The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 2970 ggr
naaw
0

Simmarna fastnar vid duschen/sängen

Det händer lite nu och då att min sim fastnar vid särskillda aktiviteter. Framförallt när de ska duscha eller när de ska sova. Då kan de stå i flera simstimmar framför duschen/sängen och göra ingenting, bara stå och tänka. Det funkar inte att kryssa/avbryta aktiviteten heller. Efter ett tag kommer de dock loss och fortsätter som vanligt.

Vid dusch kan de dessutom fortsätta duscha ett par simstimmar längre trots att de är färdigduschade.

Väldigt irriterande då det händer att de missar jobbet och andra viktiga saker p.g.a detta :/

Någon som varit med om samma sak? Någon som vet vad man kan göra åt det?

Mitchika
0

Det där råkade jag ut för också!

Som du säger, det tar dom en evighet att påbörja vissa aktiviteter och liknande, samt lika lång tid att avsluta dom. Jag kommer i ärlighetens namn inte riktigt ihåg hur eller om jag löste det eller om det gick över av sig själv.

Just nu har jag inte det problemet längre.

Jag minns att jag testade resetsim, flytta ut och in familjen samt att stänga av spelet och starta upp det igen. Jag vet inte om något av det kan hjälpa, men jag minns som sagt inte hur jag löste det. :S

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

naaw
0

Å, så det löste sig för dig? :)

För mig har det hänt flera gånger jag spelat, och testat resetsim men fungerade inte sist (kan ha skrivit fel dock) :/

Men ska testa de andra sakerna också! Tack! :)

Mitchika
0

#2 Ja, jag har inte problemet längre. :)

Jag är inte säker på vad det var som fixade det, om jag ska vara riktigt ärlig. Antingen skärpte sig simmarna (haha, inte sannolikt) eller så var det någonting jag gjorde. Det var ett tag sen, i alla fall… om jag kommer ihåg någonting mer så postar det här. :)

[SallysPigge]
0

Jag har haft spädbarn som fastnat i sängen, räckt med Resetsim och sedan inköp av ny säng :-)

naaw
0

#3 Haha, ja jag kanske bara har trotsiga simmar ;) Nämen det vore jättesnällt om du säger till om du kommer på hur du löste det ^^

#4 Tack för tipset :) Jag testade en gång att köpa en ny dusch men det hjälpte inte >.< Men resetsim borde i alla fall funka :)

Bazoka
1

Haha, liknar mig irl! :D

Är ju så skönt när man väl duschar, fryser ju när man kommer ut och kan stå där otroligt länge o bara.. åh vad mysigt! Samma i sängen, fast jag är utvilad är det så himla mysigt att bara ligga i sängen.. ;)

naaw
0

#6 Samma här med sängen xD Dock brukar jag inte stå bredvid sängen en lång stund och bara stå innan jag ska sova o.O  Haha!

Mitchika
0

#7 Det brukar jag… :O (Tycker inte om att gå och lägga mig.. XD)

Bazoka
1

haha! ;) Ibland blir jag jätte trött vid TVn  o går till sängen, när jag väl lagt mig är jag hur pigg somhelst XD