Karriärer
Jag laddade hem en ö (Greenville Island), och då jag inte ville ha en hel stad utan bygga det mesta själv så rev jag det mesta som fanns där.
Något av det som finns kvar nu är restaurangen, forskningscentrat och sjukhuset. Det är de enda karriärerna som finns, och de enda "kaninhål" som finns i kvarteret.
Men hur gör jag för att få in fler sådana byggnader, hur får jag in nya karriärer i kvarteret? För det finns inga flera sådana "kaninhål" att sätta ut.
Kaninhål? :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Du får nog döpa om dom olika tomterna så du får in dom du vill ha.
#1 - Kaninhål = rabbit hole, byggnader man inte kan gå in i, som ridcentret. (Simmarna bara försvinner in i dem.)
#2 - Vad menar du? Och döpa om vilka tomter?
Som att göra hustomter till allmänna tomter. sedan kan man sätta ut fler tomter.
Tyvärr så har jag inte spelet igång just nu så jag ser det inte framför mig, men ute i Ändra stad ska det finnas fler tomter att placera ut.
Själva husen finns inne på Ändra Stad och sedan bygg.
Okej, men att bara göra en tomt och kalla den något annorlunda (jag vet hur man gör det, om du menar tomttyper) - kommer simmarna verkligen kunna söka jobb där då?
Vilka tomttyper är det som gäller?
För jag har (tomter man kan gå in i, inte "rabbit holes") en bar, ett museum, parker, hundpark, kattpark, hästranch, och där kan (såklart?) ingen jobba.
Om du bygger på en allmän tomt så finns det en liten symbol som heter typ allmänna föremål, och där finns det lite olika byggnader, däribland alla kaninhål man kan behöva i en stad! :)
Tack, nu hittade jag dem.