The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 3356 ggr
Bazoka
0

Bra vildhäst-ställen

Har ni någon speciell plats där ni brukar hitta vildhästar/mustanger osv. :) Dela gärna med er av den! Det har aldrig varit någon vildhäst/mustang som besökt min tomt, endast katter och en hjort! xD

Är i nivå 10 i "rid egenskaper" men för att uppnå de här "målen" ska man "utbilda" mustanger/vildhästar osv.

YESNOMAYBE
0

Hej!

Registrerade mig just här och ditt inlägg "poppade" upp. Vad hade du tänkt dig?

Vill du ha ett fantastiskt ridäventyr med mustanger i några veckor? Hårt, om man inte är vältränad, fast det brukar lösa sig efter 4-5 dagar. Eller vill du ha en mustang på gården? Eller kanske du vill bara uppleva den fantastiska känslan av att se en mustang-/vildhästflock agera i sin naturliga miljö. För övrigt en helt FANTASTISK upplevelse.

Hm, fast nu tolkar jag det lite annorlunda efter att ha tänkt någon minut medan jag skrev. Är det så att du behöver avlägga något prov på att rida in en vildhäst, mustang eller annan, för att kunna skaffa dig "svart bälte" som grädden på moset efter att ha gått den långa vägen med hästutbildning?

Jag kan kanske hjälpa dig med några kontakter om du vill. Är själv en hästtjej (-tant kanske numera) men har jobbat en del i USA med inridning av vildhästar, mustanger framförallt, rodeo, trav- och galopp m.m., eller letar du efter ett ställe här i Sverige där du kan få till något sådant? Chansen är ju mycket större nu här hemma i Sverige efter att Western, hästviskning och, ja du vet, fått blivit så otroligt populärt. Om du vill kan jag ge dig några telefonnummer här i Sverige, men det är inte så lätt att hitta helt oinridna, oskolade vildar här. De är ju oftast tränade så att man kan hålla kurser utan att folk bryter ben i hela kroppen. Det är ju ganska oekonomiskt för alla dessa kurser som finns här i Sverige nuförtiden att hålla sig med oinridna, oskolade hästar som i princip bara kostar pengar då man inte kan använda dem på kurserna. Ja, de där stålarna styr allt här, men på vissa ställen i US och även AU och till viss del NZ så kan det t.o.m. hända att man får betalt för en inridning/skolning av en sådan häst.

Ja, ja - hör av dig i det fall du vill ha några namn och nummer, och det är bara att ignorera om jag missförstått dina önskemål. Fast om det är något slags utbildning så skriv hjärna och berätta mer om de olika stegen eller skicka en länk.

Vare sig vi hörs eller inte så lycka till med livet och hoppas på att du får rätt svar på din fråga, om inte från mig så från någon annan.

MVH

B

[SallysPigge]
2

#1 Detta handlar om hästar i Dataspelet The Sims, alltså inga riktiga hästar.

YESNOMAYBE
0

OJ, ursäkta Bazoka! YESNOMAYBE här igen.

Som jag nämnde är jag ny här och insåg inte att man kunde se profiler men nu förstår jag ju vad det var du var intresserad av, och tror jag kan ha fått det rätt den här gången: Fotografering av hästar i fritt hästliv (och då inte Shetländare), eller? Det är lätt att ordna, i vart fall en chimär av att det är en vild hästflock (t.ex. mustanger) och man kan ta fantastiska bilder när de interagerar med varandra. Jag rekommenderar tidig morgon, skymning och helst lite trolldimma. Dessutom nu på sommare så går ju många på sommarbete och det är ju i princip den friaste alt. vildaste tiden för dem, i vart fall om de semestrar i flock mitt i naturen och med ganska stor yta att röra sig på. Kan själv sitta och titta från skymning till gryning utan problem för att det är så fascinerande. Om du vill berätta var du bor så kanske jag kan hjälpa dig ändå. Mvh (igen)

[SallysPigge]
1

#3 Som jag skrev tidigare Detta är en sajt med ett dataspel med hästar i alltså INGA riktiga hästar.

YESNOMAYBE
0

What!!!???

Inga riktiga hästar? Jag är förvirrad. Och var inte Sims något slags dataspel som fanns för 22 år sedan eller så? Kan inte låta bli att undra ifall det finns hästdoft nuförtiden i dataspelen? Men nu förstår jag bättre det där med nivå 10. Jo, kära någon. Försökte förstå vad det egentligen var hon ville men nu verkar det solklart - ett dataspel såklart där nivåer räknas, för jag hade ingen aning om hästutbildning (riktiga hästar då) som gick ut på att slutfasen var att rida in en mustang el. dyl. Man lär sig något nytt varje dag, hoppas jag.

Tack för uppklarandet!

[SallysPigge]
1

Sådant händer :-)

Sims lever kvar och är inne på The Sims 3 nu :-)

Bazoka
0

Yesnomaybe; Haha, fick mig ett gott skratt här! :D Men The Sims lever kvar än (som SallysPigge sa) men är helt klart bättre än de första simsen. Haha, annars var det väldigt fint du skrivit osv. till mig! :') Självklart skulle det vara roligt att se vildhästar irl, men ja, Detta är inriktat till The Sims 3 Husdjur .^^

LeeKnow
0

Jag brukar nästan alltid hitta hästarna vid den där Sjön med ett vattenfall och den där Vatten-anläggningen bredvid. I staden man får med TS 3 Husdjur. (Har inte spelat sims på länge för jag är i Eskilstuna så minns inte vad de heter…..)

Bazoka
0

Okej! Ska se imorgon om jag hittar något där. Tack för att du dela med dig av stället! :'D

Aily
0

Hehe… den här tråden var nog bland de bästa i år, om inte den bästa. *Riktigt road*  Skrattande

Hallonsmurfen
0

vid reningsverket och kanelkröns fallen i appaloosa plains :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

[SallysPigge]
0

#10 :-D

saffran123
0

Haha! Först läste jag första inlägget som TS skrev :D Sen så läste jag vidare och bara what? Vad är det här? HAHA

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Bazoka
0

#10  Hääärligt! ;D

#13  Haha, samma med mig. Jag ba, wow vilken beskrivning om ett spel! :'O härlig historia <3 men sedan insåg jag att det var irl cx