bal på skolan och då kan man försöka bjuda någon man tycker mycket om och hoppas p det bästa! ;)

För att bli vald till drottning/kung så bör man känna många tonåringar och vara vän med dem så att man får många röster! :)

Lycka till!

[SallysPigge]
2012-07-18 16:38
0

Ja detta med balen är en stor gåta för mig med då, mina ungdomar plötsligt försvinner för att gå på bal.

Tycker inte jag får meddelanden om något alls, varken bal eller festinbjudningar …

Mitchika
2012-07-18 16:39
0

#2 Ja, jag tror faktistk att det hjälper att ha många vänner! :)

Men samtidigt är det konstigt, då min ena tonåring bara hade två vänner i skolan och ändå lyckades bli balens kung..

lottis98
2012-07-18 16:42
0

#3 Hur kan du inte tycka om balen?! det är ju det roligaste i tonåringens liv ju! :O

#4 Ja, det har hänt mig med, men man har större chans tror jag om man har mycket vänner. :)

Mitchika
2012-07-18 16:43
1

#5 Låter logiskt, som sagt! :D

Men jag blev riktigt paff över tonårskillen där. Han kom ensam utan dejt, hade bara ett par vänner, gjorde bort sig på dansgolvet och blev nobbad av sin kärlek på balen. Ändå blev han balens kung! :)

lottis98
2012-07-18 16:52
0

#6 Vilken stackare… Tur att kvällen fick ett lyckligt slut iallafall! ;)

Mitchika
2012-07-18 16:55
0

#7 Ja, jag led verkligen med honom ett tag där.. Men hans gigantiska familj (pappa, tre bröder, ena brorsans fru och två unga glada brorsöner) väntade sedan hemma på honom och lyste upp hans tillvaro efteråt. :D

Så även om han inte fick en dejt och saker och ting gick lite illa har han sin familj där för honom åtminstone. :)

[SallysPigge]
2012-07-18 16:59
1

#5 Har inte sagt att jag INTE tycker om balen, jag vet ju aldrig när den är då jag aldrig får något meddelande om det …

lottis98
2012-07-18 17:27
0

#9 Jaha ojdå… märkte nu att jag läste lite fel… Skäms

[SallysPigge]
2012-07-18 17:46
0

#10 Lätt hänt :-)

Emmy
2012-07-18 21:22
0

Får man vara med på balen? :)

Och kan man då styra sin sim..?

Eller får man se någn slags film där den visar?

Mitchika
2012-07-18 21:24
0

#12 Nej, tråkigt nog får man inte vara med eller se någonting.

Man får bara meddelanden som berättar hur det går och vad som händer. Men jag gillar att få använda fantasin lite! :D

Jag kan se allt som händer framför mina ögon när meddelanden talar om vad som händer, trots att man inget ser. :)

Emmy
2012-07-18 21:28
0

Vad kul! :D Blir mer och mer säker på att Generationer är den expansion jag kommer köpa! :) Kommer förmodligen köpa en till, vet inte riktigt vilken men förmodigen Drömjobb eller World Adventues. Husdjur har jag, och Kvällsnöjen är så billigt så kanske det om tredje.